Skip to content

שופט החשוד בהכאת ילדיו יצא לחופשה מרצון

השופט שעניינו פורסם אתמול הודיע על יציאה לחופשה מרצון החל מהיום וזאת משום שלדעתו, בשים לב לתפקידו, זהו הדבר הראוי לעשותו בנסיבות העניין. משרד המשפטים: "השיקול המרכזי שעמד בפני היועץ המשפטי לממשלה בטיפולו בפרשה היה טובתם של הילדים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופט בית המשפט בתל אביב, החשוד כי הכה את ילדיו,  הודיע  על יציאה לחופשה מרצון החל מהיום וזאת, משום שלדעתו, בשים לב לתפקידו, זהו הדבר הראוי לעשותו בנסיבות העניין. כך נמסר לפני זמן קצר (חמישי), מדוברות משרד המשפטים. 

אתמול נחשפה הפרשה בכלי התקשורת. השופט חשוד כי לפני כשנתיים התקבלה תלונה במשטרה על כך שהוא מכה את ילדיו. את הסיפור חשפה מורה בבית הספר בו למדו הילדים. בשל העובדה ששופט לא יכול להיחקר בלי אישורן של היועץ המשפטי לממשלה, העבירה המשטרה בקשה לחקור אותו אל היועץ וזה התמהמה בהחלטתו עד כה. 

היועמ"ש וינשטיין (צילום: ויקימדיה)
איש אינו חסין. היועמ"ש יהודה וינשטיין (צילום: ויקימדיה)

חשיפת הסיפור גרמה להתעניינות גדולה בקרב הציבור וכלי התקשורת. ממשרד המשפטים נמסר אתמול (רביעי), כי "גורמי הרווחה מסרו לאחרונה, לאחר בירור עם מסגרות הלימודים של הקטינים, כי הקטינים מתפקדים ברמה גבוהה, ללא קשיים נצפים, וכי קיים קשר רצוף בינם לבין הוריהם. עוד נמסר בדיווח שהגיע ללשכת היועץ המשפטי לממשלה, על פי בקשתו, כי לא קיימים דיווחים נוספים על פגיעה בקטינים מעבר לדיווחים שנתקבלו לפני למעלה משנתיים".  

במשרד המשפטים מסרו כי השתלשלות האירועים הייתה כך: בחודש אוקטובר 2009 הועבר דיווח מבית הספר של אחד הילדים לפקידת הסעד, על פיו סיפר הילד למורתו על מעשי אלימות מצד אביו. פקידת הסעד סברה כי בנסיבות המקרה אין מקום לפנות למשטרה, אלא יש לנקוט בהליך טיפולי שבוצע בהסכמת האב ובשיתוף פעולה עמו. ביוני 2010, בעקבות דיווח על אלימות נוספת מצד האב נגד ילדיו, דיווחה פקידת הסעד על העניין למשטרה. בסוף נובמבר 2010 נחקרו הילדים בידי חוקרת ילדים על האירועים שהתרחשו כאמור לעיל.  

משרד המשפטים טען כי "בינואר 2011 הועבר העניין לראשונה למשרדנו לצורך החלטה אם לחקור את השופט הנילון באזהרה. גורמי המקצוע שעסקו בנושא ביקשו מהמשטרה השלמות שונות, ולאחר גיבוש עמדתם וכתיבת חוות דעת מטעם הפרקליטות בנושא – הועבר העניין לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה. לאחר ששקל את מכלול נסיבות העניין עפ"י החומרים שהובאו בפניו, ולאחר שהביא בחשבון בראש ובראשונה את השיקול של טובת הילדים, ושיקולים נוספים הקשורים למערכת היחסים בין הילדים להוריהם, שמטבע הדברים לא נוכל לפרטם – סבר היועץ המשפטי לממשלה כי אין לאשר את חקירתו של השופט הנילון באזהרה, קודם שייערכו בירורים נוספים מצד המשטרה וגורמי הרווחה לגבי המצב העדכני של מרקם היחסים בין הילדים לאב, וזאת כדי לוודא שהנזק שעלול להיגרם למרקם יחסים זה כתוצאה מחקירה פלילית לא יעלה על התועלת שבה.

"בסוף השבוע שעבר הגיעה ללשכת היועמ"ש תשובתם של הגורמים הרלבנטיים בעניין זה והדברים נבחנים כעת כאמור. יובהר, כי במדינת ישראל קיים שוויון בפני החוק, ואיש איננו חסין בפני חקירה פלילית והעמדה לדין. אמנם, במקרים מסוימים  מחייב החוק את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה לקיומה של חקירה פלילית נגד אדם, כגון במקרה שבו מעורב שופט, אולם הרף הראייתי הנדרש לנקיטת הליכים פליליים נגד אדם שכזה איננו שונה מהרף הראייתי הננקט בעניינו של כל אדם אחר. נבקש להדגיש פעם נוספת כי השיקול המרכזי שעמד בפני היועץ המשפטי לממשלה בטיפולו  בפרשה היה טובתם של הילדים. 

"הרגישות כלפי משפחתו וטובת ילדיו של שופט איננה שונה, בהקשר זה, לעומת מערכת השיקולים המופעלת בעניינה של כל משפחה אחרת. צר לנו כי הפרסום הבוקר נעשה בלא שהתאפשרה לנו הזדמנות נאותה והוגנת לבדוק את הדברים ולהעמיד את העובדות הללו בפני הציבור ובפני כתבת רשת ב' אשר פנתה לבקש תגובה זמן קצר ביותר לפני השידור".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן