Skip to content

צ'אד: חיסלנו את המחבל הבכיר מוכתר בלמוכתר

דובר צבא צ'אד, הפועל במאלי ומסייע לכוחות הממשלה נגד המורדים המזוהים עם אל-קאעידה, טען כי בלמוכתר נהרג בקרב בצפון המדינה. ארה"ב טרם אישרה את הידיעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיילים מצכוח של צבא צ'אד הפועל במאלי חיסלו אתמול את איש הג'יהאד האסלאמי מוכתר בלמוכתר. המחבל שנהרג הנהיג ארגון שקרא לעצמו "בריגדת רעולי הפנים" וזיהה את עצמו כשלוחה של ארגון הג'יהאד העולמי אל-קאעידה בצפון אפריקה. דובר צבא צ'אד, גנרל זכריה גובונגווה, מסר כי בלמוכתר נהרג במהלך קרב בצפון מערב מאלי. 

חוסל מנהיג המיליציה שביצעה את החטיפה בלוב, בלמוכתר (מקור: יו טיוב, אל-ג'אזירה)
חוסל מנהיג המיליציה שביצעה את החטיפה באלג'יריה, בלמוכתר (מקור: יו טיוב, אל-ג'אזירה)

בכירים במימשל האמריקני אמרו כי אין ביכולתם לאשר כרגע את הידיעה. ואולם, הדבר לא מנע מיו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים בוושינגטון, הרפובליקני אד רויס, לצאת בהצהרה כי "אחד המחבלים החמחמקים והקטלניים ביותר בצפון אפריקה נהרג". רויס הוסיף כי "זוהי מכה קשה לחבורת הג'יהאדיסטים הפועלת ברחבי האזור ומסמנת כמטרות דיפלומטים ועובדים בתעשיית האנרגיה".

בלמוכתר עמד בראש כוח של כעשרים חמושים אסלאמיים שכבשו את אתר שדה הגז עין אמנאס באלג'יריה ב-16 בינואר השנה. אנשיו השתלטו על אוטובוס שהסיע עובדים לאתר הגז, כדי הריגת שני עובדים ולקיחתם של ארבעים ואחד עובדים זרים כבני ערובה. אתר הגז מופעל על ידי חברת הנפט והגז האלג'יראית "Sonatrach", תאגיד הנפט והגז הבריטי BP וחברת הנפט והגז הנורבגית "Statoil". לאחר ההשתלטות על האוטובוס עברו החוטפים ובני הערובה למתקן עצמו. הם  הודיעו לרשויות כי מלכדו את המתקן בחומרי נפץ, ואיימו לרצוח את בני הערובה במקרה שכוחות הביטחון האלג'יריים ינסו לשחרר את החטופים. כוחות הביטחון האלג'יראיים הקיפו את המתקן, והמצור החל. בהמשך, דרשו בלמוכתר ואנשיו שצרפת תפסיק לאלתר את פעולותיה הצבאיות נגד המורדים המוסלמים בצפון מאלי בתמורה להבטחת שלומם של בני הערובה. החוטפים דרשו גם שהרשויות באלג'יריה ישחררו מאה אסירים מוסלמים מבתי הכלא באלג'יר. למרות זאת, הרשויות באלג'יריה סירבו לנהל משא ומתן עם החוטפים. ב-17 בינואר, במהלך היום השני לחטיפה, תקפו את המתקן שני מסוקים של הצבא האלג'יראי. במהלך המתקפה נהרגו 15 חוטפים וכ-34 בני ערובה. ב-18 בינואר, דרשו בלמוכתר ואנשיו מממשלת ארה"ב את שחרורם של שני מחבלים בכירים הכלואים בארצות הברית בתמורה לשחרור בני הערובה האמריקנים – את המנהיג המצרי המוסלמי עומאר עבדל רחמן (המרצה מאסר עולם בבית כלא בארצות הברית על כך שתכנן את הפיגוע הראשון במגדלי התאומים ב-1993) ואת המדענית והמחבלת הפקיסטנית עאפיה סידיקווי (הנושאת 86 שנות מאסר בארצות הברית). ב-19 בינואר פשטו על אתר הגז עין אמנאס כוחות מיוחדים של הצבא האלג'ירי. לאחר הפשיטה, נספרו 37 בני ערובה שנהרגו מ-8 מדינות שונות (רבים מהם נהרגו במהלך הפשיטה עצמה), 3 שגורלם טרם נודע, וכן 29 פעילי טרור. 3 פעילים נתפסו בחיים‏[11]. 685 עובדים אלג'יראים ו-107 זרים שוחררו בתום הפשיטה. בלמוכתר הצליח להימלט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן