Skip to content

ריטה והתלמידים נפרדים מאיש התיאטרון גרי בילו

מאות שחקנים, יוצרים ותלמידי "בית צבי" הגיעו בשבת בצהריים לתיאטרון הקאמרי בתל אביב כדי להשתתף במופע לזכרו של המורה והבמאי גרי בילו מערכת מגפון; צילומים: ציפי מנשה זה היה אירוע שמח, אבל עצוב – ולהפך. מאות שחקנים, תלמידים ואוהדים של גרי בילו, שהיה שנים ארוכות מנהל "בית צבי" ועל שמו רשומות כמה מהתגליות של התיאטרון הישראלי, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות שחקנים, יוצרים ותלמידי "בית צבי" הגיעו בשבת בצהריים לתיאטרון הקאמרי בתל אביב כדי להשתתף במופע לזכרו של המורה והבמאי גרי בילו

מערכת מגפון; צילומים: ציפי מנשה

אהב מחזות זמר. תלמידי "בית צבי" מבצעים את "שירת המקהלה" במופע

זה היה אירוע שמח, אבל עצוב – ולהפך. מאות שחקנים, תלמידים ואוהדים של גרי בילו, שהיה שנים ארוכות מנהל "בית צבי" ועל שמו רשומות כמה מהתגליות של התיאטרון הישראלי, הגיעו בשבת בצהריים לתיאטרון הקאמרי בתל אביב כדי לחלוק לו כבוד במופע מיוחד במלאות חודש לפטירתו. 

זו היתה פגישת מחזורים מהולה בעצב ובגעגועים לאיש שחי ונשם תיאטרון כל ימי חייו. רבים מהשחקנים שהגיעו למופע חייבים לו את הקריירה שלהם בתיאטרון. 

התגלית של בילו. ריטה מבצעת את "ימי התום"

בילו, שגם הקים את תיאטרון באר שבע וניהל לתקופה קצרה את "הבימה", היה אדם שנוי במחלוקת. כפי שהיו לו אוהדים רבים, כך היו לו גם אויבים ומבקרים, שתקפו אותו על הדיקטטורה הניהולית ב"בית צבי" וגם על הפיכת בית הספר למשחק בתקופתו לבית חרושת לשחקנים ולזמרים, ולבית הפקות למחזות זמר. לזכותו ייאמר, שלא היה בו שום זיוף. "או שאהבו אותו או ששנאו אותו", אמר מעל הבמה עמרי ניצן, המנהל האמנותי של הקאמרי.

אבל באירוע הזה, שהיה מופע פרידה מבילו, כולם התרכזו במעלות של האדם, המורה והבמאי, שהתבונן על האורחים מלמעלה, תרתי משמע, כשתמונתו הגדולה תלויה מעל הלובי של הקאמרי.

"או שאהבו אותו או ששנאו אותו". הזמרת רבקה רז על רקע תמונתו של בילו

בין השחקנים והאמנים שכיבדו את בילו היו ששון גבאי, עידית טפרסון, נתן דטנר, רבקה רז, יוסי גרבר, שושיק שני, זהרירה חריפאי, אביבה מרקס, נירה גל ויעקב בן-הרצל. 

התגלית הכי מפורסמת של בילו היא ריטה, שהגיעה ל"בית צבי" קטנה ויצאה גדולה. ריטה שרה את "ימי התום" ותלמידי "בית צבי" בעבר ובהווה ביצעו קטעים מתוך "שירת המקהלה" ומחזות זמר אחרים.

אולי בילו היה מביים אחרת את האירוע, אבל ללא ספק היה גאה בתלמידיו המוכשרים ובכלים שהעניק להם כדי להצליח בעולם התיאטרון והשואו-ביז הישראלי.

עוד בתרבות: להתראות נעורים, שלום אהבה

וגם: מה פרויד היה אומר על סביון ליברכט?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן