Skip to content

אפקט הקיצוצים מתפוגג

השווקים פותחים את השבוע בטריטוריה חיובית למרות הקיצוצים בארה"ב. התנודתיות הבלתי פוסקת בצמדי הדולר צפויה להימשך תקופה ארוכה. בכל פעם שהשווקים הפיננסיים יעלו, הדולר ייחלש ולהפך, כאשר הירידות יתחדשו, יחזרו המשקיעים אל הדולר הנחשב נכס מקלט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השווקים הפיננסיים פותחים את השבוע בטריטוריה החיובית למרות הקיצוצים בארה"ב אשר נכנסו לתוקף ביום שישי האחרון. המדדים בוול סטריט פתחו את השבוע בירידות שערים אך לקראת הסיום המדדים ביצעו סיבוב פרסה והצליחו לסגור את יום הראשון של השבוע בעליות שערים קלות.

זירה מקומית

בזירה המקומית המדדים הצליחו לסגור את יום המסחר בעליות שערים קלות. מדד ת"א 25 סגר את יום המסחר מתחת ל-1220 הנקודות אך רמה זו צפויה להיפרץ היום על רקע הסנטימנט החיובי השורר בשווקים מעבר לים.

בזירת המט"ח המקומית, הדולר התחזק אמש לעומת השקל וסגר את יום המסחר מעל 3.73. התחזקותו של הדולר בזירה הבינלאומית משפיעה גם על הצמד המקומי. הבוקר הדולר נחלש מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו על רקע הסנטימנט החיובי בשווקים הגורם למשקיעים לנטוש את הדולר לטובת נכסים המניבים תשואות גבוהות יותר. התנודתיות הבלתי פוסקת בצמדי הדולר צפויה להימשך תקופה ארוכה. בכל פעם שהשווקים הפיננסיים יעלו, הדולר ייחלש ולהפך, כאשר הירידות יתחדשו, כך גם המשקיעים יחזרו אל הדולר האמריקני הנחשב לנכס מקלט המועדף ביותר בקרב המשקיעים. אנו מעריכים כי צמד הדולר שקל ימשיך לנוע בתנודתיות בין 3.74- 3.70 לאורך השבוע.

זירה בינלאומית

הרפורמות הצפויות להיכנס לתוקף בשוק הנדל"ן הסיני ממשיכות להעיב על השווקים. המשקיעים אינם מתרגשים כעת מהקיצוצים בהיקף של 85 מיליארד דולר, אשר נכנסו לתוקף בתחילת החודש אך קיצוצים אלו עשויים לפגוע בכלכלה האמריקנית בטווח הארוך.

באוסטרליה, הבנק המרכזי הותיר את שיעור הריבית על כנה ברמה של 3%. המכירות הקמעונאיות במדינה עלו ב-0.9% לעומת הירידה של 0.4% שנרשמה בחודש הקודם. הדולר האוסטרלי התחזק לאחר פרסום הנתונים אך גם בשל העובדה שהסנטימנט החיובי בשווקים יתחדש.

היום לא צפויים להתפרסם אירועי מקרו משמעותיים והמשקיעים ימשיכו להגיב לקיצוצים בארה"ב ולרפורמות הצפויות להיכנס לתוקף בסין.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן