Skip to content

הפגנות, יידוי אבנים ובקת"בים ברחבי הגדה המערבית

מה שקרוי כביכול הפגנות מתונות יחסית הן הפגנות הכוללות יידוי אבנים, בקבוקי תבערה וצמיגים בוערים. צה"ל ומשמר הגבול מתמודדים עם המתפרעים באמצעות רימוני גז ועוד. בבילעין נפגע קל מאוד ראש הממשלה פלסטיני סלאם פיאד במהלך נאומו. עוד שישי של מתינות יחסית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול (שישי) אירעו התפרעויות והפגנות ברחבי הגדה המערבית. בכפר בילעין הפגינו מאות לציון שמונה שנות מאבק בתוואי הגדר שבנתה ישראל, גדר חומה שחצתה את שטחי הכפר, עימותים קשים נרשמו בחברון באזור בית הדסה וכיכר השוטר. בחווארה ובכפר כליל, נרשמו עימותים הכוללים רגימת רכבים באבנים וידוי בקבוקי תבערה. כך גם בדרום הר חברון. 

imut
מתעמתים עם חיילי צה"ל (צילום: מען)

כל אלו כאמור, מיצו את ההפגנות יום השישי ה"מתונות יחסית", כפי שמעדיפים לקרוא להן בצה"ל. בבילעין, התקיימה כמדי כל יום שישי הפגנת התושבים ואנשים נוספים הנאבקים בתוואי הגדר שמפרידה בין שטחי הכפר וכולאת את הפלסטינים בתוך כפרם מצד אחד,  ואת שטחיהם החקלאיים מצד אחר.

מאות פלסטינים התעמתו עם כוחות הביטחון בתהלוכה שבה השתתף גם ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, שנאם לפני המוחים. מייד בתום נאומו הוא  פונה מהמקום כשהשתנק והשתעל בשל עשן הגז המדמיע שירו כוחות הביטחון לעבר מיידי אבנים כמה מאות מטרים ממנו.

באותה תהלוכה השתתפו גם שר האסירים זיאד אבו-עין, יו"ר מועדון האסיר הפלסטינים כדורה פארס, מושלת רמאללה לילה ראנם, וגם חברי פרלמנט פלסטינים שבאו עם כמאתיים פלסטינים המוחים בסימן סולידריות עם העצירים הפלסטינים שובתי הרעב. בנאומו לפני הבאים אמר פיאד כי הוא משבח את ההתנגדות הלא אלימה של הפלסטינים ועודד את אנשי בילעין על התנגדותם הבלתי פוסקת נגד תוואי הגדר. 

slam
ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, משתעל מהגז (צילום: מען)

באותה עת, בכביש 446, שעובר מתחת לכפרים בילעין ונעלין, התגודדו עוד כמה עשרות פלסטינים שהשליכו אבנים לעבר כלי רכב ישראליים שנעו על הציר הזה. התנועה בכביש הושבתה לזמן קצר וצה"ל ומג"ב פעלו לפתיחתו בבטחה.

בחברון, שבה פורצים כמעט מדי יום עימותים אלימים בין יהודים לערבים ולכוחות הביטחון, התקהלו עשרות פלסטינים בכיכר השעון  והשליכו אבנים, בקבוקי תבערה וצמיגים בוערים לעבר כוחות הביטחון. הכביש העולה לשכונת תל רומידה שבעיר נחסם על ידי הפלסטינים לשעה קלה ואז נפתח שוב על ידי צה"ל ומג"ב. סמוך לבית הדסה בחברון התקהלו כמאה פלסטינים שהשליכו אבנים לעבר חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב. השלכות האבנים גרמו לניפוץ כמה חלונות בבית הדסה. 

rumida
חסימת הכביש לתל רומידה (צילום: מען)

במחסום ביתוניא הצמוד לכלא עופר, התעמתו כמה עשרות פלסטינים עם כוחות הביטחון והשליכו אבנים ובקבוקי תבערה. כמו כן דווח על זריקות אבנים לעבר כלי רכב ישראליים באזור התנחלות  אפרת  ובכביש העולה לאריאל.  יצוין בכל המקרים פעלו צה"ל ומג"ב והגיבו באמצעי פיזור הפגנות הכוללים ירי רימוני גז.

.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן