Skip to content

חשש מזליגת מלחמת האזרחים הסורית לעיראק

משרד ההגנה העיראקי הזהיר את כל הצדדים הלוחמים בסוריה "מפני הסטת העימות המזוין לשטח עיראק". בסוריה, השתלטו המורדים על ראקה, בירת מחוז צפונית, ובחומס נמשכים הקרבות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מלחמת האזרחים בסוריה זולגת לעיראק
חיילים סורים שנפצעו בקרבות נמלטו לעיראק

רשת אל-ג'זירה מדווחת שחמושים סורים תקפו שיירת חיילים סורים באנאבר שבמערב עיראק והרגו 48 חיילים סורים לא-חמושים ותשעה שומרי גבול עיראקים.

החיילים חצו את מעבר הגבול ביעראביה, שם התחוללו קרבות קשים בשבת בין כוחות המורדים לכוחות הנאמנים לנשיא אסד, מסר קולונל מוחמד חלאף אל-דולאני ממשמר הגבול העיראקי. עלי מוסאווי, דוברו של נשיא עיראק, נורי אל-מאליקי, אמר שהמארב "מאשר את חששותינו מניסיון להעביר את העימות לעיראק, אולם אנו נתייצב מול ניסיונות כאלה של כל הצדדים בכל עוצמתנו".

משרד ההגנה העיראקי הודיע שאת המארב ביצעו "טרוריסטים שהסתננו לעיראק מתוך סוריה". בהודעה נמסר שחיילים סורים שנפצעו בקרבות בשבת נמלטו לעיראק לקבלת טיפול רפואי והועברו למעבר הגבול אל-ואליד כדי לשוב לסוריה "בצינורות רשמיים". בדרך ארבו להם במה שמשרד ההגנה הגדיר: "מתקפה נגד ריבונות עיראק, אדמתה, וכבודה, ומתוך הפרת זכויות אדם, מאחר שהחיילים היו פצועים ולא חמושים". משרד ההגנה הזהיר את כל הצדדים הלוחמים בסוריה "מפני הסטת העימות המזוין לשטח עיראק מתוך פגיעה בגבולותיה".

בשבוע האחרון התחוללו קרבות סמוך לגבול עיראק. כוחות המורדים השתלטו בשבת על מחצית עיר הגבול יעראביה בצפון מזרח המדינה, לרבות מעבר הגבול לעיראק. ביום שישי נחת בשטח עיראק טיל סקאד שנורה מסוריה סמוך לכפר שמול יעראביה. לא היו נפגעים.

המאזן העדתי השביר בעיראק הנמצא בלחץ בגין העימות בסוריה, שם לוחמים מורדים סונים ברובם נגד הנשיא אסד הנתמך על ידי איראן השיעית. בראשית השבוע הזהיר ראש ממשלת עיראק, נורי אל-צאליקי, שיעי, כי ניצחון המורדים במלחמת האזרחים בסוריה יצית עימות עדתי בארצו, מלחמת אזרחים בלבנון ויגרום לחלוקת ירדן.

המורדים כבשו את ראקה

בסוריה הודיעו המורדים כי השתלטו על העיר הצפונית ראקה, ובחומס מתגברות ההתנגשויות בין הצדדים. נפילת ראקה שעל נהר פרת ביום שני היא התפתחות משמעותית במרד בן השנתיים נגד הנשיא אסד. זאת בירת המחוז הראשונה שהמורדים טוענים שנפלה לידיהם. תושבי העיר החריבו פסל של הנשיא חאפז אל-אסד, אביו של הנשיא הנוכחי.

כך חולפת תהילת עולם
כך חולפת תהילת עולם

אחד מתושבי העיר אמר שמתחם המודיעין הצבאי בעיר לא נפל לידי המורדים, אך הוא מוקף לוחמים שלהם. בעיר מתגוררים דרך קבע כ-240 אלף תושבים, אולם מחמת סמיכותה לטורקיה התרכזו בה כ-800 אלף פליטים מרחבי סוריה.

אתמול (ב') פתחו כוחות צבא סוריה במתקפה לכיבוש אזורים המוחזקים בידי המורדים בעיר חומס. בסיוע מיליציות נאמנות לנשיא הם תקפו את מרכז העיר ואת העיר העתיקה, שם מתבצרים המורדים. בקרבות הקשים נהרגו חיילים ומורדים רבים.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן