Skip to content

הנקיקים של מארסיי

32 קילומטר של ממשק עם הים, הרבה חופים ועשרות מפרצונים קטנים, או ליתר דיוק נקיקים, נמצאים מסביב למארסיי שבצרפת. חלקם כלל אינם נגישים ברכב, אבל אל כולם ניתן להגיע ברגל - וכדאי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הנוף בדרך לנקיק הקללונג - צילום: עמית מנדלזון

מארסיי היא עיר שופעת שמש, וכל יום של שמש הוא סיבה טובה לצאת לחיק הטבע וכזה, יש הרבה בעיר הדרומית הזו, המפורסמת בין היתר בחופה המחורץ והמפורץ ובעשרות הנקיקים המדהימים שמסביבו.

חלק מן הנקיקים אינם נגישים באמצעים מוטוריים רגילים, ויש צורך לכתת רגליים ולטפס על ההרים כדי להגיע אליהם. אבל המסלול מדהים ביופיו והיעד שווה כל כאב שרירים.

נקודת המוצא בדרך לנקיק הקללונג - le goude - צילום: עמית מנדלזון

זה שנים שתושבי העיר ושוחרי האקולוגיה נאבקים עם אנשי הכסף והביורוקרטיה כדי להפוך את אזור הנקיקים (Calanques) של מארסיי לשמורת טבע מאושרת. המאבק ארוך השנים הוכתר בהצלחה, ולאחרונה הוגדר האזור כשמורת טבע מוגנת רשמית.

כולם מטפסים - בדרך לקללונג - עמית מנדלזון

הגישה לרבים מהם קשה במיוחד או בלתי אפשרית לרכב, ומסלולי ההליכה בהרים המסולעים ברובם אינם קלים. זה לא ממש מרתיע אף אחד, והשבילים הצרים בדרך לנקיק הקללונג ביום ראשון שטוף שמש נראו כמו שדירה במרכז העיר: ילדים, מבוגרים, צעירים וזקנים עם כלבים או תינוקות במנשא ואפילו זוג אופניים אחד, מטפסים ומנתרים, בדרך לנקיק הקללונג. נקיק לא מרשים במיוחד ביחס לאחרים, אבל מספיק נוח לגישה כדי שמחצית מתושבי העיר (אם לשפוט לפי פקק התנועה שבו נתקענו בדרך חזרה), יחליטו לטייל בו.

הסורמיו - ענק ויפהפה - עמית מנדלזון

הנקיקים שמסביב למארסיי הם בעצם מפרצונים, וכמה מהם היו בהחלט ראויים לתואר פיורדים, למשל הסורמיו הענק והיפהפה. מעבר לעובדה שתושבי העיר מבקרים בהם כחלק מבילויי סוף השבוע שלהם, הרי שהם גם חופי רחצה לכל דבר בכל ימי השנה.

שולחן במסעדה בסורמיו - עמית מנדלזון

בגדולים שבהם תוכלו למצוא אפילו מסעדה או בית קפה, אם כי לא מומלץ לבקש יותר מדי מי שתייה, מכיוון שאספקת מי השתייה למקום בעייתית. היחידים שנהנים מגישה חופשית לנקיקים הם בעלי הסירות, שבסופי שבוע מעמיסים את המשפחה על הסירה, שטים לנקיק זה או אחר, פותחים שולחן ונהנים מארוחה באווירה פסטורלית. האחרים יאלצו לסחוב על גבם את מזונם ולפעמים גם את בני המשפחה הצעירים יותר ויטפסו בשבילי ההרים.

נקיק באי פריול - עמית מנדלזון

גם האיים המפורסמים של מארסיי, ביניהם האי פריול, מפורצים בנקיקים לא פחות מרהיבים, המהווים חופי רחצה הרבה יותר נעימים מהחופים המסודרים ועמוסי האדם בעיר עצמה. אם תוסיפו לזאת את העובדה שכלי רכב אינם יכולים להגיע אל האי, הרי שבהחלט ניתן למצוא שם שקט ושלווה ומים קרים – אם להשוות למי האמבט של חופי ישראל.

לעצלנים - סיור ימי בנקיקים - עמית מנדלזון

תיירים שחפצה נפשם לצפות ביופי המדהים הזה מבלי לטפס על ההרים, יוכלו לקחת ספינה מהנמל הישן בעיר לסיור בנקיקים בלי, כמובן, ליהנות מהרחצה במים הצלולים או לשבת בשמש הנעימה על החופים המדהימים הללו.

בקיצור, מי שמבקר במארסיי ומתגעגע לאוויר נקי, רוח קלילה, מי ים והרבה שקט ושלווה, מן הראוי שישריין לעצמו יום של טיול בנקיקים. זו חוויה שלא כדאי לוותר עליה.

[related-posts title="כתבה קודמת על מארסיי"]

 

5 Comments

  1. חגית
    7 במרץ 2013 @ 9:46

    איזה קטע בהתחלה קראתי: "הנקניקים של מרסיי" ולא הבנתי..
    אבל בגדול כן, מרסיי די התאסלמה בשנים האחרונות. למרות שלטוס למרסיי כדי לטייל בפרובאנס דיי מומלץ מניסיון. טסתי לשם שנה שעברה באל-על לא פחות ולא יותר במחלקה ראשונה עם בעלי, ואמנם הוצאנו לא מעט כסף על הנופש הזה אבל היה שווה כל שקל ששמנו בצד!

  2. פייר רישאר
    5 במרץ 2013 @ 12:46

    דאקור, עמית, ביל עצבים סילבופליי,
    הקשה במנוע חיפוש- "מרסיי אנטישמיות" תניב ערימה של כתבות, כולל אחת שלך המגנה את הסדרה של צבי יחזקלי. אני מוכן לקבל שאנחנו קצת היסטריים, אבל יש בעיה נראה לי, של אנטישמיות מובנית בצרפת. בוא אשאל שאלה אחרת: היית מעז ללכת שם ולצלם, בעיר, כדבריך, עם חולצה עליה מוזכר שם מדינת ישראל? אני בספק

    • עמית מנדלזון
      5 במרץ 2013 @ 12:50

      עדיין אני גר כאן ולא סתם מבקר בישראל יש המון כתבות על אנטישמיות במארסיי אבל לא היה כאן אירוע אנטישמי אחד במהלך החמש שנים האחרונות. וגם לפני כן היו אלו מקרים נקודתיים ואולי אחד לשנתיים. על האינטרנט אפשר לפרסם הכל

  3. פייר רישאר
    5 במרץ 2013 @ 12:20

    יש שם גם אנטישמיות פרועה.

    • עמית מנדלזון
      5 במרץ 2013 @ 12:25

      ואללה ? אתה בטח יודע משהו שאני לא יודע אחרי הכל אני גר כאן 7 שנים ולא נתקלתי בשום אנטישמיות ושום פרועה, תמשיך להקשיב לחרא שמוכרים לך זה באמת יעזור לך

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן