Skip to content

ויה ארקדיה – כשאופנה פוגשת עיצוב

שיתוף פעולה בין חברת ויה ארקדיה לבין מעצבי אופנה ישראלים ליצירת קולקציית תיקי רחצה עם טוויסט אישי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החיבור בין עולם האופנה לעולם העיצוב הוא דבר מוכר בעולם. יותר ויותר חברות עיצוב מגייסות לשורותיהן מעצבי אופנה על מנת שאלה יעצבו עבורן אביזרים, רהיטים, אריחים ועוד. מגמה זו לא פוסחת גם עלינו ולאחרונה נערך שיתוף פעולה מסוג זה בין חברת ויה ארקדיה – מתחם יוקרתי לעיצוב הבית, לבין מעצבי אופנה ישראלים לעיצוב קולקציית תיקי רחצה עם טוויסט אישי שלהם. יוזמת שיתוף הפעולה היא מיכל נוף, מנהלת שיווק ופרסום של חברת ויה ארקדיה. לפרויקט נבחרו בקפדה מעצבי אופנה ואביזרים ישראלים, כאלה שיש להם אמירה אופנתית ברורה וקו עיצובי בולט. כל מעצב התבקש לעצב תיק רחצה בפרשנות אישית ויצירתית, תוך התייחסות לצבעוניות, לחדשנות ולחומרי הגלם.

"החיבור בין עולם האופנה לעולם עיצוב הבית הוא ישיר ומרתק. אנחנו רואים חשיבות רבה בקשר שלנו עם מובילי דעה בתחום האופנה", מסבירה נוף, "שיתוף הפעולה נועד להוכיח כי גם אביזר נפוץ ושימושי, פשוט לכאורה, יכול לזכות בעיצוב ייחודי. למעשה, נתנו כאן טוויסט חדשני לפריט בו אנו משתמשים לנסיעות ולפעמים ביום יום. ויה ארקדיה מקפידה לשלב בין עיצוב הבית לתרבות, אומנות ואופנה."

תיקי רחצה מעוצבים: מימין לשמאל: תיק בעיצוב שושי ברבי, מאיה נגרי, מיכל נגרין, קרן וולף, לילך אלגרבלי, קארן אוברזון. צילום: דן לב. עריכה גרפית: מירה-בל גזית
תיקי רחצה מעוצבים: מימין לשמאל: תיק בעיצוב שושי ברבי, מאיה נגרי, מיכל נגרין, קרן וולף, לילך אלגרבלי, קארן אוברזון. צילום: דן לב. עריכה גרפית: מירה-בל גזית

מעצבת התכשיטים ליטל קלמנסון, אחד מסיפורי ההצלחה של ישראל וחביבת הידוענים בעולם, עיצבה תיק תכשיט מרשים עשויי מבד סברובסקי משובץ בקריסטלים שקופים ובניטים. הגימורים והתיפורים נעשו בחוט בצבע ירוק ניאון והסוגר דמוי סיכת דש משובצת באבני קריסטל וגלידים משובצים באבני סברובסקי.

חגית טסה, מעצבת האופנה הפופולרית בזכות הגזרות המעולות והבדים האיכותיים בהם היא משתמשת, בחרה בבד הג'ינס האהוב עליה ובהמשך לקולקציית מכנסי הג'ינס המוצלחות שלה עיצבה תיק קלאץ' "קולי" מג'ינס.

מימין: חגית טסה. משמאל: ליטל קלמנסון. צילום: רפי דלויה
מימין: חגית טסה. משמאל: ליטל קלמנסון. צילום: רפי דלויה

מיכל נגרין, מעצבת התכשיטים, האביזרים לבית ולאחרונה גם בגדים, שמוצריה נמכרים בכל העולם וזוכים להצלחה, בנתה תיק המבוסס על תיק רחצה קלאסי ופונקציונלי, עשוי חומר דוחה מים, בהדפס מנומר חצי שקוף. התיק מלבני ומכל צד מוצמד לו תיק מעוטר בצבע זהב, תחרה, אבנים והדפסים של אלמנטים מלכותיים ודמויות נשיות. בדיוק כמו בפריטים אחרים שמעצבת נגרין.

קארן אוברזון, מעצבת האופנה שהעיצובים המדליקים שלה קנו לה מכורות למותג, עיצבה תיק רחצה דמוי תיק ערב מרצועות בד שחורות. כמו הטאץ' המיוחד בבגדים שהיא מעצבת גם כאן יש כתם צבע – פאץ' אדום בצד ידית הנשיאה.

דורון אשכנזי, מעצב האופנה הוותיק שיודע לצאת מהריבוע ולעצב אופנת גברים מדליקה, בחר לעצב משטח מינימליסטי-פונקציונלי המושפע מתורת הזן היפני, בו מוקצה שטח ספציפי לכל פריט ופריט.

אניה פליט, המעצבת הצעירה שהפכה לאייקון אופנה בזכות הופעה מרשימה וסטייל אישי, עיצבה תיק עגול וקשיח עשוי מפרספקס שקוף דרכו ניתן לראות את החלוקה הפנימית, עשויה אף היא מפרספקס בצבע כחול וכתום.

קרן וולף, מעצבת התכשיטים והאביזרים שהפכה לחביבת הידוענים בישראל, עיצבה תיק רחצה המבוסס על תיק רחצה נשי קלאסי, אותו ציפתה בתחרה בצבע בז' מוזהב ומעוטר בתכשיט דמוי ענק לצוואר שעשוי מאבני קריסטל בצבע לבן, עם אבן מרכזית בצבע פוקסיה שמוקפת באבנים צבעוניות קטנות.

לילך אלגרבלי ("לילהמיסט"), מעצבת האופנה שעיצוביה טרנדיים ומרשימים, עיצבה תיק שבסיסו תיק רחצה גברי. אלגרבלי הפכה אותו לנשי על-ידי ציפוי בתחרה שחורה בדוגמת פרחים והדבקה לאורך הרוכסן של אלמנט ממתכת בצבע זהב משובץ באבני קריסטל לבנות. את הטאץ' הסופי קיבל התיק באמצעות הסוגר העשוי גלידים בסגנון המותג שאנל.

שושי ברבי ("פלסטיק דול", "JUS") בחרה לעצב תיק דו-שימושי, שיכול לשמש כתיק ערב או כתיק איפור. חומר הגלם בו השתמשה הוא קטיפה שחורה עם הדפסים מלכותיים של נסיכה בגווני האפור עם טאצ'ים של קריסטלים לבנים.

מאיה נגרי, אדריכלית האופנה שעיצוביה מאופיינים בדיגום חופשי וגזרות ארכיטקטוניות, עיצבה תיק דמוי לב, שמזכיר את פלג גופה העליון של אשה הלובשת מחוך רקום בסגנון אתני בצבעי אש.

הגר אלמביק ("אלמביקה"), אחד מעמודי התווך של האופנה הישראלית, בחרה לעצב תיק גברי עשוי מעור שחור עם ידית נשיאה נוחה ופרקטית.

השקת התיקים נערכה במסגרת ערב בו נכחו בעיקר נשים מתחום הנדל"ן והעיצוב, שנהנו מתצוגה של תיקי הרחצה ולאחריה – מתצוגת אופנה בהפקתה ובימויה של סמדר גנזי, שכלה פריטים מקולקציות של המעצבים שהשתתפו בפרויקט.

תצוגת אופנה - ליטל קלמנסון. צילום: רפי דלויה
תצוגת אופנה - ליטל קלמנסון. צילום: רפי דלויה
תצוגת אופנה. מימין - פריטים בעיצוב דורון אשכנזי. משמאל - מיכל נגרין. צילום: רפי דלויה
תצוגת אופנה. מימין - פריטים בעיצוב דורון אשכנזי. משמאל - מיכל נגרין. צילום: רפי דלויה
תצוגת אופנה - ליטל קלמנסון. צילום: רפי דלויה
תצוגת אופנה - ליטל קלמנסון. צילום: רפי דלויה

* * *

[related-posts title="רוצות להתעדכן? כנסו לקרוא:"]

* * *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן