Skip to content

חמישה סטודנטים חשודים ברצח הבלוגר מבנגלדש

החמישה טבחו את אחמד ראג'יב חיידר, פעיל ברשת, שדרש להוציא להורג את פושעי המלחמה שאחראים לרציחות ולהתעללויות מזעזעות במהלך מלחמת העצמאות של המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הפגנות בצ'יטאגונג. פעילי האסלאם הקיצוני מנסים למנוע את הוצאתם להורג של פושעי המלחמה באמצעות האשמת תוקפיהם בכפירה ואיום על חייהם (מקור: ויקימדיה).

משטרת בנגלדש עצרה אתמול חמישה סטודנטים הלומדים באוניברסיטה יוקרתית, בחשד שרצחו את הבלוגר האנטי-אסלאמי אחמד ראג'יב חיידר. הרצח המזעזע גרם לגל של מחאות ומהומות במדינה המוסלמית הגדולה שבתת היבשת ההודית.

בפרסומים בעיתונות המקומית נאמר כי החמישה הודו שטבחו את חיידר (35) ב-15 בפברואר השנה, בעקבות מעורבותו בארגון המחאה נגד מנהיגי מפלגת ג'מאעת-א-איסלאמי בדרישה להעמידם לדין באשמת ביצוע פשעי מלחמה. סגן מפקד משטרת דאקה, מאסודור רחמן, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי החמישה התמקדו בחיידר בשל כתיבתו נגד האסלאם ונגד הנביא מוחמד, בה ראו חילול קודש וכפירה. רחמן אישר כי כל החמישה לומדים באוניברסיטה היוקרתית נורת' סאות'.

הטריבונל הדן בפשעי המלחמה שבוצעו באותן שנים כבר פרסם את פסיקתו לגבי חלק מהנאשמים. אחד מהם, אבול קאלאם אזאד, נמלט – כנראה לפקיסטן – ונשפט שלא בפניו באשמת רצח, אונס, חטיפה, כליאה ועינויים. אזאד נמצא אשמה בשבע מתוך שמונה אישומים ונידון למוות בתלייה. מנהיג אחר, דלוואר חוסיין סיידי, הורשע ברצח, אונוס ורדיפה דתית ונדון אף הוא למוות. נאשם שלישי, עבדול קאדר מולא הורשע בחמישה מתוך שישה סעיפים של פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות.

גופתו של חיידר התגלתה לאחר הרצח כשבראשו סימנים למכות שבוצעו באמצעות גרזן. המשטרה מסרה כי הרוצחים ניסו לערוף את ראשו. אחיו של חיידר מסר כי אחמד, שהיה ידוע יותר בכינוי הראשת שלו "ת'אבה באבה", היה מאויים דרך קבע על ידי קיצונים אסלאמים בשל פעילותו הציבורית. הבלוגר היה מעורב בארגון אלפי אזרחים שיצאו לרחובות בדרישה להוציא להורג את מנהיגי המפלגה המוסלמית בטענה שביצעו פשעי מלחמה במהלך מלחמת העצמאות של בנגלדש בשנת 1971. הקיצונים האסלאמיים ארגנו בתגובה הפגנות בתביעה להפסיק את המשפט נגד ראשי המפלגה. הפגנות אלה הפכו לאלימות ובמהלך עימותים עם כוחות המשטרה בעיר הנמל צ'יטאגונג מצאו שלושה מהמפגינים את מותם.

מאז נרצח חיידר, התמקדו המפלגות האסלאמיות של בנגלדש בבלוגרים נוספים, האשימו אותם בכפירה ובחילול הקודש וקראו להוצאתם להורג. הממשלה הגיבה בסגירת תריסר אתרים ובלוגים שלטענתה היו שותפים לליבוי האלימות והציבה שמירה על הבלוגרים. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן