Skip to content

וינשטיין בעין הסערה: סחבת בטיפול בהדרת נשים

הצוות למניעת הדרת נשים במשרד המשפטים לשרה לבנת: "נמליץ ליועמ"ש לבטל כל הגבלה על השמעת נשים ב'קול ברמה'. היועץ וינשטיין יידרש גם להדרת נשים בתקשורת, בתחבורה הציבורית ולא עלינו, גם בשירותי קבורה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם לא די בפרשת השופט המתעלל לכאורה, ייאלץ היועץ המשפטי יהודה וינשטיין להיכנס לעוד שדה מחלוקת, הפעם עם החרדים. הדחיינות שאפיינה את פעילות צוות הבדיקה בנושא הדרת נשים, שמינה וינשטיין, זכתה היום לביקורת של ועדת שרים בראשות השרה לימור לבנת, הממונה על מעמד האישה.

"עיכוב בלתי סביר ובלתי מידתי". ועדת שרים לקידום מעמד האישה (צילום: יואב דודקביץ')

בדיון שנערך היום בועדה הודיע הצוות למניעת הדרת נשים במשרד המשפטים על כוונתו לתבוע כי תחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" תחדל להגביל השמעת קול נשים ברדיו. הצוות הודיע על החלטתו לשרת התרבות והספורט לימור לבנת העומדת בראש ועדת השרים לקידום מעמד האישה. המשנה ליועמ"ש עו"ד שרית דנה, העומדת בראש הצוות דיווחה על מסקנות הצוות.

לבנת ביקרה בחריפות את העיכוב שחל בהגשת הדו"ח של משרד המשפטים: "מדובר בעיכוב בלתי סביר ובלתי מידתי, בלשון המעטה, אשר פוגע ביישום חלק גדול של המלצותיו של הצוות הבין-משרדי ומאפשר להדרת הנשים להתעצם ולהתפשט. התלונות בלשכתי וברשות לקידום מעמד האישה במשרד ראש הממשלה הולכות ונערמות. יש להפסיק מצב זה לאלתר – אי אפשר להפקיר יותר את זכויות הנשים בישראל".

ועדת השרים לקידום מעמד האישה דנה היום בעיכוב שחל בהגשת המלצות הצוות שמינה היועמ"ש וינשטין במשרד המשפטים, המלצות שהיו אמורות להיות מוגשות לפני שנה. "דו"ח זה לא פורסם עד עתה" נמסר מלשכת השרה: "לאחר פניות חוזרות ונשנות של השרה לימור לבנת, התחייבה היום עוה"ד דנה כי עד לסוף השבוע יוגש הדו"ח ליועמ"ש".

לבקשת הוועדה הסכימה עו"ד דנה להתייחס לכמה סוגיות אליהן צפוי הדו"ח להתייחס, ובהן ההסדר בין הרשות השנייה לתחנת הרדיו "קול ברמה" הפוגע בזכויות יסוד – שוויון, כבוד האדם וחופש הביטוי. כן הודיעה עו"ד דנה כי תמליץ ליועמ"ש להטיל על הרשות השנייה לבטל כל הגבלה על השמעת נשים בתחנה לרבות אי העסקתן של נשים שדרניות.

עוד יכלול הדו"ח תיקון נרחב ברישיונות חברות קדישא, באופן שימנע כל סוג של הדרת נשים, ולא רק ימנע איסור על הספד נשים, כפי שתוכנן עד כה. במקביל, הודיע בישיבה מנכ"ל המשרד לשירותי דת, אביגדור אוחנה, כי הוא יגבש סל של סנקציות מנהלתיות וכספיות שיאפשרו לראשונה למשרד לשירותי דת לפקח על מעשי חברות הקדישא בישראל, דבר שלא היה עד כה. יצוין כי במהלך הישיבה חשפה השרה לבנת כי במספר בתי עלמין בארץ, כגון באופקים, עדיין ישנן תופעות של הדרת נשים.

גם חברת אגד תיאלץ לעמוד בחקירה מנהלתית משמעתית, כפי שדיווח מנכ"ל משרד התחבורה. זאת בגין המקרה של הצעירה נועה קנטמן, שנפלה קורבן למסכת הצקות והטרדות של חרדים במהלך נסיעה באוטובוס, לפני כשבועיים, מצפת לאשדוד.

קנטמן גוללה בפני חברי הוועדה את אשר עברה. מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, ששמע את דבריה הודיע כי החליט לדחות את דו"ח בדיקת המקרה שביצעה אגד לאחר שהגדירה "בלתי מספקת". לדברי יצחקי, על פניו הנהגים של החברה חרגו מהנוהל במקרה של קנטמן ולכן הוא הורה על קיום חקירה מנהלתית משמעתית נגד החברה שבמסגרתה כבר נגבו עדויות.

במסגרת הדיון סוכם על מספר צעדים שיינקטו במסגרת המאבק בתופעת הדרת הנשים בתחבורה הציבורית:

1.    הגברת הפיקוח והאכיפה של משרד התחבורה באמצעות הפעלת פקחיות ובקריות בקרב מפעילי התחבורה הציבורית בישראל.

2.    חידוש הפעלת "קו חם" למניעת הדרת נשים במשרד התחבורה, בזמינות של 24 שעות ביממה.

3.    חיוב מפעילי התחבורה הציבורית לבצע רענון של ההנחיות והנהלים.

1 Comment

  1. נטלי
    3 במרץ 2013 @ 19:33

    הגיע הזמן שיטפלו בנושא המרתיח הנ״ל מהשורש!! לא יאומן שבמדינת ישראל הדמוקרטית, שנת2013, יתקיימו כאלה אפליות!!! בושה וכלימה לנו כאזרחים ולקודקודים המנהלים את חיינו!!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן