Skip to content

נגד החוק: לגור יחד בלי נישואים ולרחוץ פרד בחוץ

האם באמת בארה"ב של 2013 ישנו עדיין חוק שרואה בנישואים תנאי מקדים לבני זוג החפצים לחלוק מיטה, כיור וחנייה? מסתבר שכן, לפחות במדינת וירג'יניה. העוברים על החוק צפויים לקנס של עד 500 דולר ומאסר של עד 60 יום. וזה לא החוק המגוחך היחיד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפעמים צפה לה בתקשורת האמריקנית ידיעה חדשותית כל כך הזויה, שבקריאה ראשונה קשה להאמין שאכן מדובר בעובדה אמיתית וקיימת. הידיעה הבאה מגמדת גם מאה קילו של גלידת פיסטוק: 

‫"מדינת וירג'יניה שוקלת לבטל חוק האוסר מגורים משותפים של בני זוג לא נשואים". 

שוקלת. 

הייתכן? האם באמת בארה"ב של 2013 ישנו חוק שכזה? אכן יש, וגם יש לו שיניים – העוברים על החוק צפויים לקנס של עד 500 דולר ומאסר של עד 60 יום. 

מסתבר גם שווירג'יניה אינה המדינה היחידה שרואה בנישואים תנאי מקדים לבני זוג החפצים לחלוק מיטה, לבשל באותו המטבח ולהחנות את האוטו שלו לצד האוטו שלה; שלא לדבר על האוטו שלו לצד האוטו שלו. גם במיסיסיפי, במישיגן ובפלורידה יש בעיה עם גבר ואישה החיים ביחד ללא חופה וקידושין, או המקבילה הנוצרית (צלב ועוגב?) 

התגובות הראשונות היו גיחוך תקשורתי על הגיהוק החוקתי של בית הנבחרים של וירג'יניה, שמעלה בפעם הראשונה "לשקילה מחדש" חוק שנחקק ב-1877. 

נבחרי וירג'יניה מיהרו להגיב שהחוק לא נאכף כבר עשורים רבים, אך חיטוט עיתונאי מהיר הפנה את אור הזרקורים לדרלין דיוויס, בת 73, שסיפרה כי בתחילת שנות ה-90 פקחית ממשלתית עיקלה את הרישיון שלה להפעיל פעוטון לאחר ש"גילתה" שדיוויס מתגוררת עם בן זוגה כבר 16 שנים והם לא נשואים! "את חיה בחטא",  אמרה לה הפקחית. 

דיוויס ניהלה במשך תשעה חודשים מאבק משפטי בעזרת הארגון האמריקני לחירות אזרחית, עד שהמדינה הסירה את העיקול על רשיונה. 

בארה"ב, שסובלת מהקצנה שמרנית קשה, אפשר למצוא מי שיתמוך, או לפחות לא יתנגד, גם לארכאים שבחוקים,  שאיבדו כל בדל של רלוונטיות להלך החיים המודרני. כריס פראנד, דובר הארגון השמרני עמותת המשפחה של וירג'יניה, אמר, "אנחנו לא לוקחים עמדה בעניין". 

מה שהפך את הגיחוך לצחוק של ממש היו מספר חוקים נוספים, מופרכים לא פחות, שנתגלו בנבכי חוקת מדינת וירג'יניה. למשל – לא חוקי לצוד ביום ראשון, וגם אסור על פי חוק לרחוץ פרד על המדרכה. החוק מציין ספציפית פרד, דבר שהעלה תהיות רבות בקשר לחוקתיות של רחיצת חמורים על המדרכה. 

הפאנץ'-ליין של הבדיחה הוא הסלוגן של מדינת וירג'יניה. בארה"ב כל מדינה אימצה לעצמה סלוגן שאותו היא מדפיסה על חולצות, כובעים, סטיקרים למכוניות וגלויות שקונים תיירים שמגיעים ממדינות אחרות. 

אלסקה, למשל, מדגישה בסלוגן שלה את האיכויות היחודיות של המדינה: צפונית לעתיד (North to the Future). איידהו, לעומתה, בחרה להשתמש בסלוגן כדי להציג את מרכולתה: תפוחי אדמה נהדרים, יעדים טעימים (Great Potatoes‪,‬ Tasty Destinations). ויש מדינות כמו מונטנה, שסתם משוויצות בסלוגן המקום הטוב ביותר האחרון (The Last Best Place).  

הסלוגן של וירג'יניה הוא: וירג'יניה היא עבור הנאהבים –   Virginia is for Lovers 

הדיון על החוק יתקיים ביום שני הקרוב בבית הנבחרים של וירג'יניה. אמריקה כולה עוצרת את נשימתה.

[related-posts title="עוד בנושא נישואים"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן