Skip to content

מבצע תג מחיר נתפס זמן קצר לאחר שריסס כתובות נאצה

החשוד ריסס כתובות "תג מחיר" על מכוניות של ערבים שהגיעו לעבוד באזור שילה. בירושלים שוחררו בתנאים מגבילים הנערות היהודיות שתקפו לכאורה אישה ערבייה. בבית המשפט הודה אחד מתוקפי הערבי בכיכר ציון בירושלים במעשיו והואשם בעסקת טיעון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת מחוז ש"י עצרה היום (שני) גבר החשוד בריסוס כתובות "תג מחיר" זמן קצר לאחר שהשחית כך רכבים פלסטיניים סמוך להתנחלות שילה. החשוד, שאיננו תושב האזור, נלכד לאחר שעל רכבים של פועלים פלסטינים שהגיעו לעבוד באזור נמצאו כתובות נאצה.

בירושלים שחרר בית משפט השלום בתנאים מגבילים את שלושת הנערות החשודות בתקיפת האנה אמטיר, אישה ערביה, בתחנת הרכבת הקלה בבירה. נציג המשטרה, רנ"ד ג'קי בן יקר, אמר בעת הדיון כי הנערות פגשו באישה באקראי ותקפו אותה על רקע לאומני. "הן שאלו אותה אם היא ערבייה וכשהשיבה בחיוב ירקו עליה ותקפו אותה. הן קראו לה 'ערבייה כלבה', היכו אותה באגרופים והסירו את כיסוי ראשה".

המשטרה טענה בדיון כי בחקירתן הנערות קשרו את עצמן לאירוע, אולם טענו להגנתן כי הן אלה שהותקפו. פרקליטן, איתמר בן גביר, אף אמר כי אחת מהן התלוננה אמש על תקיפה. בהקשר לכך הגיב היום בעלה של המותקפת, אחמד אמטיר: "איך יכול להיות שאישה בהריון שמגיעה למקום זר ולא מכירה אף אחד תלך ותחכה לריב עם הבחורות האלה? מה שהן מספרות זה לא נכון. יש גם צילומי אבטחה ורואים מה היה. אשתי סיפרה לי כל מה שקרה וזה מופיע במצלמה. היא לא הרביצה להן וטוב לשמוע שעצרו את שלוש הבנות. אני מאוד מקווה שמקרים כאלה לא יחזרו. כבר שבוע שהבית שלנו נראה כמו בית קברות ואנחנו מרגישים רע".

בית המשפט שיחרר את שלוש החשודות כתוקפות בתנאים מגבילים. שתיים מהן הורחקו מירושלים למשך 45 יום ואחת הורחקה מהבירה למשך 30 יום. עוד הוחלט שהנערות יתייצבו במחלקת פשיעה לאומנית לחתימה על תנאי השחרור.

בתוך כך, הוגש היום כתב אישום נוסף נגד חשוד שהיה מעורב בפרשת תקיפת הערבים במרכז ירושלים באוגוסט 2012, באירוע שכלל תקיפת ערבים בכיכר החתולות. הוא הודה, במסגרת הסדר טיעון, בעבירת תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני ובעבירה על איסור פרסום הסתה לגזענות. על פי ההסדר עם הפרקליטות המדינה,  נמחקה מהאישום עבירת הסתה לאלימות. לדברי משרד המשפטים, בוצע שינוי מינורי ביותר באחד מסעיפי העובדות המיוחסות לנאשם, מעבר לכך, כתב האישום נותר על כנו. הנאשם לא הואשם בתקיפתו של הצעיר הערבי ג'מל ג'ולני, ופציעתו באורח קשה בכיכר ציון. הסדר הטיעון לא כולל הסכמה לעניין העונש.

ממשרד המשפטים נמסר כי "משפטם של הנאשמים האחרים, אשר הוגשו נגדם כתבי אישום, עדיין מתנהל. מכיוון שרוב הנאשמים בפרשה הם קטינים, לא נוכל להתייחס מעבר לכך. בעניינו של הבגיר אין מגעים להסדר טיעון".

הבוקר הורחק חבר הכנסת, איש הליכוד, משה פייגלין מרחבת הר הבית. פייגלין הגיע לרחבת הר הבית בבירה והודיע כי הוא הולך להתפלל ברחבה למרות האיסור. עוד טען כי הוא מוגן בתוקף תפקידו כחבר כנסת. במקום החלו להיאסף מתפללים מוסלמים והמשטרה, שזיהתה את תחילתן של מהומות, הוציאה את פייגלין כמו גם את יתר המבקרים בהר הבית וסגרה את הרחבה למבקרים.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן