Skip to content

האשה הזקנה בעולם – יפנית בת 115

מיסאו אוקאווה הגיעה לגיל 115 ללא בעיות בריאות מיוחדות. לא רחוק ממנה מתגורר הגבר הקשיש ביותר בעולם, או-טו-טו בן 116
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מיסאו אוקאווה חוגגת היום את יום הולדתה. אז נכון, היא אחת מבין יותר משבעה מיליארד בני אדם עלי אדמות שמציינים את ימי הולדתם, אבל בכל זאת יש הבדל אחד קטן: אוגאווה, שמציינת היום 115 חורפים, היא האישה הקשישה ביותר עלי אדמות.

מיסאו אוקאווה מתגוררת כיום בבית אבות בעיר היגאשיסומיושי-קו שבמחוז אוסקה. לעיתונאי שריאיין אותה אמרה כי מעולם לא ציפתה להגיע לגיל מופלג כל כך. את יום ההולדת חגגה בארוחה שבמרכזה סושי מקרל, המעדן האהוב עליה ביותר.

בחודש שעבר קיבלה אוקאווה תעודה מיוחדת ממערכת ספר השיאים של גינס, המאשרת את תוארה כאישה המבוגרת ביותר עלי אדמות. יפן, הידועה כבית הגידול לאנשים מאריכי הימים ביותר בעולם (עד היום תועדו בו מאות אנשים שחצו את גיל מאה), היא גם המקום שבו מתגורר הגבר הקשיש ביותר בעולם. זהו ג'ירואמון קימורה, המתגורר בקיוטו, לא הרחק מאוקאווה, ומתעתד לחגוג בעוד כחודשיים את יום הולדתו ה-116.

אוקאווה נולדה ב-5 במארס 1898. היא נישאה בשנת 1919 ונולדו לה שלושה ילדים. שניים מאותם צאצאים, בן ובת, עדיין חיים והם בשנות התשעים לחייהם. משלושת ילדיה נולדו לה ארבעה נכדים ושישה נינים. ככל הידוע, למעט שבירת רגל בגיל 102, מעולם לא סבלה מבעיות בריאות רציניות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן