Skip to content

המשקאות המשמינים בעולם

מקוקה קולה ועד בירה, מלונד איילנד אייס טי ועד ווייט ראשן – מגפון חושף את המשקאות עם הכי הרבה קלוריות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכתבה שפורסמה במגפון בחודש פברואר, תחת הכותרת "מחקר חדש: כרס הבירה היא בלוף גדול", הוזכר כי "אין הוכחה מדעית, כי בירה גורמת לעלייה במשקל". בעוד פחמימות אכן נוכחות בבירה, אין במשקה שומן או כולסטרול. אם כן, מהם המשקאות שנושאים בדגלי הקלוריות?

שרי פדרו חימנז – 320 קלוריות

בירה אינה המשקה המשמין ביותר (צילום: http://www.freedigitalphotos.net, George Stojkovic*)
בירה אינה המשקה המשמין ביותר (צילום: http://www.freedigitalphotos.net, George Stojkovic*\)

השרי מכיל כ-400 גרם סוכר שיורי לליטר, ונחשב כאחד מיינות הקינוח המתוקים על המדף. הסוכר השיורי הגבוה, יחד עם ה-17% כוהל המכובד, יוצרים משקה עם ערך קלורי הנסוק לשמיים. עם זאת, ראוי לציין, כי נפח השתייה המומלץ הוא כ-120 מ"ל, ועל כן היחס הקלורי עומד על כ-320 קלוריות לכוסית.

בירה סמואל אדאמס טריפל בוק – 340 קלוריות

הבירה האמריקנית מכילה כ-340 קלוריות לבקבוק, ונחשבת כיום כבירה בעלת הערך הקלורי הגבוה ביותר על המדף. בשלן הבירה מתאר אותה כ"רכה, אך מאוד מורכבת, כמו יין פורט יוצא דופן". בבירה כ-18% כוהל, והוסף לה מאלט שוקולדי וסירופ אדר (מייפל). יש לשתות בטמפרטורת חדר קריר – ומאוד לאט.

סנגריה – 400 קלוריות (והרבה פחמימות)

מגמה של שנות ה-80, שחזרה לאופנה העדכנית, בה לוקחים יין אדום חצי יבש או מתוק, ומרתיחים בסיר עם סוכר ושאר תבלינים: ציפורן, אגוז מוסקט, קינמון, וניל, אניס, וכמובן מיץ פירות עם חתיכות פרי. הרבה אנשים אף אוהבים לחזק את המשקה בכוהל נוסף, או בליקר תפוזים. משקה הסנגריה מזנק לכ-400 קלוריות לכוס.

ווייט ראשן – 500 קלוריות

רוסי לבן עם הרבה קלוריות (מקור: ויקימדיה)
רוסי לבן עם הרבה קלוריות (מקור: ויקימדיה)

לאלו שמעריצים את הסרט "ביג לובובסקי", בוודאי זוכרים את ה"דוּד", בגילומו של ג'ף ברידג'ס, שהיה לוגם ממשקה זה ללא הרף. עם כל הכבוד למסטול הקולנועי המיתולוגי, בוודאי תופתעו לדעת כי ממזג (קוקטייל) הווייט ראשן בעל ערך גבוה מאוד. זו השמנת, אשר משתלבת עם הוודקה והליקר קפה, שנותנת לו את ערך הקלורי והעוצמה השומנית, המאמיר לכדי 500 קלוריות למשקה.

מרגריטה – 550 קלוריות

הממזג הקלאסי ביותר בעולם מצא את עצמו בפסגת המשקאות המשמינים בשל שילוב הסאוור (מיץ ליים מסוכר), אשר הופך את המשקה לטעים וחמצמץ. השילוב בין טקילה, טריפל סק, מיץ לימון, סוכר, ליים ומעט מים, מקפיצים את הערך הקלורי ל-500 קלוריות לכוסית רחבת שפתיים. דרך אגב, זה אותו ערך קלורי של המבורגר קריספי צ'יקן במקדונלד'ס.

דאקירי – 600 קלוריות

עוד שריד מן הטרנדים של שנות ה-80, אם אתם אוהבים את זה בטעם תות או בננה, הממזג הזה עשיר בסירופ סוכר, אשר אמנם יוצר טעם נהדר, אבל גם מעמיס אינספור קלוריות על המשקה. במקור הוא מגיע מקובה, הדקירי הוא שילוב של רום לבן, מיץ ליים וסירופ סוכר. האופנה החלה בשנת 1940, כשהרום הפך זמין וזול יותר מוויסקי או וודקה, והתאים נהדר לשילובי הפירות המוצעים בבר הקוקטיילים.

פינה קולדה - 640 קלוריות (מקור: ויקימדיה)
פינה קולדה - 640 קלוריות (מקור: ויקימדיה)

.
פינה קולדה – 640 קלוריות

הפינה קולדה הומצאה על-ידי רמון מררו בשנת 1950, כשעבד במלון קריבה הילטון שבפוארטו ריקו. בשנת 1978, מררו זכה לפרס בינלאומי יוקרתי כשמכר את הממגז השלושה מיליון של המשקה. שילוב של רום לבן, מיץ אנס ותוספת של שמנת עם קוקוס, מובילים את הפינה קולדה לפסגה עם 640 קלוריות.

המנצח: לונג איילנד אייס טי – 780 קלוריות

המשקה אמנם דומה בצבעיו לאייס תה קריר וטעים, אך הוא אינו מכיל תה בכלל, ומומלץ בכלל להימנע ממנו אם אתם מצוננים, כתוספת לארוחת הבוקר או רגישים לכוהל בכלל. המשקה כולל חלקים שווים של וודקה, ג'ין, טקילה, רום וטריפל סק. עליו מוסיפים סאוור וקוקה קולה – שבהחלט מקפיצים את הערך הקלורי. בארצות הברית, משתמשים במיץ סאוור (ליים) אמיתי, ועל כן – כוסית משקה מגיעה ל-780 קלוריות.

שאר המשקאות

האם בירה אכן משמינה? בסופו של דבר כן, כל משקה שתכניסו לפה – מלבד מים, יגרום לכן להשמין. בבירה קרלינג מדרום אפריקה יש 187 קלוריות לכוסית של 330 מ"ל לערך, גינס מכילה 210 קלוריות, בלונדון פרייד יש 199 קלוריות, בקבוק 330 מ"ל של אמסטל, באדוויזר, או סטלה כ-130 קלוריות. בקבוק של 330 מ"ל של הייניקן, גולדסטאר, טובורג, לף, מכבי, קורונה, קרלסברג בפחית/בקבוק: כ-150 קלוריות.

לגבי יין, כוסית של 150 מ"ל: יין רוזה חצי יבש, יין אדום מתוק, יין אדום יבש, יין לבן חצי יבש: כ-120 קלוריות.

60 מ"ל של קוניאק, ברנדי, רום, וודקה או ערק יביאו אותנו לעלות ב-170 קלוריות. כוסית קטנה של וויסקי או ג'ין: 100 קלוריות.

פחית רגילה של קוקה קולה בנפח של 330 מ"ל מכילה 140 קלוריות, בעוד שכוסית גדולה של מיץ תפוזים גדולה מכילה 142 קלוריות.

כאמור, לשתייה חכמה ומרזה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן