Skip to content

סהר מעל לפסיפיק: אזרחים מאיי פיג'י מצטרפים לטליבאן

דיווחים על גיוס שעורך הטליבאן בקרב אזרחי האיים פורסם כבר לפני מספר שבועות בפקיסטן. הדיווחים נבדקים על ידי משטרת פיג'י והאינטרפול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נסעו למטרת לימודים בלבד. נשיא הליגה המוסלמית של פיג'י, חאפיזוד דין חאן (מקור: אתר המועצה האסלאמית של מדינות דרום מזרח אסיה והאוקיאנוס השקט)

מדינות האיים של דרום האוקיאנוס השקט נחשבות, בדרך כלל, למקורבות מאוד לארצות הברית ואף לישראל. טונגה, פאלאו, מיקרונזיה ואחרות נחשבות בדרך כלל למדינות פרו-מערביות. אולי זו הסיבה העיקרית לכך שהידיעה הבאה, המגיעה מרפובליקת האיים פיג'י מתפיעה למדי: משטרת המדינה הודיעה היום כי היא חוקרת, בשיתוף פעולה עם האינטרפול, דיווחים על הצטרפותם של אזרחים פיג'יאנים לכוחות הטליבאן.

הליגה המוסלמית של פיג'י, הנחשבת כארגון הגג של מאמיני האסלאם באיים, כבר הספיקה לפרסם הכחשה של קיומה של התופעה. ואולם, מנהל מחלקת חקירות פליליות במשטרת פיג'י, לוק ראוואלאי, הודיע כי הוא ואנשיו "לוקחים את הדברים ברצינות רבה ביותר". הוא הוסיף כי התגייסותם של פיג'יאנים לטליבאן היא הפרה של חוקי המדינה למלחמה בטרור ובכוונת המשטרה להתייחס לכך כאל "פשע חמור".

"אנו חוקרים גם באמצעות ערוצים שמעבר לים", הצהיר מפקח המשטרה אטונאייסה סוקומורי, כשהוא מציין כי האינטרפול מסייע בחקירה.

לפני כחמישה שבועות פרסם דובר הטליבאן בפקיסטן הצהרה בה הוא "מברך על הצטרפותם של כמה מאזרחי פיג'י" לשורות הארגון בשנה האחרונה. ואולם, הליגה המוסלמית של פיג'י הגיבה באמירה כי המוסלמים הפיג'יאנים שנסעו לפקיסטן כדי להשתלם בלימודי האסלאם כי אין להם כל קשר לארגון הטרור הבינלאומי. נשיא הליגה, חאפיזוד דין חאן, הוסיף כי אינו מבין מדוע מפרסם הטליבאן הודעה כי בשורותיו חברים מוסלמים מפיג'י, "אלא אם כן ההודעה מיועדת לשדרג את תדמיתו הבינלאומית". בראיון לעיתון "פיג'י טיימס" הצהיר חאן: "למוסלמים בפיג'י אין שום סיבה לחוש מדוכאים, שכן ארצנו מתירה את קיומן החופשי של כל הדתות".

שיעור המוסלמים בפיג'י הוא כשבעה אחוזים בלבד מהאוכלוסיה. למעלה ממחצית הפיג'יאנים הם נוצרים, רובם מתודיסטים, וכשליש נוסף משתייכים לדתות הינדיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן