Skip to content

שוטר מאלזי נוסף נרצח בבורניאו; חשש מהתפשטות האלימות באי

הרצח התבצע באזור בו לוחמים ממוצא פיליפיני, בהנהגת ג'מאלול קיראם השלישי, אדם שהכריז על עצמו כסולטן, שרויים בעימות אלים עם כוחות ממשלת מאלזיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הפרובינציה המזרחית לאחאד דאטו שבאי בורניאו. דרישה להכיר בסולטנות עצמאית (מקור: ויקימדיה).

שוטר מאלזי נוסף נרצח לאחרונה על ידי המורדים בבורניאו. הרצח התבצע באזור בו לוחמים ממוצא פיליפיני, בהנהגת ג'מאלול קיראם השלישי, אדם שהכריז על עצמו כסולטן, שרויים בעימות אלים עם כוחות ממשלת מאלזיה.

השוטר נרצח בשבת בעיר המאלזית סמפורנה, הממוקמת כשלוש מאות קילומטרים מהכפר טאנדואו שבפרובינציה המזרחית לאחאד דאטו, בו התחולל קרב בין המורדים לבין כוחות הממשלה. בקרב זה נהרגו 12 מורדים פיליפינים ושני חיילים מצבא מאלזיה.

סוכנות הידיעות ברנאמה דיווחה אתמול על הריגתו של שוטר נוסף. בדיווח נאמר כי הרצח אינו קשור לקרב המתחולל סביב המרד בבורניאו, שהקרבות הקשורים בו נמשכים כבר כשלושה שבועות. הקרבות החלו לאחר שהמורדים מהפיליפינים הגיעו בדרך הים לתמוך ב"סולטן" החדש. אבל רצח השוטר אתמול מעורר בתקשורת המאלזית חשש מפני התפשטות האלימות והתעצמות התומכים במרד.

מעריכים כי בין מאה לשלוש מאות לוחמים פיליפיניים נתונים כעת במצור בכפר טאנדואו על ידי כוחות צבא ומשטרה ממאלזיה. המצור הוטל לאחר שהספינה, ובה הלוחמים, עגנה במקום והלוחמים שעליה הצטרפו אל צבאו של הסולטן מטעם עצמו. קיראם (74) טוען בעקשנות כי הוא היורש החוקי של סולטני סולו, אימפריה היסטורית ששלטה פעם על בורניאו ועל דרום הפיליפינים. בעקבות הקרב ביום שישי, הזהירה המשטרה המאלזית כי תפרוץ לכפר אם לא ייכנעו הלוחמים לאלתר.

נשיא הפיליפינים, בנינו אקינו, שתקף בחריפות את המורדים, דרש מהם להיכנע ללא תנאי. דובר מטעם קיראם הודיע בתגובה כי תומכיו של הסולטן מוכנים להילחם עבורו עד מוות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן