Skip to content

כך תדעי שאת סובלת מבעיות ברצפת האגן

ד"ר בני פיינר, אחראי שירות האורוגינקולוגיה וניתוחי רצפת האגן במחלקת נשים ויולדות של הלל יפה, מתאר 10 תסמינים אופייניים המרמזים על בעיה ברצפת האגן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעיות במבנה ובתפקוד רצפת האגן הינן שכיחות ומסבות סבל רב לנשים בכל קבוצות הגיל. חלק מהתופעות, אך לא כולן, אופייניות יותר בנשים לאחר לידות. על אף השכיחות הגבוהה, מחקרים מראים שרק מקצת הנשים הסובלות מבעיות אלה משתפות את בן זוגן ועוד פחות מכך פונות לרופא כדי לטפל בבעייתן.

"הסיבה לכך", טוען ד"ר בני פיינר, אחראי שירות האורוגינקולוגיה וניתוחי רצפת האגן במחלקת נשים ויולדות של המרכז הרפואי הלל יפה, "טמונה בחלקה במבוכה וחוסר נוחות, אך גם בחוסר מודעות לכך שבמרבית המצבים אפשר להציע טיפול יעיל אשר עשוי לשפר את איכות החיים במידה ניכרת".

ד"ר בני פיינר (צילום: דוברת הלל יפה)
במרבית המצבים אפשר להציע טיפול יעיל. ד"ר בני פיינר (צילום: משרד הדוברת)

אז איך תדעי שיש לך בעיה ברצפת האגן? – להלן 10 תסמינים אפשריים:

  1. אם את סובלת מאיבוד שתן בעת שיעול, עיטוש, צחוק, הרמת משא כבד, קפיצה, ריקוד, ספורט וכו'.
  2. אם את נזקקת לתת שתן פעמים רבות במשך היום (יותר מבעבר) ו/או מתעוררת משינה מתוך הצורך להשתין יותר מפעם בלילה.
  3. אם את חשה צורך דחוף לתת שתן או שאינך מסוגלת להתאפק ודולפת לעיתים בדרך לשירותים. תלונות אופייניות בהקשר זה כוללות צורך עז לתת שתן עקב שמיעת צליל מים זורמים או בעת הכנסת המפתח למנעול הדלת.
  4. אם את חשה ששלפוחית השתן שלך מלאה ורוצה להתרוקן אך מתקשה להתחיל, או שזרם השתן חלש או לא רצוף (מתחיל / מפסיק לסירוגין), או שבסוף השתנה את מרגישה שלא הצלחת לרוקן את כל השתן מהשלפוחית.
  5. אם את סובלת מדלקות חוזרות בדרכי השתן.
  6. אם את מתקשה בשליטה על סוגר פי הטבעת וסובלת מבריחה של גזים או של צואה.
  7. אם את חשה דבר מה בולט מתוך הנרתיק (כמו ביצה או בלון) בייחוד בסוף היום או לאחר עמידה ממושכת על הרגליים או עבודה מאומצת. תלונה אופיינית נוספת הינה תחושת צריבה או כאב ולעיתים אף דימום קל עקב שפשוף בבגדים התחתונים.
  8. אם את סובלת מכאב כרוני באגן, בנרתיק או בשלפוחית השתן, בעיקר כשהשלפוחית מלאה, עם הקלה בכאב לאחר התרוקנות.
  9. אם את חשה כאבים בעת קיום יחסי מין.
  10. אם את חשה רפיון של דפנות הנרתיק או עיוות במראה הפות, השפתיים או הפרינאום (אזור החיץ שבין פתח הנרתיק ובין פי הטבעת).

אם ענית "כן" לאחת או יותר מהשאלות, יתכן שאת סובלת מבעיה ברצפת האגן ומומלץ כי תפני לייעוץ על ידי רופא אורוגינקולוג (תחום ייחודי ברפואת נשים העוסק בליקויי רצפת האגן).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן