Skip to content

ראשי ערים ואירגונים חברתיים לדיון בוועדת הכספים

יוצאים למאבק נגד הגזירות הצפויות. הדיון מחר בוועדת הכספים, בראשותו של ח"כ גפני יעסוק בנושאים אלה. הדיון יתקיים לפני שיודעים מה הגזירות ומי אמור להיפגע מהן. כל סטייה מהצמיחה המתוכננת ל-2013 של 3% תוצר, תגדיל את הגירעון לרמה גבוהה יותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יוצאים למאבק נגד הגזירות הצפויות. הדיון מחר בוועדת הכספים, בראשותו של ח"כ גפני יעסוק בנושאים אלה. הדיון יתקיים לפני שיודעים מה הגזירות ומי אמור להיפגע מהן. כל סטייה מהצמיחה המתוכננת ל-2013 של 3% תוצר, תגדיל את הגירעון לרמה גבוהה יותר

עשרות ראשי ערים צפויים לעלות מחר לירושלים, ולהשתתף בדיון שיתקיים בבוקר בוועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, ויעסוק בשורה ארוכה של גזירות כלכליות, אשר צפויים לחול בחודשים הקרובים על הציבור הישראלי.

מרכז השלטון המקומי, בצירוף שורה ארוכה של ארגונים חברתיים, החליט לצאת למאבק כולל נגד הגזירות הצפויות וביניהם קיצוצים נרחבים בתמיכות אותן מעניקות הרשויות המקומיות.

39 מיליארד שקל גירעון

על פי המתוכנן אמורה הצמיחה לשנת 2013 להיות כ-3%. אבל לממשלה הבאה תהיה בעיה תקציבית גדולה, לאחר ש-2012 הסתיימה בגירעון של 39 מיליארד שקל, שזה 4.2% תוצר. זה גירעון גדול למשק שמצוי במצב של תעסוקה מלאה ולכן הממשלה החדשה תצטרך לנקוט צעדים לא פשוטים, כדי לעמוד ביעד צמיחה של 3%.

עדיין לא הוקמה ממשלה ועדיין לא הוחלט אילו גזירות יוטלו ולכן הצעדים שנוקטים עתה מרכז השלטון המקומי וארגונים חברתיים מוקדמים. חייבים לזכור, כי בתקציב המקורי לשנת 2012 תוכנן גירעון של 18.3 מיליארד שקל שהם 2% תמ"ג. הסטייה של הגירעון ביחס לתכנון בתקציב המקורי משקפת בעיקר הכנסות נמוכות מהחזוי בסכום של 18.5 מיליארד שקל, והוצאות גבוהות מהתכנון בתקציב המקורי בסכום של 2.2 מיליארד שקל. ביחס לתחזית שהוכנה בתחילת 2012 של 221 מיליארד שקל, גביית המסים נמוכה ב-1%.

עדיין אין גזירות

הודעת המרכז לשלטון מקומי, כי "אותן גזירות כלכליות יובילו לפגיעה קשה בשורה ארוכה של מגזרים ובהם נכים, קשישים, מורים, סטודנטים, עובדים סוציאליים, אמנים ושחקנים, אשר לא יזכו לתמיכה בשל החלטות הממשלה הצפויות", נאמרת בלי לדעת מה הגזירות.

עוד נמסר, כי "הקושי של הרשויות המקומיות להמשיך במענקי הקיום, יפגע באוכלוסיות החלשות והנזקקות ביותר בציבור הישראלי, כשבמקביל לכך, גם הציבור הרחב צפוי להינזק, כשרמת השירותים לה הוא זוכה צפויה לרדת, ובמקביל תשלומי הארנונה צפויים לעלות.
תחת הכותרת 'ממשלת ישראל- צאי לנו מהכיס', יוצאים מרכז השלטון המקומי, הארגונים החברתיים המובילים והציבור הרחב, למאבק כולל כנגד מדיניות ממשלת ישראל וכוונותיה לפגוע בצורה קשה באזרחי מדינת ישראל".

אסור להתיר שוב את הרסן

ראשי הערים וארגונים חברתיים, שהשתתפו מחר בדיון בוועדת הכלכלה, בראשות ח"כ גפני, שכנראה זו אחת הישיבות האחרונות בראשותו, חייבים לזכור, כי ב-2012 הותר הרסן וחולקו כספים מעבר למוקצב, כשבמקביל ירדו ההכנסות ממסים. חזרה לעידן כזה עלולה להגדיל את הגירעון לרמה של 5% תוצר, שאיש לא רוצה להגיע אליה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן