Skip to content

אלי ישי: "ישיבה באופוזיציה אינה מילה גסה"

השר אלי ישי הפנים כנראה שמפלגתו הולכת לאופוזיציה. בדברים שהעלה בעמוד הפייסבוק שלו הוא עדיין לא מסתיר את תקוותו כי מפלגתו תוכל לשמש חלק מהקואליציה, אבל אומר כי היא "לא תהסס במידת הצורך להוות לה אלטרנטיבה ראויה ונחושה, עד תום כהונתה של הממשלה". ח"כ אביגדור ליברמן: "עדיין לא ויתרנו על החרדים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בש"ס הולכים ומשלימים עם "גזירת" האופוזיציה. בפוסט שמפרסם שר הפנים אלי ישי, בעמוד הפייסבוק שלו, הוא אומר כי אינו רואה בישיבה באופוזיציה מילה גסה, אך מקונן מרה על כך ש"ישנם אישיים המנצלים את כללי המשחק שנוצרו ומתעלמים מרצון הבוחר ומנסים לכפות דעתם ודרכם על אחרים".

"אינני יודע מה יילד יום", אומר השר ישי, המהווה צלע אחת מהשלישייה שמנהיגה כיום את תנועת ש"ס. "הפרסומים השונים מדברים על כך שהניסיון מצד לפיד ובנט לפסול ישיבה משותפת עם ש"ס, צולח בשעה זו. מערכת הבחירות האחרונה קידמה מציאות כמעט בלתי אפשרית, למרות ניצחונו של רה"מ בנימין נתניהו, ישנם אישיים המנצלים את כללי המשחק שנוצרו ומתעלמים מרצון הבוחר ומנסים לכפות דעתם ודרכם על אחרים. פוליטיקה חדשה. שיבושם להם.

משלים עם גזירת האופוזיציה. אלי ישי (צילום: דן בר דוב)
משלים עם גזירת האופוזיציה. אלי ישי (צילום: דן בר דוב)

"ישיבה בקואליציה והחזקת תפקידים, משרדים ומשרות אינם יעד! זהו כלי", אומר השר ישי, "כלי לשרת את הציבור – ובמידת הצורך ישיבה באופוזיצייה איננה 'מילה גסה'. מי שבא לשרת את הציבור ורואה זאת בראש מעיניו, יעשה זאת מכל מקום בו יימצא. צר לי על הניסיונות להרים דגלים כנגד עולם התורה ונציגיו בפוליטיקה. צר לי על חוסר הבשלות מצד פוליטיקאים כאלה או אחרים, אשר אינם מבינים כי שינויים יש לעשות תוך כיבוד, הבנה ולחיצת ידיים ולא ע"י הרחקה, הקצנה ופסילה. צר לי כי אינם מבינים שצעדיהם עלולים לקדמנו מחברה שבמחלוקת לחברה מחולקת. מוזר לי כי אלו הדורשים מהחברה החרדית ומנציגיהם בפרלמנט לקיים שינויים מרחיקי לכת – לא השכילו לדעת שיש לעשות זאת איתם ולא על גבם.

"ש"ס תפעל להיות חלק מהקואליציה הבאה, להמשיך את הצעדים שקידמה, הן בתחום הדיור, הפנים ושמירת צביונה של המדינה היהודית והחזרת המסתננים לארצם ועוד – אך לא 'תמכור' ערכיה, אמונותיה ועקרונותיה למען ישיבה משותפת עם אלו שהדבר המשותף היחידי להם, הוא הרצון לפגוע בעולם התורה, שהחזיק אותנו והיווה את ליבת זהותנו כל השנים. ש"ס עשוייה לעמוד כחלק מהממשלה הנבחרת – אך לא תהסס במידת הצורך להוות לה אלטרנטיבה ראויה ונחושה, עד תום כהונתה של הממשלה".

ובינתיים מבהיר יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כי ההסכם שנחתם בין הליכוד ביתנו לבין ציפי לבני – יכובד ולא ייפתח מחדש. ליברמן אמר זאת הבוקר בראיונות שנתן הבוקר לרשת ב' ולגלי צה"ל. "הסכם לא ייפתח לדיונים", אמר ליברמן. "חתמנו הסכם ונכבד אותו. אין ספק שהוא יישאר".

ליברמן אמר עוד כי ישראל לא תלך לבחירות חדשות וכי ממשלה תקום, גם אם עדיין לא ברור מה יהיה הרכבה. "אנחנו יכולים להגיד באופן וודאי שתהיה קואלציה, עדיין לא ויתרנו על החרדים", אמר ליברמן בראיון לתוכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל. "אנחנו מקווים שזאת תהיה קואליציה רחבה ככל האפשר – יש בהחלט סיכוי שהחרדים יצטרפו, וסיכוי קצת פחות שגם מפלגת העבודה". לדברי ליברמן, "המדינה צריכה קואלציה רחבה, רוב מצבעי הבית היהודי והעבודה רוצים להיות חלק ממשלת נתניהו".

ליברמן הוסיף כי "אם מופז וקדימה ירצו להכנס לקואלציה נשמח – אך הם קיבלנו רק שני מנדטים והם יצטרכו לחיות עם זה. אין שום סיכוי שמפלגה עם שני מנדטים תקבל את תיק הביטחון". לדבריו,  "הציבור ידע להעניש כל אחד שיתנהג בצורה אגואיסטית ולא יוותר על אמבציות אישיות".

במוצאי שבת צפוי נתניהו להתייצב בפני נשיא המדינה, שמעון פרס, ולבקש ממנו ארכה של עוד שבועיים להרכבת הממשלה. היום אחר הצהריים ייפגשו – לאחר הפסקה של כשבועיים – צוותי המשא ומתן של הליכוד ביתנו ויש עתיד. אתמול נפגשו הצוותים של הליכוד ביתנו עם צוות המו"מ של  הבית היהודי, אך לפי שעה לא חלה כל פריצת דרך במו"מ, אם כי הייתה התקדמות מסויימת. הסיכויים שנתניהו יצליח לצרף לקואליציה, עד מוצאי שבת, את יש עתיד או את הבית היהודי – אפסיים.

2 Comments

  1. מיצקולת
    28 בפברואר 2013 @ 19:23

    סרג'יו!!!!!
    Waazssuuuppp??!?!?!?!?

  2. סרג'יו
    28 בפברואר 2013 @ 15:08

    אני יושב על הריצפה ומזיל דמעות על מר גורלו של אלי ישי וכל עם ישראל שהגיע ליום הנורא הזה בו "ישנם אישיים המנצלים את כללי המשחק שנוצרו ומתעלמים מרצון הבוחר ומנסים לכפות דעתם ודרכם על אחרים".
    הייתי ממליץ לאלי ישי שיטול קורה מבין עיניו, יש לבחור חתיכת עזות מצח לבוא ולבקר אנשים אחרים על אותם הדברים בדיוק שהוא עשה במשך שנים. הגיע הזמן לטיפה רק טיפה איזון, וזה רק אירוני שאותן שיטות, של אותן מפלגות סחטניות, משמשות הפעם כנגדן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן