Skip to content

מחאה נגד העסקה למכירת הגז הישראלי לחו"ל

הבוקר קיימו פעילי מגמה ירוקה משמרת מחאה מחוץ לביתו של יצחק תשובה, בעקבות הודעת חברת "דלק" על עסקת מכירה של שליש מתכולת מאגר הגז הטבעי "תמר" לגורמים בחו"ל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות הודעת חברת "דלק" על עסקת מכירה של שליש מתכולת מאגר הגז הטבעי "תמר" לגורמים בחו"ל, שלחו אתמול בלילה ארגוני כלכלה, סביבה וחברה, מכתב בהול לח"כ עוזי לנדאו, שר האנרגיה והמים, ובו דרשו מהשר להורות לחברת דלק לחדול לאלתר מעסקאות מכירת הגז לחו"ל עד להכרעת הממשלה והכנסת בעניין. 

בתוך כך קיימו הבוקר (28.2) פעילי מגמה ירוקה משמרת מחאה מחוץ לביתו של יצחק תשובה ברמת פולג. "הגז הישראלי יכול לשמש לייצור אנרגיה נקייה בישראל, לדלקים נקיים לתחבורה (כגון מתנול) ולתועלת אזרחי ישראל" אמר אודי חן, רכז מאבקים ציבוריים במגמה ירוקה, אשר הגיע מחופש לפועל חברת גז בשם "שדד-גז".

מפגינים מול ביתו של תשובה (צילום: מיכל שוקרון, מגמה ירוקה)
מפגינים מול ביתו של תשובה (צילום: מיכל שוקרון, מגמה ירוקה)

רכזת מאבק הגז מטעם מגמה ירוקה, מריה דישל, אשר נשאה שלט "הגז הוא גם שלי", הוסיפה כי "אין שום סיבה לתת את הגז לרוסים כאשר אין בישראל מספיק תגליות מוכחות לשימוש מקומי של אנרגיה נקייה בשנים הבאות". לדברי המפגינים, הם באו לביתו של יצחק תשובה כדי להתריע "התראה לפני ניתוק הגז" משום שלדעתם תשובה מעל באמון של אזרחי ישראל במוכרו את הגז – מקור האנרגיה העצמאי היחידי של ישראל לחברות זרות – וזאת בלי שניתן לכך כל אישור ממשלתי.

במקום אף נכחו פעילי תנועת המחאה "ישראל יקרה לנו", שהביעו מחאה על כך שלמרות התחלת ההזרמה של חלק מהגז בשדה "תמר" הישראלי לחברת חשמל בחודש הקרוב – מחירי החשמל עולים במקום לרדת. "סיפרו לנו שהגז יוזיל את מחירי החשמל – אבל רשות החשמל ממשיכה בהעלאת המחירים כדי להגן על מונופול חברת החשמל" – קבלו המפגינים. 

המכתב הדחוף ששלחו שורת ארגוני כלכלה, חברה וסביבה לשר לנדאו, נכתב במחאה על כך שעסקת גזפרום נחתמה למרות דברי מנכ"ל משרד האנרגיה, מר שאול צמח, עמו נפגשו הארגונים לפני מספר שבועות. צמח הבטיח, לדבריהם, הבטיח כי בשלב זה "לא יותר כל ייצוא ממאגר 'תמר' בהיותו המאגר היחיד כיום מבין התגליות הפוטנציאליות, בו ישנן עתודות מוכחות להפקה".

על המכתב חתומים נציגי הקואליציה לביטחון אנרגטי בישראל וביניהם: הפורום הישראלי לאנרגיה, המכון הישראלי לתכנון כלכלי, "מגמה ירוקה", תנועת "ישראל יקרה לנו" להורדת יוקר המחייה, העמותה לכלכלה ברת-קיימא, שתיל וצלול.

1 Comment

  1. אלי בריף
    28 בפברואר 2013 @ 18:15

    אין מצב שמשאבי הטבע שלא שייכים לאף אדם פרטי, ואם כבר שייכים למישהו אז זה לציבור, ימכרו כאילו הם רכוש פרטי. הטייקונים עדיין לא עכלו את הסדר החדש בו הציבור דורש ומקבל את שמגיע לו… יש אנשים שכיסיהם מלאים, והם אינם סופרים את רוב הציבור שהולך לאכול את הגזרות הכלכליות.

    הגז ומשאבי הטבע האחרים ישרתו את הציבור, על ידי כך שיישארו בארץ וישמשו את החברה על ידי הפחתת מחירי החשמל, הקטנת הוצאות אנרגיה למפעלים, פחות זיהום אויר, ועוד.

    להצטרפות למאבק על הגז ומשאבי הטבע – מגמה ירוקה, ,

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן