Skip to content

טבח השיעים בפקיסטן נמשך, 45 הרוגים בעיר קראצ'י

אבל ירד על העיר שארבעים וחמישה מתושביה השיעים נהרגו ולפחות מאה וחמישים נפצעו בפיצוץ בעת שיצאו ממסגד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ה-BBC  מדווח שבתי ספר ועסקים בקראצ'י, פקיסטן, סגורים בשביתת מחאה על הפיגוע בשכונת אבאס בעיר. ארבעים וחמישה תושבים שיעים נהרגו ולפחות מאה וחמישים נפצעו בפיצוץ בעת שיצאו ממסגד.

כתבי קודש שרופים וקרועים
פיגוע במסגד. כתבי קודש שרופים וקרועים

שום קבוצה לא נטלה אחריות לפיגוע, אולם המיעוט השיעי בפקיסטן משמש מטרה לתקיפות ארגונים סונים קיצונים והמשטר חסר אונים מול התקיפות.

הפיצוץ הלילה החריב כמה בניינים והבעיר אחרים, ענני עשן היתמרו מעל העיר והפסקת חשמל שתקה חלקים ממנה. המשטרה חוקרת האם היה זה פיגוע התאבדות ויש דיווחים על שני פיצוצים. ארגונים שיעיים ברחבי המדינה הכריזו על שביתה כללית ועל שלושה ימי אבל, בעוד קרובים ממשיכים לחפש את יקיריהם בין ההריסות.

מנהיגיה הדתיים והפוליטיים של פקיסטן מיהרו לגנות את הפיגוע, אחרון בסדרת פיגועים נגד השיעים, שהם 20 אחוז מאזרחי המדינה. אולם יכולת השלטונות להגן על השיעים נתונה במבחן קשה, זאת בעוד הבחירות במדינה מתקרבות.

בשנת 2012 נהרגו ברחבי פקיסטן כ-400 שיעים במתקפות טרור, אך השנה הופכת להיות קשה יותר מבחינת מספר הקרבנות. כמעט 200 בני אדם נהרגו בפיגועים בעיר קווטה בינואר ובפברואר 2013.

ארגונים סונים קיצונים, כגון לשקאר א-ז'אנגווי, רואים בשיעים כופרים והם הגבירו את התקפותיהם עליהם בשנים האחרונות. זאת ועוד, הם הקימו כמה מחנות אימונים במדינה השרויה למעשה באנרכיה, ולדברי המשטרה עומדות לרשותם כמויות גדולות של נשק ותחמושת.

קראצ'י – הגדולה בערי פקיסטן והמרכז המסחרי שלה – סובלת מהיסטוריה ארוכה של אלימות. לצד השסע הדתי בין סונים לשיעים, מתחוללים בה גם עימותים בין עדות שונות: פשטונים מצפון מערב, מוהאז'ירים שהגיעו לפקיסטן מהודו בעקבות חלוקת המדינה ב-1947, וסינדהים.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן