Skip to content

"אני תורם אותו, הוא יהיה כלב שמירה נהדר"

ג'ין התקשרה לאיש עם האוכל, ההוא מהחנות בה קנו אותי, וביקשה לדעת אם עדיין אפשר להחזיר אותי. לשמחתי, נמסר לה שתקופת האחריות לכלב שנקנה בחנות היא 72 שעות. יומנו של ג'ורג', הפרק השביעי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מייג'ור ג'ורג'
מייג'ור ג'ורג'

הפרק הראשון: תחילתה של ידידות מופלאה?
הפרק השני: אני כלב רחוב ממוצא אמריקני
הפרק השלישי: האיש הנחמד שנכנס מהחלון כדי לשחק איתי
הפרק הרביעי: אפרטהייד! זה מה שזה. אבל יש לי חלום
הפרק החמישי: תפריט טעימות: בין עץ דובדבן לחמין של שבת
הפרק השישי: הרפתקאות בפארק: מפגש עם פרחח עירוני

שבוע לאחר ההיתקלות בפארק עם הפקח העירוני, קינג הגיע הביתה יותר נסער ממה שהוא בדרך כלל. "עוד 490 שקלים עלית לי", אמר.

הבנתי שהפרחח העירוני שלח לו מכתב.

קינג התחיל לנאום שוב על כמה אני עולה לו, עד שדפיקה בדלת קטעה אותו. קינג החזיק אותי בחגורה ופתח את הדלת ביד השנייה. שני ילדים חמודים עמדו מאחוריה.

"שלום, אנחנו מתרימים עבור המתנ"ס החדש, תרצה לתרום משהו?"

"כן", השיב קינג, ומסר אותי לילד. "אני תורם אותו, הוא יהיה כלב שמירה נהדר", אמר ומיד סגר את הדלת.

אחרי שהלכתי בעקבות הילדים לכל הדירות האחרות בבניין, ירדתי לגינה. שם מצאתי את חברי מהקומה הרביעית, שוקו, כלב חמוד, שיער ארוך, חום. אין לו תעודה אחת לזכותו, אבל מה-זה כיף לשחק איתו. כשראה אותי לבד אמר "שוב יש מתרימים בבניין?"

"כן", עניתי, "אבל לזכותו – זה עובד כל פעם".

ג'ין הגיעה והתחילה לשחק איתנו בתופסת. לאחר כמה דקות עלינו הביתה. "מה הוא עושה איתך?" שאל קינג את אשתו, "הרי תרמתי אותו למתנ"ס החדש".

"כן, כן אני יודעת, אבל הם החזירו אותו".

קינג סיפר לה על 490 שקל קנס. ג'ין התקשרה לאיש עם האוכל, ההוא מהחנות בה קנו אותי, וביקשה לדעת אם עדיין אפשר להחזיר אותי. לשמחתי, נמסר לה שתקופת האחריות לכלב שנקנה בחנות היא 72 שעות.

נראה לי שהיא כבר אוהבת אותי

קינג הלך לחדר לגלוש באינטרנט, אני נשארתי עם ג'ין. אחרי שהיא אוכלת, היא משחקת איתי תופסת בכל הבית, קופצים על המיטות, הספות, רצים אחרי כדורים, ודברים רגילים כאלה. נראה לי שהיא כבר אוהבת אותי, אחרת קשה לי להסביר למה היא מנשקת אותי כל הזמן, ולעיתים היא עושה זאת ליד חברים שלי, שזה מה-זה מפדח.

קינג הגיע עם כמה דפים מודפסים. "תראו מה מצאתי", אמר. "פקודת הכלבת משנת 1992".

אני יודע שזו מדינה משוגעת, אבל לפקוד על מישהו לקבל כלבת, זה נשמע אפילו מעבר למה שהמדינה הזו מסוגלת. אכן צדקתי, היה זה חוק עבורי ונגד הפרחח העירוני.

כלבים ברשות הרבים (צילמה: שרית פרקול)
כלבים נרצעים ברשות הרבים (צילמה: שרית פרקול)

"סעיף 7 ב'", אמר קינג, "טוען שלא יוציא בעלים כלב לרשות הרבים, אלא אם הוא קשור ברצועה. אך בנוסף מחייב החוק שרשות מקומית תקבע אזורים בתחומה, בהם כלבים יוכלו להשתולל כשהם אינם קשורים".

קינג הסיק שבגלל שבהוד השרון אין מקום כזה, הרשות לא יכולה לחייב אותי ללכת קשור בבוקר בפארק, במיוחד בשעה הזאת, שכלל אינה נופלת תחת הקטגוריה של "רשות הרבים"  שכן אנחנו היינו היחידים.

קינג היה כה מאושר, "אולי זה עתה חסכתי לנו 490 שקל", אמר לאשתו, שביקשה לקרוא את הפקודה בעצמה. "כן, אני חושבת שאתה צודק", אמרה. "עכשיו רק צריך לשכנע את הרשות המקומית".

קינג כתב מכתב לראש העיר ובו ביקש ממנו לבטל את הקנס בגלל שהוא לא מציית לחוק. ושאם כך, שלא יצפה מקינג לציית לו. ראש העיר עדיין לא חזר אליו. קינג צלצל מספר פעמים ואשה נחמדה אמרה "יש בעיה, אין מישהו בעירייה שיכול לענות על פקודת הכלבת".

קינג לא התכוון לוותר ולשלם והעדיף להוציא את צדקתי לאור בבית המשפט.

קינג הציע שאחבוש כיפה למשפט, שאראה חוזר בתשובה

מועד המשפט הלך והתקרב, קינג עשה איתי חזרות על מה שאני אמור לעשות בבית המשפט. הוא רצה להוכיח שאין כרומוזום אחד של אלימות במטען הגנטי שלי, שאני כה נחמד, שאני לא מסוגל לתקוף אף אחד, שכולי חבילה אחת גדולה של חיבה ואהבה.

קינג הציע שאלבש כיפה, חליפת שלושה חלקים ואגדל קצת שיער, שאראה חוזר בתשובה. הוא טוען שכך עושים הרבה יהודים שעשו דברים רעים ונתפסו.

קינג היה מוכן עם כל הטיעונים שלו, הוא רצה שבית המשפט יחייב את ראש העיר להקים אזור שרק אני וחברי נוכל להשתולל בו, בלי לפחד מפרחחים עירוניים, אמהות היסטריות ושונאי כלבים אחרים. "מה, זו דרישה גדולה מדי? זו זכות טבעית", טען קינג, "זכות המוקנית לכלב מלידה".

אבל העירייה לא אפשרה לעניין להגיע לכותלי בית המשפט. "אין לנו מישהו לשלוח לבית המשפט ולשמש כתובע", אמרה האשה הנחמדה. היא אמרה שלא ידאג, שאין צורך לשלם את הקנס, כי הוא שלח מכתב. כשביקש קינג לקבל את זה בכתב אמרה האשה: "אין מישהו בעירייה שיכול לכתוב מכתב, אבל יהיה בסדר".

קינג, חובב מכתבים מושבע, פנה לחברי כנסת שיטפלו בעניין המהותי. חלקם הבטיחו להעלות את הנושא לדיון בישיבת הכנסת הקרובה.

בינתיים, הפרחחים עדיין מסתובבים.

המשך: אתם לא תאמינו את מי מצאתי אתמול בפארק!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן