Skip to content

פרס: "אין לי ספק במחויבות הייגל לביטחון ישראל"

נשיא המדינה נפגש עם ונדי שרמן, סגנית שר החוץ האמריקני, אשר הגיעה במיוחד מקזחסטן, שם ניהלו שש המעצמות את סבב המו"מ עם איראן. "אני סומך את ידי על ממשל אובמה באשר לנחישותו ולפעולותיו למניעת נשק גרעיני מאיראן ואני מאמין כי הנשיא עומד מאחורי הבטחתו כי לא יאפשר איראן גרעינית", אמר הנשיא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני חולק על הספקות בקשר להייגל. אין לי כל ספק במחויבות העמוקה שלו לביטחון ישראל. אני בטוח כי מזכיר ההגנה החדש ימשיך את מדיניות של אובמה במחויבות העמוקה למען מדינת ישראל". כך אמר הערב נשיא המדינה, שמעון פרס. נשיא המדינה אמר זאת בתום פגישת עבודה מדינית שקיים הערב עם וונדי שרמן, סגנית שר החוץ – המנהלת עבור ארצות הברית את המשא ומתן של המעצמות מול איראן.

"אובמה נחוש למנוע מאיראן נשק גרעיני". הנשיא פרס וסגנית שר החוץ האמריקני וונדי שרמן (צילום: יוסף אבי יאיר אנגל)
"אובמה נחוש למנוע מאיראן נשק גרעיני". הנשיא פרס וסגנית שר החוץ האמריקני וונדי שרמן (צילום: יוסף אבי יאיר אנגל)

שרמן, אשר הגיעה לישראל היישר מניהול המשא ומתן בקזחסטן, עדכנה את הנשיא בפתח הפגישה על התקדמות המו"מ והדגישה את מחויבותה של ארצות הברית למנוע מאיראן החזקת נשק גרעיני.

בהצהרות אשר נשאו השניים לתקשורת אמר הנשיא: "לאחר ששמעתי בפירוט את עדכונה של סגנית השר וונדי שרמן, אני ממשיך להיות משוכנע שאובמה נחוש למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני וכי אובמה וממשל האמריקני לא יחדלו ממאמציהם החשובים עד למציאת פתרון שימנע את הסכנה האיראנית".  סגנית שר החוץ וונדי שרמן הודתה לנשיא על הדברים ואמרה לנשיא: "לארצות הברית אין ידיד קרוב יותר ממך. הנשיא אובמה ומזכיר המדינה הנכנס ג'ון קרי מצפים בקוצר רוח לקראת ביקורם בישראל ובאזור ומהאפשרות לדון בנושאים השונים".

בפגישה אשר התקיימה בין השניים העלה הנשיא פרס בפני שרמן את החומרה רבה בה ישראל רואה את ניסיונה שלאיראן להחזיק נשק גרעיני והדגיש כי איראן גרעינית היא סכנה ממשית לשלום העולם ולא רק לישראל. "באיראן תולים אנשים ללא משפט, ממנים ומאמנים את ארגוני הטרור הרצחניים ביותר בעולם. במקום לדאוג לרווחת התושבים משקעים משאבים אדירים בהעשרת אורניום ופוגעים פגיעה אנושה בזכויות אדם", אמר הנשיא. "אני סומך את ידי על ממשל אובמה, באשר  לנחישותו ולפעולותיו למניעת נשק גרעיני מאיראן ואני מאמין כי הנשיא עומד מאחורי הבטחתו כי לא יאפשר איראן גרעינית". עוד הוסיף הנשיא: "איראן היא בושה לעולם, היא זורעת הרג וטרור ופעולותיה פוגעת פגיעה אנושה בזכויות האדם".

הנשיא התייחס בהצהרות למינויים החדשים בבית הלבן ובראשם למינוי צ'אק הייגל כשר ההגנה, ג'ון קרי כמזכיר מדינה וג'ק לו לשר האוצר. "אני מסתכל בקנאה על הרכב הקבינט החדש של הנשיא אובמה", אמר הנשיא. "יש לי היכרות עם הייגל, אשר מונה למזכיר הגנה. הייגל ביקר בישראל כסנטור והיה לי הכבוד להיפגש עמו לשיחה ארוכה, התרשמתי עמוקות מחברותו עם ישראל. אני חולק על הספקות בקשר אליו, ואין לי כל ספק במחויבות העמוקה שלו לביטחון ישראל".

הנשיא המשיך ואמר: "אני בטוח כי הייגל ימשיך את המדיניות של הנשיא אובמה והמחויבות היוצאת מגדר הרגיל עבור מדינת ישראל ויעמוד לצידה. אני מברך את הייגל על מינוי ובטוח כי נמשיך לעבוד יחדיו למען הביטחון והשלום במזרח התיכון". הנשיא ברך גם את ג'ון קרי וג'ק לו ואמר: "קרי הוא חבר קרוב של ישראל, יש לי הערכה רבה אליו ואני בטוח ביכולתו. הוא מחויב לשלום ולמזרח התיכון". הנשיא התייחס גם לג'ק לו, שר האוצר הנכנס ואמר כי הוא בטוח כי יחד עם שני המינויים הנוספים יהוו צוות מוביל למען ביטחון ישראל.

1 Comment

  1. פנינה כץ
    1 במרץ 2013 @ 8:10

    תודה צבי על הכתבה המעולה.

    איזה איש מיוחד ההיגל הזה. קראתי כתבה מדהימה עליו –
    http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2013/jan/27/chuck-hagel-vietnam-defence-walk-point
    צבי, האם בימין שלנו, יכול להיוולד איש שמגיע בשיא יושרתו למסקנות שייאלצו אותו להכריז "כי השטחים כגורם עימות לא חשובים כמו השלום"?
    האיש עטור המדליות ולעולם לא יואשם כפחדן או יונה בנשמתו, צמח לתובנה שלו דרך אירועי חייו. חסרה לנו דמות בעלת יכולת וכריזמה בסדר גודל של הייגל ונשיא שמסוגל להתעלות על סקטוריאליות של המפלגה הדמוקרטית ולהילחם על בחירתו כפי שאובמה נלחם. הרפובליקנים הוכיחו בהצבעה נגדו את מלוא נבזותם.[תמימה שכמוני:)
    והצעה לי לכל המתריסים נגדו:
    המשכיל בעת ההיא יידום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן