Skip to content

נהג משאית הורשע בגרימת מוות של חמישה בני משפחה

באולם הדיונים ישבו בני משפחת הניספים וחלקם החזיקו את תמונות יקיריהם. מחוץ לאולם הם מחו על הסחבת המשפטית והכאב שהם עוברים בכל פעם מחדש. סימה אליעזר, האחות: "גם אם הוא יקבל עונש מוות זה לא מה שינחם אותנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בבאר שבע הרשיע היום (ראשון) את מוחמד אלגבור, תושב רהט (23), בגרימת מותם של חמשת בני משפחת דהן, לאחר שהתנגש במכוניתם בירידות מדימונה לצומת הערבה.

התאונה אירעה לפני כשלוש שנים. משפחת דהן ז"ל, ליאור דהן (30), אמו רות (57), אשתו טלי (33), אחותו שרית כהן (19) ובתם של ליאור וטלי, תינוקת בת חמישה חודשים, נסעו במכונית המשפחה בדרכם לחתונה. בירידות מדימונה לצומת הערבה נסע מוחמד אלגבור במהירות של כ-93 קמ"ש, כשהמהירות המרבית המותרת היא 80 קמ"ש. לטענת התביעה, הוא התעלם מתמרורי האזהרה והתנגש ברכבה של המשפחה, שסטה שמאלה ועלה באש. כול המשפחה נהרגה.

יערער על ההרשעה. מוחמד אלגבור (צילום: דודו גרינשפן)
יערער על ההרשעה. מוחמד אלגבור (צילום: דודו גרינשפן)
(צילום: דודו גרינשפן)
"סחבת משפטית כזאת היא לא גורם מרתיע". האחות, סימה אליעזר (צילום: דודו גרינשפן)

השופט, דוד לנדסמן, הדגיש בין השאר בהחלטתו כי: "לאחר שעיינתי בכל הראיות והמוצגים והתרשמתי מהעדויות, אני מוצא להעדיף את גרסת התביעה, אשר נמצאה אמינה והוכיחה מעל לכל ספק את הרשלנות המיוחסת לנאשם בדרגה המספיקה להרשעתו בכל סעיפי הרשלנות המיוחסים לו. לפיכך אני מרשיע את הנאשם בחמש העבירות של גרימת מוות ברשלנות". המשך הדיון והטיעונים לעונש נדחו לאמצע חודש יוני השנה.

באולם הדיונים הגדוש ישבו בני משפחת הניספים וחלקם החזיקו את תמונות יקיריהם. מחוץ לאולם הם מחו על הסחבת המשפטית הארוכה והכאב שהם עוברים בכל פעם מחדש. סימה אליעזר, האחות של רות: "גם אם הוא יקבל עונש מוות זה לא מה שינחם אותנו. מה שאנחנו עוברים ביום יום קשה לתאר. סחבת משפטית כזאת בהחלט לא מהווה גורם מרתיע לנהגים שכאלה". הסבתא, חנה ועקנין, אמרה בבכי: "אני חולה, אנחנו סובלים והוא מסתובב חופשי כאילו לא עשה כלום". 

הנאשם עצמו אמר לתקשורת שהוא מצטער על האסון שקרה: "כול החיים זה ילווה אותי ואין לי מילים להביע את הצער. לא יכולתי למנוע את התאונה". לעומת זאת, בא כוחו מסר שככול הנראה הם יערערו על ההרשעה בחמש עבירות וידרשו שזו תהיה עבירה אחת. נציג הפרקליטות, עו"ד ואדים סיגל, מסר כי ההרשעה היא תקדימית: "בית המשפט הרשיע באופן תקדימי את הנאשם בחמש עבירות. משמעות הדבר כי הפרקליטות תדרוש מאסר מעבר לשלוש שנים".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן