Skip to content

נתניהו: "נושא פולארד יעלה בשיחות עם אובמה"

הכנסת תקיים מחר דיון מיוחד בנושא שחרורו של אובמה. העצומה לשחרורו של אובמה צוברת חתימות והגיע היוןם ליותר מ-95 אלף חותמים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהריים עם רעייתו של יונתן פולארד, אסתר פולארד. בפגישה השתתפו גם לורנס קורב, לשעבר עוזר מזכיר המדינה האמריקאי ואפי להב, ראש הוועד לשחרור פולארד.

95 אלף כבר חתמו על העצומה למען שחרור פולארד. (צילום: עמוס בן גרשום)
יותר מ-95 אלף כבר חתמו על העצומה למען שחרור פולארד. (צילום: עמוס בן גרשום)

בתחילת הפגישה אמר ראש הממשלה: "כבר מזמן הגיע הזמן שיונתן ייצא לחופשי. הנושא הזה יעלה בביקור עם הנשיא אובמה. זה כבר עלה פעמים אינספור על ידי וגם על ידי אחרים, והגיע הזמן שייצא לחופשי". גב' פולארד אמרה "יונתן לא יכול יותר. זאת הזדמנות פז כשמגיע עכשיו נשיא ארה"ב, אם לא עכשיו, אי מתי".

לקראת ביקור אובמה תקיים מליאת הכנסת מחרתיים דיון מיוחד בנושא "שחרורו של פולארד". את הדיון יזם ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי).

"דווקא עכשיו, כשבועיים לפני הגעתו של הנשיא אובמה לארץ, הגיע הזמן שכל חברי הכנסת משמאל ומימין יתאחדו ויתכנסו לדון ולהביע דעה ברורה בעניין פולארד", כתב ח"כ יוני שטבון בעמוד הפייסבוק שלו. "יהונתן אתה 'אחד משלנו' – דע לך שלא שכחנו אותך לרגע, מקווים לראות אותך יורד מהמטוס יחד עם הנשיא אובמה בקרוב".

בינתיים צוברת העצומה לשחרורו של פולארד מן הכלא האמריקני חתימות – והיום הגיע מספר החותמים ליותר מ-95 אלף. בעצומה, המופנית לנשיא ארה"ב ברק אובמה, נאמר: "בעיתוי מיוחד זה אנו מבקשים לפנות אליך דווקא כאזרחים פשוטים, בפנייה מעומק ליבנו. אנו מקווים שתמצא לנכון לנצל הזדמנות זו בכדי להשיב בחיוב לפניות הרבות לשחרורו של פולארד. כולל פניותיהם של נשיא המדינה פרס וראש הממשלה נתניהו אשר פנו אליך בשם כולנו.

כבוד הנשיא, כמי שמסמל את ערכי החמלה, האנושיות והתקווה שארה"ב וישראל כל כך דוגלות בהם — אנא, קצוב את עונשו של פולארד ותן לו לרצות את שארית ימיו כאדם חופשי. אנא, בוא לישראל עם הבשורה שהפרשה הטראגית והכואבת הזו נמצאת מאחורינו".

גם נשיא המדינה שמעון פרס, נפגש הערב עם רעייתו של יונתן פולארד, אסתר ועם מזכיר שר ההגנה של ארה"ב לשעבר, לורנס קורב וראשי המטה לשחרורו של פולארד בלשכתו במשכן הנשיא.

בפתח הפגישה הדגיש הנשיא את חשיבות המאמצים ושיתוף הפעולה מצד כל הגורמים הנוגעים בדבר על מנת להביא לשחרורו של יונתן פולארד מהכלא האמריקאי ואמר: "כולנו רוצים בשחרורו של יונתן, בכל פגישותיי האחרונות עם אובמה העליתי את נושא שחרורו של יונתן, ואף שלחתי איגרת מיוחדת ובה פנייה לשחרור יונתן פולארד מכלאו על בסיס הומניטרי. בכוונתי לעלות נושא חשוב זה גם בפגישתי הקרובה עם אובמה בביקורו בישראל".

הנשיא שמעון פרס עם אסתר פולארד ולורנס קורב. ילה את הנושא בפני אובמה.
הנשיא שמעון פרס עם אסתר פולארד ולורנס קורב. ילה את הנושא בפני אובמה. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

בפגישה עדכן הנשיא פרס את מזכיר שר ההגנה של ארצות הברית לשעבר קורב בפעילויות שנעשו עד כה, וביקש לשמוע מקורב על נקודת מבטו והלך הרוחות בתוך ארצות הברית. כמו כן דנו הצדדים במאמצים שנעשו עד כה לשחרורו של פולארד.

הנשיא ביקש להודות לאסתר פולארד ונציגי המטה ואמר: "אני מודה לכם על השתתפותכם ועל שיתוף הפעולה". אסתר פולארד אמרה לנשיא: "כבוד הנשיא, אתה האדם היחיד בעולם שיכול להציל את יונתן- אני מחזקת את ידייך".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן