Skip to content

סופרים לאחור את קץ שלטונה של שרה נתניהו

יאיר ונפתליבאן לא עושים תרגיל מכוון לביבי להעלות את ערכם בממשלה. גם צעקות הקוזאק הנגזל של לוברמן לא יעזרו. במתמטיקה פשוטה לתלמידי כיתה ב', הם פשוט הבינו כי ביבי לא יכול להרכיב ממשלה. אז למה להם להיות צלע קטנה אצל ביבי, כשהם יכולים להיות הממשלה בלי ביבי?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ספוילר אלרט: ביבי לא יהיה ראש הממשלה! באושר גלוי ובשמחה לאיד בלתי מסויגת, אני מבקש סליחה שגיליתי לכם את הסוף של הסיפור הזה. הגועל הנפש הרגיל של הבחירות, תרגילי הספינים הדוחים של ביבי מידי יום, לפני ואחרי הבחירות, נמאסו. הקאנו מהם, הקאנו אותם. זה נגמר, זהו. בעוד שבועיים עידן ביבי ושרה, הזוג המבחיל של מדינת ישראל, יבוא לקיצו, ונרגיש הקלה כמו תושבי הפיליפינים עם לכתה של גברת אימלדה מרכוס והנעליים. אולי על הדרך ניפטר מעליבות רוחו השיפוטית של הסניגור הפרטי של ביבי וחבריו בממשלה, שרק במקרה אחראי גם לכל התביעה במדינה, יהודה וינשטיין. כמו איש קטן בתפקיד כל כך חשוב מעולם לא היה כאן. אם זה לא תשלום אתנן על בחירתו לתפקיד, אז בבנגקוק אין זונות.

צייר: מאיר מירב

בעוד פחות משבועיים ימים נתעורר לבוקר חדש, שבו התקשורת הישראלית תכתוב ותודה בראשונה כי קינג ביבי, שמש העמים, ירום הודו, הראשון שיודע כל דבר יותר מגוגל רק שוכח מול חקירות מבקר המדינה, כי זה ביבי שנוצח והובס בבחירות האחרונות, כשם שנוצח והובס בשלושת מערכות הבחירות שקדמו להם בהם השתתף. הפעם הראשונה שידברו על זה בגלוי. התרגיל שביבי עשה לציפי לפני ארבע שנים, בעודו סוגר דיל כספים שמן ועסיסי במיוחד עם ש"ס ושמן עוד יותר אבל עם סכין בגב מול הבית היהודי, זה התרגיל שעושים לו עכשיו נפתלי ויאיר, יאיר ונפתלי, רק ציפי שוב בחוץ.

יאיר ונפתליבאן לא עושים תרגיל מכוון לביבי להעלות את ערכם בממשלה. גם צעקות הקוזאק הנגזל של לוברמן לא יעזרו. במתמטיקה פשוטה לתלמידי כיתה ב', הם פשוט הבינו כי ביבי לא יכול להרכיב ממשלה. אז למה להם להיות צלע קטנה אצל ביבי, כשהם יכולים להיות הממשלה בלי ביבי? חוסר האמון בביבי כל כך זועק, והם רק מעבירים את הזמן. ביבי יילחץ, ישקר, יעשה ספינים ולא יבין שכולם קוראים אותו בשקיפות מדהימה. אם נוסיף את האיבה העצומה שהוא מקבל בצונאמי מחברי מפלגתו (מי לעזאזל אתם חושבים שמדליף את כל הספינים האידיוטים של ביבי?), נבין שגם הם מוכנים לא להיות בממשלת ביבי, רק להיפטר ממנו ומליברמן ולהתחיל ליכוד חדש.

יום למחרת הבחירות כתבתי וניסיתי להסביר שאין קיום לממשלה המורכבת כולה מיחידות קטנות שאינן יכולות להתקיים זו ליד זו, כאילו זו פיצה אחת מחולקת להמון משולשים, כל משולש עם תוספת אחרת וכולם רבים למי יש את המשולש הכי גדול. יאיר לפיד, סליחה, חבר הכנסת יאיר לפיד, צוטט כמי שלא ייחל להצלחה כל כך גדולה ולא רוצה להיות ראש הממשלה עכשיו, כי אין לו ניסיון. לדעתי, בחודש האחרון הוא הבין שלהיות ראש הממשלה בישראל זה סיפור קל בהרבה כשאין לידך את שרה נהנתניהו. הוא התבשל עם החברים ועם עצמו, ואולי הבין שהתוצאות בעצם לא כאלו מפחידות והוא יכול לבצע את התפקיד הרם והנעלה, להיות שמש העמים החדש, עם האנשים הנכונים לידו.

צייר: מאיר מירב

לפיד ובנט הם רק אחים לצרה

החיבור עם בנט רחוק מלהיות טבעי, ולמעט שני אינטרסים משותפים – חוסר האמון המוחלט לנתניהו והתיעוב המוחלט לעסקונה של ש"ס – אין בינם כלום ולעולם לא יהיה. לפיד ובנט הם רק אחים לצרה. בנט רוצה שוויון בנטל, אבל לא מדבר על ההעדפה הברורה והמוכחת של תקציבים עצומים לקהל בוחריו, והם השמנת שמעל השוויון. האם בשם השוויון הוא יסכים לבטל את ישיבות ההסדר המיותרות והיקרות? האם בחורינו המצוינים בגרפיטי של תג מחיר יסכימו לוותר על שירות לוקסוס של 16 חודש ויעשו שירות מלא כמו כולם? האם אי פעם שמעתם על מצוקת דיור בשטחים, בהתנחלויות, בעיית מחירים שם? גם לכם בונים אוטוסטרדות פרטיות להגיע לאריאל וליווי צבאי מאובטח וצמוד למכולת? בנט יוותר על כל אלו? וכשהשאלות על שוויון בנטל של הכיפות הסרוגות יגיעו אל לפיד, מה הוא יענה בדיוק, קואליציה זה מחיר שצריך לשלם?

ומעבר לשוויון בנטל, המושג הצר שכולל בתוכו כל כך הרבה שלא מדברים עליו, כי לאף אחד אין באמת תוכניות, רק סטטוסים בפייסבוק – מה יהיה על השלום? לא ציפי הסדר מדיני, אלא שלום. מה יהיה אז? אז לא יהיה בנט, ובלי בנט לא יהיה שלום, ועם שלום לא יהיה בנט. אז לא יהיה שלום. שיהיה ברור, כל ממשלה של לפיד ובנט תבזבז עוד ארבע שנים נוספות בתהליך השלום, סליחה, הסדר מדיני, כי הם מרכז. ובנט יסכים לקיצוץ עמוק של 30% בתקציב מערכת הביטחון? וכשלפיד ירצה לעשות לקהל בוחריו תחבורה ציבורית בשבת וביטול אנסי הכשרות החרדית (אל תכנסו לי לצלחת!) ונישואים אזרחיים והכרה מלאה של המדינה בזכויותיהם המולדות והשוויוניות של אנשים כמוני וכמוכם, רק עם נטייה מינית אחרת, הומואים ולסביות, מה אז יעשה בנט? הוא יכול להסכים לזה, לחלק מזה?

בחישוב המתמטי הפשוט, לביבי אין ממשלה בלי חרדים. נקודה. לפיד לא יהיה שם, גם לא בנט. בעוד שבועיים יאיר לפיד יקבל את ההזדמנות להקים ממשלה. לפיד ובנט ועוד העבודה והגוויות הפוליטיות של לבני ומופז זה 54 קולות. מרצ תגיע עם שישה ותכפה הליך מדיני (עקר, אבל הליך), והנה לכם 60 אינטרסים מובהקים לעוד ארבע שנים. מרצ תתקפל בפני מפעלות ההתנחלויות ותגרד קצת מהקצפת שלהם, הרי הם היו שם עם שריד ורבין וגם ברק, שבנו שם בטירוף שלנו. בנט יוותר למראית עין על מכולה וקרוואן או שניים, והנה לכם אובמה מאושר. לחיזוק מבחוץ תמיד יש להם שבעה קולות של המגזר ודב חנין, בלי הזועבי'ז. אבל צריך 61, רוב זה רוב (לא חובה כי ממשלה צרה וכו'). תקראו שוב את השוויון בנטל והאג'נדה האזרחית. ליברמן לא יגיע? יגיע גם יגיע. יעזוב את הליכוד, יגיע לממשלה "בשביל להיות הסמן הימני שלה", והוא הוכיח אצל ביבי שאין לו עקרונות, מלבד עקרון הטיסות לחו"ל. יהיה שר התיירות מורחב לנושאים סודיים.

הבוחר הצעיר והחדש רוצה סטטוס כאן ועכשיו

ביג לייק לשניהם על ההבנה המלאה מהו הבוחר הישראלי של היום. שניהם יודעים את מה ששלי יחימוביץ' לא הבינה:  הבוחר הישראלי לא רוצה ישן, גם לא רוצה חדש. הוא לא מתעמק, לא שואל, לא מתעניין. רוצה להצטלם עם סלב, כוכב נולד. הבוחר הצעיר והחדש רוצה סטטוס כאן ועכשיו, ואם הוא לא יקבל – הוא יעבור למפלגה אחרת. שניהם יודעים שכל סטייה קטנה מההבטחות העיקריות שלהם לבוחרים תבשר על תחילת מסיבות סיום הקדנציה הראשונה והאחרונה. הם מבינים, האחרים לא מבינים. הדרך היחידה היא להיות השלטון, ולא בשלטון.

בשורה התחתונה, זו המחאה שניצחה על אפם וחמתם של הפוליטיקאים החרדים למר עכוזם. המחאה נתנה ידיה בבחירות, הפילה את 50 המנדטים של לוברמן ופינקלשטיין, שמה את ש"ס במקום רביעי ומבודד.

אל תזלזלו ואל תשכחו, המחאה כאן, חיה ובועטת, והיא תצא מהפייסבוק שוב לרחובות.

8 Comments

  1. יפה
    7 במרץ 2013 @ 10:51

    המחאה לא תצא לרחובות , אלא אם תשנה פניה ותהפוך למחאת עניים. מעמד הביניים התייאש מיציאה לרחוב והפגנות אלימות רחבות היקף לא יגיעו ממנו. צירוף לפיד ובנט יאפשר לנהנתניהו לכוון את האש אליהם , כנראה במידה לא קטנה של צדק כי למעט השחיתות , שלפחות כרגע הם מסתייגים ממנה , עיקר התפיסות הכלכליות שלהם זהה לזו של נתניהו.

    השאלה שנותרה – האם מדובר בתרגיל שנועד להחליף את נתניהו? השאלה היא תקשורתית תודעתית. האם לפידבנט יוכל להראות שנהנתניהו באמת סירב להקים ממשלה "נקייה" ויעילה עם יעדים ברורים (לגבי החרדים ולא לגבי שום דבר אחר) או שנהנתניהו יצליח לחשוף את הבלוף הפוליטי.

    כי נתניהו בסוף הרי יכנע לכל התנאים. הוא יכול להתעקש עכשיו על תוספת שרים וכל מיני קומבינות אחרות. אך בדקה התשעים אין לי ספק שהוא יסכים לכל התנאים המוצבים לו – הוא יעדיף להיות ראש ממשלה מקוצץ כנפיים על לא להיות ראש ממשלה בכלל.

    • זיו טרנר
      7 במרץ 2013 @ 20:54

      אני לא חושב שיש כאן תרגיל להחליף אותו. זה מוצהר שלפיד רוצה להחליף אותו בבחירות הבאות, אולי הוא הבין שאין לו טעם לחכות אלא להחליף עכשיו

      ברור שנתניהו יכנע. כולם יודעים, גם ליברמן

  2. ירדן
    5 במרץ 2013 @ 0:33

    הלוואי זיו ,הלוואי
    אבל גם המחאה היא רק סטטוס ב"פייס" ואין מאחוריה את הזעם הנדרש בשביל להפוך את השלטון הרקוב של ביביהו הראשון
    למרות זאת הדעה שלך מנחמת אותי
    חזק ואמץ

  3. יוני
    4 במרץ 2013 @ 10:44

    טור שנאה רדוד ועלוב

    • בני תומך עבודה
      9 במרץ 2013 @ 12:37

      למה שנאה ??האם לא דייק בעובדות ! דייק מאוד .המלך ביביהו הראשון היפסיד בגדול כי 1)המחאה ניצחה אולי לא כמו שחשבנו אך היא כיכבהבמערכת הבחירות .2)ביבי לא קרא את המפה וזלזל במחאה .בבחירת הציבור שדרש שינוי ..חשב שמפלגת העבודה כתמול שלשום תזחל לממשלה ,אך ראה איזה פלא לא ולא .מי נשאר לו הצמד לפיד בנט .אומנם נכון יש בינהם הבדלי גישות בתחום מדיני יחסינו עם הפלסטינאים וכו".אך השקפתם הכלכלית דומה לשל ביביהו הראשון ושל ציפי פטפןט .ומי יפגע ??ראש ממשלתנו בפועל -שרה נתניהו הגברת הראשונה .שבגללה עזבו בנט וח"כ השניה שלו .לא בחרנו בה אך קיבלנו בית עליון .כידוע כל אשת ר"המ הישפיעה אך שרלה היגזימה ובגדול .ראו את הספר של יועצת התקשורת כרמון שיצא עכשיו .ואמרים שאין עשן בלי אש .

  4. תמר סטפני מאנס
    4 במרץ 2013 @ 10:15

  5. עמיש שחם מרעננה העליזה
    3 במרץ 2013 @ 20:24

    זין טרנר, אתה טועה בגדול. כתבך זחוחת דעת ומנותקת, מלאת שנאה ומוכרפכת. אם אתם חושבים שביבי הפסיד, כשלכם יש פחות ואם אתה חושב שבנט ויעיר לפין יוכלו להקים ממשלה לבד, אז אתה ממשיך לספור קוקוסים על העץ.

    • זיו טרנר
      3 במרץ 2013 @ 21:15

      תגובתך מעידה רק על עצמך

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן