Skip to content

הולילנד: הפרקליטות תבקש ארכה להבאת עדי תביעה נוספים

הפרקליטות הודיעה כי מותו של עד המדינה לא ישנה את התמונה וכי יובאו עדי תביעה נוספים. בתו של ש"ד ספדה לו היום: "אנשים לא באמת טובים כמו שהאמנת. ארצנו הפכה להיות ארץ אוכלת יושביה, אדם לאדם זאב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות הודעת פרקליטות המדינה במחוז תל אביב, כי מותו של עד המדינה ביום שישי האחרון לא ידחה את קיום הדיונים במשפט הולילנד, הודיעה הפרקליטות הערב (ראשון) כי בכוונתה לבקש מחר מבית המשפט המחוזי ארכה לצורך היערכות להבאת עדי תביעה נוספים והמשך המשפט כסידרו. הפרקליטות, כך נמסר, הודיעה על כך לבאי כוח הנאשמים. 

הערכת הפרקליטות היתה כי חקירתו הנגדית של עד המדינה ז"ל תימשך לפחות חודשיים נוספים, "אולם עדות זו נפסקה בנסיבות טראגיות. משום כך, עלה צורך לפנות לבית המשפט בבקשה לתת ארכה לצורך המשך הבאת עדים באופן רציף". 

(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)

בפרקליטות הביעו צער רב על מותו של ש"ד, ועוד הוסיפו כי בכוונתם להמשיך לנהל את המשפט כסדרו, גם במקום שבו לא יהיה אפשרי להשלים את שמיעת חקירתו הנגדית של העד. "לעניין זה יש לזכור כי נשמעו כבר כ-75 ימי חקירה של העד, לצד שמיעת עשרות עדי תביעה אחרים", נכתב בהודעת הפרקליטות עם היוודע דבר מותו.

יום לפני מותו העיד ש"ד ז"ל בפעם האחרונה במשפט, שהיה בשלב החקירה הנגדית. אלה היו שלושה ימי חקירה רצופים על ידי כמה מעורכי דינם של הנאשמים, ובראשם עורך דינו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, רועי בלכר, שתקף את אמינות העד וכינה אותו שקרן לא פעם אחת. צוות ההגנה של אולמרט טען במהלך אותו דיון, כי עד המדינה זייף מסמך, אותו ערך כביכול בשנת 1998, ובו רשימה של 12 מקורבים ובני משפחה של העד, שכביכול העבירו תרומות לאולמרט בעת שזה התמודד על ראשות עיריית ירושלים.

"כולם שכחו ממך וברחו ממך, כי לא יכולת לתת יותר, כי לא היה אפשר לסחוט אותך יותר", ספדה היום בבוקר, לש"ד בתו. "לימדת אותי אהבת אדם. האמנת לאנשים ורצית לעזור להם, וכמה עזרת. רק לתת ולתת היה המוטו שלך. אבל בדבר אחד טעית. אנשים לא באמת טובים כמו שהאמנת. אנשים הם רעים ואכזרים. אין אהבת אדם. ארצנו הפכה להיות ארץ אוכלת יושביה, אדם לאדם זאב".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן