Skip to content

מעבר כרם שלום סגור עקב ניסיון של החמאס לשלוט במעבר

אתמול הודיעה ישראל כי המעבר יפתח היום, אך הבוקר התקשר הזכיין הפלסטיני והודיע כי ממשל החמאס החליף אותו בזכיין אחר מטעמו. הקבלן לא התייצב והמעבר נשאר סגור. מתאם הפעולות בשטחים, אלוף איתן דנגוט, עדכן את בכירי הרשות בהתפתחויות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעבר כרם שלום שנסגר לאחר ירי רקטת הגראד על אשקלון, נותר סגור בשל ניסיון החמאס להשתלט על המעבר. אמש הודיע מתאם הפעולות בשטחים, אלוף איתן דנגוט, כי המעבר ייפתח הבוקר וכך נערכו מנהלי המעבר בצד הישראלי. למרות זאת, בבוקר לא הופיע הקבלן הפלסטיני שמפעיל את המעבר מצדו השני והודיע למנהלי המעבר כי קיבל הודעה לפיה הוחלט בממשל החמאס להעביר את ההפעלה לקבלן אחר ולכן הוא מנוע מלפעול.

מעבר כרם שלום (צילום: דו"צ)
צפוי שיישאר סגור. מעבר כרם שלום (צילום: דו"צ)

עד כה הגיעו 70 משאיות מתוך 400 שהיו צפויות להגיע היום והן ממתינות להכרעה לגבי פתיחת המעבר. מדוברות מתאם הפעולות בשטחים נמסר, כי האלוף דנגוט דיבר היום עם בכירים ברשות הפלסטינית ועדכן אותם כי מבחינת ישראל המעבר פתוח וכי הסחורות יכולות להיות מועברות לעזה אך ורק כאשר הקבלן המוכר לישראל יתייצב לעבודה.

עוד נמסר, כי דנגוט הבהיר לגורמים הבכירים ברשות, כי ישראל רואה את המהלך כהפרת הסטטוס קוו וההסדרים הביטחוניים בפעילות המעבר – דבר שיוצר לכאורה מצב שבו ממשלת חמאס היא זו שמתפעלת את המעבר ולא הרשות הפלסטינית. דנגוט אף הסביר לגורמים ברשות הפלסטינית כי הפעלת זכיין חדש ללא תיאום מהווה סיכון ביטחוני.

בעקבות הסכסוך, נודע כי גורמים מצריים נכנסו לתמונה והם מפעילים לחצים כבדים על הפלסטינים כדי שהמעבר יחזור הבוקר לפעילות. למצרים יש אינטרס ברור בפתיחת המעבר כי מצרים לא מעוניינת לשאת באחריות לבעיות הכלכליות וההומאניות ברצועה.

עוד נודע, כי תנועת חמאס גיבשה את ההחלטה להחליף את הקבלן בשל דרישה חדשה שלהם מהזכיין לתשלום אגרה בסך 170 שקל על כל משאית שנכנסת לרצועה. הסיבה לכך נובעת בשל צמצום בהכנסות של הממשלה בעזה מגביית מסים במנהרות ההברחה, שרובן נהרסו בשבועות האחרונים בפעילות מצרית אינטנסיבית.

נכון לעכשיו לא התייצבו הקבלן, נאהד שחיבר, ועובדיו והצד הפלסטיני שומם. "עקב ניסיון החמאס למקסם את רווחיו, הוא החליט למנוע את פעילות הקבלן המקומי", הסבירו היום למגפון במנהלת לתיאום הפעולות בשטחים. במילים אחרות, החמאס החליט להשתלט על המעבר וכפי הנראה – כוונה זו תשבש את חזרתו לפעילות. ההערכה היא, שגם חוסר הסכמה של הרשות הפלסטינית להחלטה החד צדדית של ממשלת חמאס בעזה תגרום לכך שהמעבר יישאר סגור, משום שלא יהיו משאיות או קבלן במקום שיקבל את הסחורה מהצד הישראלי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן