Skip to content

חדש: אינפיניטי Q50 תוצג בתערוכת ז'נבה

אינפיניטי תציג בתערוכת ז'נבה הקרובה את המחליפה של ה – G37 הפופולרית. הדגם החדש נקרא Q50
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האינפיניטי Q50 היא הראשונה לשאת את מערכת ההיגוי החשמלית האדפטיבית החדשה של ניסאן (Direct Adaptive Steering) שהוצגה לראשונה לפני מספר חודשים. מערכת ההיגוי החדשה היא מערכת ההיגוי הראשונה בעולם במכוניות נוסעים סידרתיות בה אין קשר מכני ישיר בין גלגל ההגה לגלגלים הקדמיים – drive by wire.

המערכת שולטת בנפרד על כל גלגל קדמי ובאמצעות מנועים חשמליים (ושלושה מחשבים), היא מבצעת אוטו' תיקוני היגוי כנגד רוחות צד, שיפועים בכביש מכות בדופן הצמיג ממדרכה וכו'. במקרה של קריסת מערכות החשמל ישנו גיבוי של מערכת מכנית הנכנסת לפעולה אוטו' במקרה הצורך. לפי אינפינטי, המערכת תספק לנהג תחושת היגוי טובה יותר ורמת נינוחות גבוהה יותר בנסיעה בכבישים מהירים. המערכת מאפשרת לנהג לבחור בין 4 מצבי היגוי שונים המשנים גם את מידת התגבור וגם את מהירות ההיגוי.

בנוסף למערכת זו וגם כן לראשונה בעולם, אינפיניטי Q50 תצויד במערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה (Active Lane Control). המערכת עושה שימוש במצלמה קדמית (ומספר חיישנים נוספים) השומרת את הרכב במרכז נתיב הנסיעה כולל תיקוני היגוי במקרה של "גלישה" אל הנתיב הצמוד/נגדי. את זה עושות גם מערכות אחרות, אך בזכות מערכת ההיגוי החדשה של אינפיניטי, המערכת תבצע גם תיקוני היגוי קטנים כנגד כל מפגע בכביש כגון בורות רוחות צד וכו'.

בשלב ראשון, המכונית תושק עם 2 מנועים :
• מנוע הייברידי 3500 סמ"ק 360 כו"ס עם הנעה כפולה. תאוצה מ- 0-100 בפחות מ – 5 שניות ונחשב למנוע ההיברידי החזק בעולם.
• מנוע דיזל 2200 סמ"ק 170 כו"ס בעל הנעה אחורית
• דגמי 4 צילינדר טורבו

שני הדגמים הראשונים יוצעו למחירה החל מהמחצית השנייה של שנת 2013 ואילו גרסאות המצויידות במנועי 4 צילינדרים טורבו מיועדות להשקה בסוף שנת 2013.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן