Skip to content

פסטיבל הקולנוע הצרפתי: ממולייר עד רנואר, מאהבה עד כדורגל

הסרט "מולייר על אופניים" יפתח במוצ"ש (9 במרץ) את פסטיבל הקולנוע הצרפתי העשירי, שיתקיים בסינמטקים ברחבי הארץ ומציע מבחר סרטים המועמדים לפרס הסזאר (האוסקר הצרפתי). שי שגב ממליץ מה כדאי לראות במיוחד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קומדיה שנונה. "מולייר על אופניים"

הקהל הישראלי נאמן ומגלה עניין בקולנוע הצרפתי ומפיצי הסרטים ממשיכים לרכוש ולהפיץ בארץ סרטים צרפתיים רבים. למעלה מ-900,000 כרטיסים נמכרו בארץ לסרטים צרפתיים במהלך השנתיים האחרונות. נתח גדול מזה הוא הצלחת "מחוברים לחיים", שהביא לאולמות הקולנוע כחצי מיליון צופים, אבל גם הסרטים "הארטיסט", "הנשים בקומה השישית", "מים ואהבה", "שם פרטי", "שלגי הקילימנג'רו" ו"העדינות" הביאו צופים רבים לבתי הקולנוע.

השנה חובק הפסטיבל הצרפתי ה-10, שייפתח במוצ"ש הקרובה, 9 במרץ, בסינמטקים ברחבי הארץ, שלל סרטים המועמדים לפרס הסזאר (האוסקר הצרפתי), ומייצגים את מדינת הפואה גרה בפסטיבלי קולנוע בולטים בעולם: ברלין, ונציה וקאן.

בין הסרטים הבולטים, כדאי לא לפספס את:

"מולייר על אופניים" – סרטו של הבמאי פיליפ לה גה ("הנשים בקומה השישית"), בכיכובם של פבריס לוקיני ("בתוך הבית") ולמברט וילסון ("אשת החתול"), אשר יפתח את פסטיבל הקולנוע הצרפתי. קומדיה שנונה ומרתקת על מפגש בין שני שחקנים שונים באופיים, בניסיון להעלות ביצוע תיאטרלי חדש של "המיזנטרופ" של מולייר. הבמאי פיליפ לה גה והשחקן למברט וילסון יגיעו לארץ לבכורת הסרט בסינמטק תל-אביב.

אורחים נוספים, שיבקרו במהלך עשרת ימי הפסטיבל: הבמאי סדריק קהאן, יוצר הסרט "חיים טובים יותר", הבמאי פסקל בוניצר, החתום על הסרט "לחפש את הורטנס", השחקנית והבמאית נעמי לבובסקי עם סרטה "קמי נשארת כיתה" והבמאית עידית סבולה עם הסרט "רחוב מנדר".

הפסטיבל יינעל עם יצירתו האחרונה של הבמאי המנוח, קלוד מילר, "תרז", בכיכובה של שחקנית הקולנוע אודרי טוטו ("אמלי"). לזכרו של מילר, יוצגו מספר סרטים של היוצר במהלך הפסטיבל.

סיפור חייו הטראגיים של הזמר המצליח קלוד פרנסואה. "בדרכי שלי"

סרטים חשובים נוספים בפסטיבל:

"בדרכי שלי (קלוקלו)" – סיפור חייו הטראגיים של הזמר המצליח קלוד פרנסואה, שכתב את הלהיט ששר פרנק סינטרה "My Way", הרבה לפני שהשיר הפך ללהיט ענק.

"קפה דה פלור" – דרמה של הבמאי הקנדי ז'אן מרק ולה ("קרייזי") ובכיכובה של ונסה פארדי, העוסקת באהבה וגלגול נשמות.

"הבן האחר" – סרטה של לורן לוי, שצולם בישראל, על צעיר המבקש להתגייס לצבא ומגלה שהוחלף בלידתו עם ילד פלסטיני.

"כמו אריה" – סיפורו של נער מסנגל המגיע לפריז לשחק כדורגל.

"רנואר" של ז'יל בורדו על שנותיו האחרונות של הצייר הגדול, קלוד רנואר. סרט שזכה להצלחה בצרפת.

"באולינג" – קומדיה על חבורת נשים ובאולינג.

"שלושה עולמות" של קתרין קורסיני, שהוצג בפסטיבל קאן

"לאבד את הראש" – סרטו של יואכים לפוס, שהוצג בפסטיבל קאן ועליו זכתה השחקנית אמלי דוקאן בפרס המשחק במסגרת מבט אחר.

"וכאילו לא היה כלום" – בכיכובו של הזמר מישל דלפש, שבגיל קרוב לשבעים משחק את תפקידו הקולנועי השני.

אהבה וגלגול נשמות עם ונסה פארדי. "קפה דה פלור"

פסטיבל הקולנוע הצרפתי הוא יוזמה של מחלקת התרבות בשגרירות צרפת וחברת "עדן סינמה". סרטי הפסטיבל נבחרו על ידי אוליבייה רובינשטיין, מנהל המכון הצרפתי בישראל; אולבייה טורנו, הנספח לענייני קולנוע של שגרירות צרפת; וקרולין בונה, בעלת חברת "עדן סינמה". שותף חשוב בהפקת הפסטיבל הוא ערוץ הטלוויזיה הצרפתי TV5 monde, שהשנה מציין 20 שנה של שידורים בישראל.

הפסטיבל יתקיים בסינמטקים של תל-אביב, ירושלים, חיפה, שדרות, ראש פינה, חולון והרצליה, ויסתיים ב-19 בחודש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן