Skip to content

נפתלי בנט מבטיח מהפכה: "הפעם – ללא כספים קואליציוניים"

"כספים קואליציוניים הם מותרות", הבטיח הבוקר נפתלי בנט, ששמו מוזכר כשר האוצר הבא. "לכן דרשנו במו"מ הקואליציוני שכספים אלו לא יחולקו. נעמוד על כך"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הפעם – ללא כספים קואליציוניים". כך מבטיח יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ששמו הועלה כמועמד להיות שר האוצר בממשלתו החדשה של בנימין נתניהו. אם להאמין להבטחתו – הרי הוא  מתכוון לחולל מהפכה של ממש בחיים הציבוריים בישראל.

הפעם ללא כספי קואליציה, מבטיח נפתלי בנט. (צילום: ענבל כהן חמו)
הפעם ללא כספי קואליציה, מבטיח נפתלי בנט. (צילום: ענבל כהן חמו)

"כספים קואליציוניים", כתב הבוקר נפתלי בנט, בעמוד הפייסבוק שלו, הם מעין 'דמי כיס' של פוליטיקאים. מדובר על 1-2 מיליארד שקל שמפוזרים בצורה פרופורציונאלית בין הסיעות המרכיבות את הקואליציה וניתנים לחלוקה על פי שיקול דעת הסיעות, ללא קשר ליעדי מדינת ישראל. סכום זה 'אינו' כלול בבסיס התקציב ומגיע בנוסף אליו.

"בדרך כלל סיעות מחלקות כספים אלו לדברים הקרובים לליבם", כותב בנט. "כך למשל, אם יש חבר כנסת שחשוב לו הטבע, הוא יכול לחלק את הכסף לעמותה של שימור הטבע. אם יש ח"כית שקרובה לתחום השחמט היא יכולה להעביר כסף לארגון ישראלי לקידום השחמט. באופן כללי, המטרות הן ראויות.

"מדינת ישראל מצויה במצב חירום כלכלי. נוצר לנו אוברדרפט לאומי ענק. אם לא נפעל מהר נגיע למצב של יוון – פשיטת רגל", כותב בנט. "כספים קואליציוניים הם מותרות. לכן דרשנו במו"מ הקואליציוני שכספים אלו לא יחולקו. נעמוד על כך".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן