Skip to content

ברננקי מספק את הסחורה

עדיין נותרו מספר אתגרים שעלולים להוביל למימושים נוספים. האתגר הראשון: הקיצוצים בארה"ב בהיקף של 110 מיליארד דולר, שאמורים להיכנס לתוקף באופן אוטומטי מחר. האתגר השני: התסבוכת הפוליטית באיטליה שעלולה לדרדר שוב את הכלכלה האירופית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עדותו החצי שנתית של ברננקי הצליחה להרגיע את השווקים. יו"ר הפד המשיך להגן על מדיניותו המוניטארית וציין כי לא יחולו שינויים בה עד ששיעור האבטלה לא ירד באופן משמעותי.

זירה מקומית

השוק המקומי סגר את יום המסחר אמש במגמה מעורבת. מדד ת"א 25 דווקא ירד ב-0.24% וסגר את 1214 הנקודות. היום השוק צפוי לפתוח את יום המסחר בעליות שערים על רקע הנעילה החיובית בוול סטריט.

בזירת המט"ח, השקל התחזק שוב לעומת הדולר וסגר אמש בסמוך לרמת התמיכה של 3.71. חולשתו של הדולר בעולם באה לידי ביטוי גם כנגד השקל. ביממה הקרובה צפויה להיות תנודתיות רבה בשווקים עד שתתקבל החלטה בעניין הקיצוצים שאמורים להיכנס לתוקף מחר אם קברניטי הכלכלה הגדולה בעולם לא יצליחו להגיע להסכמה שימנע אותם. אם הסנטימנט החיובי בשווקים יצבור תאוצה היום, ניתן יהיה לצפות לשבירה של 3.71 ולהמשך הירידות חזרה לכיוון 3.67. אם לא יושג הסכם שימנע את הקיצוצים, הדולר צפוי להתחזק עד אזור 3.75 לפחות.

זירה הבינלאומית

נאומו המרגיע של ברננקי וההנפקה המוצלחת באיטליה דחפו את המדדים ליום עליות נאות במיוחד. המדדים באירופה סגרו בעליות שערים נאות והמדדים בוול סטריט עלו ביותר מ-1% בהתאמה.
נתוני המקרו שהתפרסמו היום היו מעורבים ולא השפיעו באופן משמעותי על הכיוונים בשווקים. ההזמנות של המוצרים ברי קיימא צנחו ב-5.2% לעומת הצפי שעמד על ירידה של 4.8%. מכירות הבתים בהמתנה זינקו ב-4.5% לעומת הצפי שעמד על עליה של 1.7%.

למרות המגמה החיובית בשווקים, עדיין נותרו כמה אתגרים שעלולים להוביל למימושים נוספים.
האתגר הראשון: הקיצוצים בארה"ב בהיקף של 110 מיליארד דולר שאמורים להיכנס לתוקף באופן אוטומטי מחר. האתגר השני: התסבוכת הפוליטית באיטליה שעלולה לדרדר שוב את הכלכלה האירופית.

ביומיים האחרונים של השבוע כדאי לעקוב אחרי נתוני התמ"ג של ארה"ב ( עדכון ביניים) ומדד מנהלי הרכש של סקטור היצור בארה"ב עלולים להשפיע על השווקים. נתון התמ"ג אמור להתעדכן כלפי מעלה מ-0.1%- ל-0.5%. מדד מנהלי הרכש צפוי לרשום קריאה של 52.7 לעומת 53.1 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן