Skip to content

מטוסי F-35 חוזרים לטוס

המטוסים קורקעו לפני שבוע בעקבות גילוי סדק בלהב מנוע של אחד המטוסים. בחקירה התברר, כי המנוע המדובר היה במטוס ספציפי שטס בפרמטרים קיצוניים, שהיוו את הגורמים להיווצרות הסדק. בשאר המטוסים מדגם זה לא התגלו סימנים זהים ולכן הוחלט להחזיר את צי המטוסים כולו לאוויר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפנטגון הודיע אתמול, כי כל 51 מטוסי F-35 רשאים לחזור לטיסות, לאחר שקורקעו לפני שבוע בעקבות גילוי סדק בלהב טורבינת מנוע המטוס.

הפנטגון קרקע ב-21 בפברואר את כל 51 מטוסי הקרב החדישים והחמקנים – F-35, לאחר שבבדיקה שגרתית בבסיס חיל אוויר אדוארדס בקליפורניה התגלה סדק בגודל של 0.6 אינטש בשלב שלוש של טורבינת המנוע של פראט אנד וויטני.

F-35. המטוסים חוזרים לטיסות
F-35. המטוסים חוזרים לטיסות

בדיקות מקיפות של הלהב בוצעו במתקן פראט אנד ויטני במידלטאון, קונטיקט. התברר, כי המנוע המדובר היה במטוס שטס בפרמטרים קיצוניים, במטרה לבחון את הרחבת מעטפת הטיסה של מטוסי F-35. כתוצאה מכך נחשף המנוע זמן רב לרמות גבוהות של חום ולחץ מבצעי, שהיוו את הגורמים ליצירת הסדק.

בבדיקת המנועים בשאר המטוסים מדגם זה, לא התגלו סימני סדקים, או סימנים של לחץ אחרים. לאור ממצאים אלה הגיעו החוקרים למסקנה שלא נדרש תכנון מחדש של המנוע בגלל האירוע זה ובעקבות כך ניתן ההיתר למטוסים לשוב לטיסות.

מטוסי F-35 קיבלו אור ירוק לחזור ולטוס, מסרה  אתמול קיירה הוואן (Kyra Hawn), דוברת הפנטגון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן