Skip to content

נתניהו: מה שהושג בשיחות עם איראן הוא משיכת זמן

ראש הממשלה קושר בין קשייו במו"מ הקואליציוני לסכנה מאיראן: "בשעה שהאויבים שלנו מלכדים ומאחדים את המאמצים שלהם, אנחנו נדרשים ללכד ולאחד את הכוחות אצלנו כדי להדוף את הסכנות הללו. לצערי, זה לא מה שקורה". השר שטייניץ: "הלכה למעשה בנט אומר, אני לא אשב עם החרדים. אין אפס, זו הלוגיקה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קשר הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה, בין השיחות שניהלו ששת המעצמות עם איראן – לבין המו"מ הקואליציוני ונסיונוותיו לצרף את החרדים לקואליציה.

"בסוף השבוע קיבלתי עדכון על שיחות המעצמות עם איראן בנושא הגרעין", אמר נתניהו. "הנציגה האמריקנית דיווחה על השיחות הללו ליועץ לביטחון לאומי, יעקב עמידרור. ההתרשמות שלי מהשיחות הללו זה שהדבר היחיד שמושג בהן הוא משיכת זמן, ובמשיכת הזמן הזאת איראן מתכוונת להמשיך בהעשרה של החומר הגרעיני לפצצת אטום, והיא אכן ממשיכה ומתקרבת ליעד הזה.

אני אמשיך לנסות ללכד את הכוחות. נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אני אמשיך לנסות ללכד את הכוחות. נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

"אני חייב לומר, שבעת הזאת האויבים שלנו מתלכדים כדי להביא לא רק בסופו של דבר לנשק גרעיני שיכוון נגדנו, אלא גם לנשק קטלני אחר שהולך ונערם סביבנו", אמר ראש הממשלה. "בשעה שהם מלכדים ומאחדים את המאמצים שלהם, אנחנו נדרשים ללכד ולאחד את הכוחות אצלנו כדי להדוף את הסכנות הללו. לצערי, זה לא מה שקורה. אני אמשיך בניסיונותיי בימים הקרובים לנסות ולאחד וללכד את הכוחות לקראת המטלות הגדולות הלאומיות והבינלאומיות שאנחנו עומדים בפניהן.  אני מקווה שאני אצליח, אני אמשיך לנסות".

שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס בפתח הישיבה למו"מ הקואליציוני: "יש פה החרמה ברורה של ציבור שלם, ראש הממשלה מסתייג ממנה בצדק ואני לא מבין את המשחקים הללו. אם לפיד אומר אני לא אשב עם החרדים ובנט אומר 'אני אשב רק איפה שלפיד יושב', אז הלכה למעשה אומר בנט 'אני לא אשב עם החרדים', אין אפס, זו הלוגיקה", אמר שטייניץ.

"הבית היהודי יכול להגיד מה שהוא רוצה, אבל הבית היהודי מחרים את המפלגות החרדיות. זו מציאות לא רצויה. עם ישראל צריך ממשלה רחבה ויציבה ככל האפשר. האיומים הביטחוניים הם עצומים, אי היציבות במזרח התיכון, האיומים הכלכליים לא פשוטים, אירופה עדין שרויה במשבר עם צמיחה שלילית, ארה"ב במצוק פיסקאלי. זוהי הסביבה הבינלאומית בין הקשות ביותר שידענו ולכן צריכים ממשלה חזקה. אני מאוד לא אוהב את הסגנון של החרמות וגם לא של החרמות בעקיפין".

1 Comment

  1. מוש
    3 במרץ 2013 @ 13:10

    מי שצריך קואליציה רחבה וחזקה זה לא עם ישראל – אלא שטייניץ וביבי – כדי שאף גורם לא יפריע להם לשנות את כל הדברים המקולקלים במדינה הזו.
    רואים כולם היום – איך הם נכנסו לפאניקה אמיתית כאשר לפיד את בנט (שהם ימניים דרך אגב) פתאום רוצים לשנות את הסטטוסקוו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן