Skip to content

שני עצירים ביטחוניים שובתי רעב פונו לבית חולים

השר לענייני אסירים ברשות הפלסטינית אמר כי לשניים הוצע להשתחרר בתמורה לגירוש מהשטחים אך הם סירבו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העציר הביטחוני סאמר עיסאווי, השובת רעב כ-120 יום מאז חודש אוגוסט שעבר, פונה אמש (רביעי) לבית החולים קפלן ברחובות נוכח מצבו הבריאותי לבדיקות ולמעקב. מבית החולים נמסר כי עיסאווי הגיע למוסד הרפואי במצב טוב ויציב, אך מיד עם קבלתו סירב לערוך בדיקות והושאר לאשפוז לצרכי השגחה רפואית.

מסרב לבדיקות. עיסאווי מובא לבית החולים קפלן (צילום: סוכנות מען)
מסרב לבדיקות. עיסאווי מובא לבית החולים קפלן (צילום: סוכנות מען)

לדברי סיוון כהן, דוברת השב"ס, למרות מצבו היציב, ההחלטה להעבירו לקפלן באה לאחר בדיקת מצבו הרפואי בשב"ס והחלטת הרופאים להעבירו לבדיקות. עציר נוסף השובת רעב, איימן שראוונה, ממשוחררי עסקת שליט, הועבר לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

בתוך כך, שני העצירים הביטחוניים, שובתי הרעב זה 93 ימים, טארק קעדאן וג'עפר עז א-דין, גם הם ממשוחררי עסקת שליט, הפסיקו אתמול לשבות רעב, לאחר שהשב"כ הודיע כי לא יחודש הצו המנהלי נגדם. השניים, ששבתו מאז תחילת חודש דצמבר, מאושפזים בבית החולים אסף הרופא בצריפין.

שני העצירים שהפסיקו את שביתת הרעב (צילום: סוכנות מען)
שני העצירים שהפסיקו את שביתת הרעב לאחר 93 יום (צילום: סוכנות מען)

לדברי עורך דינם, ג'אווד בולוס, הם החליטו להפסיק את שביתת הרעב עד ה-6 במרץ, אז אמור בית המשפט הצבאי עופר להחליט ככל הנראה על שחרורם.

השר לענייני אסירים ברשות הפלסטינית, עיסא קרארא, אמר אמש כי אתמול החלו שיחות עם ישראל על אודות העצירים הביטחוניים, אך טרם הועלתה בפני הרשות הצעה קונקרטית בעניינם. לדברי קראקא,  עיסוואי ואיימן קבלו הצעה להשתחרר ובתמורה להסכים שיגורשו מהשטחים. השניים סירבו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן