Skip to content

חדש: קיה פורטה חדשה לחלוטין

דור שלישי, חדש לחלוטין, של הקיה פורטה הושק השבוע בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדגם המוצלח של קיה, הפורטה (המוכרת גם בתור K3 בקוריאה ו-Cerato במדינות מסוימות) הגיעה להיקף מכירות של יותר מ-2.5 מיליון מכוניות מאז הצגתה בשנת 2004, כולל 445,000 יחידות בשנת 2011, שבה היווה הדור השני שלה 18% מהמכירות הגלובאליות של קיה.

צילום יח"ת

כעת יוצאת לשוק גרסה חדשה לחלוטין של הקיה פורטה, שמגיעה לשווקים רבים ברחבי העולם ברבעון הראשון של השנה.
הקיה פורטה החדשה לחלוטין, עם פרופיל חלק יותר ועיצוב עתידני ודינמי, היא ארוכה, נמוכה ורחבה יותר מהדגם היוצא, עם בסיס גלגלים ארוך יותר. היא מתאפיינת במבנה מרכב חדש לחלוטין וכן באיכות משופרת, ברמת אבזור משודרגת עם שפע של מאפייני נוחות ובטיחות נוספים, בתא נוסעים מרווח יותר, בעידון משופר ובמנוע משודרג שמציע את צריכת דלק מובילה בקבוצה.

לדברי היצרנית הקוריאנית הקיה פורטה המקורית התמקדה באיכות ומחיר, והגיעה להיקף מכירות של 1.23 מיליון יחידות. הדור השני של המכונית, שהוצג בשנת 2008, התמקד בעיצוב, איכות ותמורה. הוא השיג עד כה מכירות של למעלה מ-1.21 מיליון מכוניות ברחבי העולם.

בעת יצירת הפורטה החדשה, הקדישו מעצבי ומהנדסי קיה תשומת לב רבה להיזון החוזר מהלקוחות. המכונית שנוצרה בעקבות זאת מהווה המחשה נועזת של המחויבות של קיה לספק מכוניות שעולות על ציפיות הלקוחות ומעניקות לרוכשי קיה חוויית בעלות מתגמלת לטווח הארוך.
הדור השלישי של הקיה פורטה, שהוא תוצאה של 42 חודשים של עיצוב, תכנון הנדסי, פיתוח והשקעה של למעלה מ-300 מיליארד וון קוריאני (250 מיליון דולר), ייוצר במפעלה של קיה בהוואסונג, קוריאה.

עיצוב ותכנון

המראה החדש לחלוטין של הדור השלישי של הפורטה נוצר במרכז העיצוב האמריקאי של קיה באירביין, קליפורניה. צוות העיצוב הונחה על-ידי פיטר שרייר, המעצב הראשי של קיה, והובל על-ידי טום קירנס, המעצב הראשי של קיה מוטורס אמריקה. הפורטה החדשה, שעוצבה כדי לגלם "שריריות דינמית", היא חלקה יותר ובעלת עיצוב בסגנון "תא נהג לפנים", גג נמוך יותר דמוי קופה, קימורים קעורים מיוחדים ומושכי תשומת לב בדלתות וקו חגורה מתרומם הנמשך לתוך עמוד C כדי לשדר אווירה אלגנטית.
הזזת עמודי A לפנים ועמודי C לאחור אפשרה הוספה של חלונות צד קטנים מלפנים ומאחור, שמשפרים את תחושת המרחב של המכונית ומשפרים את שדה הראייה על-ידי ביטול שטחים מתים – וגם מוסיפים לתדמית היוקרתית של המכונית.

סמל קיה הועבר מהשבכה הקדמית אל הלוח שלפני מכסה תא המנוע המקוצר. מאחור, מעוצב מכסה תא המטען כך שהוא מפחית את הגרר האווירודינמי, ויחידות הפנסים האחוריים המשולבות, מחליקות את זרימת האוויר ובמקביל מחזקות את היציבה הרחבה של הפורטה.

השלוחות הקדמיות והאחוריות של הפורטה החדשה הופחתו כדי להעניק למכונית החדשה מראה ספורטיבי אמיתי. למרות השלוחה האחורית הקצרה יותר, נפח תא המטען גדל ב-6 ליטר ל-482 ליטר .
המידות החיצוניות והפרופורציות של הפורטה החדשה, יחד עם תשומת הלב הקפדנית לפרטי המשטחים וחיפויים ליצירת זרימה חלקה של אוויר מתחת למכונית, הורידו את מקדם הגרר של הפורטה ל-0.27 Cd (לעומת 0.29) והקטינו את העילוי האווירודינמי של המכונית –שעומד על 0.11 Cl, לעומת 0.16 בדגם מהדור השני.

בקוריאה מיוצרת הפורטה במגוון של 10 צבעי מרכב.

צילום יח"צ

נוחות ונוחיות

נוחות הנהג שופרה על-ידי התקנת דוושת האצה מטיפוס "דוושת אורגן" שעוקבת בצורה הדוקה יותר אחרי התנועה הטבעית של כף רגלו של המשתמש, ואילו גלגל ההגה מציע אפשרות כוונון לגובה ולעומק בטווח של 40 מ"מ.

שני היושבים במושבים קדמיים ייהנו מכרית המושב הרחבה יותר ושיפור בזווית הכרית כשהחלק הקדמי הוגבה כדי להגדיל את התמיכה בירכיים. העיצוב הפנימי של הפורטה החדשה מתמקד בספורטיביות ומאמץ כמוטיב את הגאות והשפל של הטבע. סביבת הנהג הממוקדת בנהג, ממקמת את כל הבקרות הראשיות והמשניות בהישג יד נוח, בעוד הקימור הסוחף של החלק המרכזי של לוח המכשירים (מלוח המחוונים ועד לקונסולה המרכזית) יוצר תחושה מרווחת, תוך כדי שילוב של דימויי IT עדכניים. המראה הסוחף מחוזק באמצעות קישוטים דמויי סיבי פחם על הפסים האנכיים שבשני צידי לוח המכשירים המרכזי בהם משולבים פתחי האוורור הניתנים לכוונון.

כדי להגביר את תחושת האלגנטיות, מצופים החלק העליון של הדלתות, לוח המכשירים, משענות היד בדלתות, חיפויי החלק המרכזי של הדלתות והקונסולה המרכזית בחומרים רכים למגע. מול פני הנהג נמצא לוח מחוונים, שמבוסס על שתי חוגות גדולות עם מסגרת כרום וצג מידע מרכזי המגשר ביניהן. צג LCD מסוג תצוגת מקטעים (segment type) כלול כציוד סטנדרטי.

לפורטה החדשה יש שבכה קדמית מצופה כרום, ידיות דלתות ומראות חיצוניות בצבע המרכב ורדיו/נגן תקליטורים עם 4 רמקולים (בשתי רמות הגימור). כמו-כן, הפורטה החדשה מצוידת בפנסי ערפל קדמיים, בקרת שיוט, נעילה מרכזית, חלונות אחוריים חשמליים, כוונון גובה למושב הנהג, גב מושב אחורי מפוצל ביחס 60/40, שני טוויטרים ופתחי אוורור מתכווננים מאחור (בשתי רמות הגימור) .

בשתי רמות הגימור קיימת דיבורית Bluetooth® עם שליטה מגלגל ההגה ומע' בקרת שיוט.
תא הנוסעים של הפורטה מכיל שבעה מקומות אחסון. תא הכפפות הוגדל ב-30%, ל-8 ליטר, כל אחד מהתאים בדלתות הקדמיות מסוגל להכיל בקבוק של 700 סמ"ק, ובתאים בדלתות האחוריות ניתן לאחסן בקבוקי 500 סמ"ק. לאורך הציר המרכזי של תא הנוסעים נמצאים מחזיק למשקפי שמש, תיבה רב-תפקודית עם מכסה בנפח 2 ליטר (לפני ידית ההילוכים), שני מחזיקי ספלים (מאחורי ידית ההילוכים) ותא בנפח 5.6 ליטר בקונסולה המרכזית בין המושבים הקדמיים.

צילום יח"צ

מנועים

הקיה פורטה החדשה מצוידת במנוע מסדרת Gamma 1600 סמ"ק 130 כו"ס. מנוע קל משקל זה, שכולל בלוק מנוע מיציקת אלומיניום וראש מנוע מאלומיניום, מצויד ב-MPI (הזרקת דלק רב-נקודתית), גל ארכובה בהיסט (להקטנת החיכוך), שרשרת תזמון שקטה, מרימי שסתומים מכאניים, תזמון משתנה של שסתומי היניקה (וגם שסתומי הפליטה).
השילוב של כל המאפיינים האלה (יחד עם תיבת ההילוכים) מאפשר לפורטה להעניק שילוב תחרותי להפליא של ההספק עם צריכת דלק מתונה ורמת פליטות מזהמים נמוכה.
עם מנוע Gamma, מגיעה הפורטה החדשה למהירות מרבית של 200 קמ"ש, ומאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-11.6 שניות.

תיבת הילוכים

הקיה פורטה החדשה לחלוטין מצוידת בתיבת הילוכים בעלת שישה הילוכים אוטומטית בעלת שני מצבי הפעלה. כדי להקטין את צריכת הדלק ופליטות ה-CO2 בעת שיוט במהירות גבוהה, תיבת ההילוכים היא בעלת יחס העברה גבוה בהילוך השישי כדי להבטיח זינוק נמרץ ממצב עמידה, הילוך ראשון נמוך מאפשר לנהגים ליהנות ממלוא הביצועים של הפורטה החדשה.

תיבת ההילוכים האוטומטית של קיה בפורטה החדשה, היא תיבת ההילוכים בעלת שישה הילוכים הקומפקטית ביותר בעולם והיא מסוגלת לשפר את החיסכון בדלק בשיעור של עד% 12 בהשוואה לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית בגודל רגיל. תיבת ההילוכים האוטומטית מעניקה תאוצה מהירה יותר ממהירויות נמוכות ועידון רב יותר במהירויות גבוהות.

תיבת הילוכים זו היא בעלת שני מצבי הפעלה – אוטומטי מלא או ספורט. התבנית של בורר ההילוכים היא P-R-N-D בקו אחד, כאשר מצב ספורט משולב על-ידי הזזת ידית ההילוכים ממצב D לכיוון הנהג.

אבזור סטנדרטי קיה פורטה LX

• חישוקי פלדה 15 אינץ' עם צמיגים 195/65 R15
• פגושים בצבע המרכב (עמידים בפגיעה של עד 4 קמ"ש)
• שמשה אחורית מחוממת עם אנטנה מובנית לרדיו
• שבכה קדמית עם מסגרת כרום
• מראות חיצוניות בצבע המרכב הכוללות מהבהבי פניה מסוג LED
• גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק
• הגה כוח חשמלי (MDPS)
• בקרת שיוט
• מושב נהג מתכוונן לגובה
• מראות חיצוניות חשמליות מחוממות
• שני שקעי 12V בשידה המרכזית
• מחזיקי בקבוקים ותאי אחסון בכל הדלתות
• מערכת חימום ומיזוג אוויר עם מניפה בעלת 4 מהירויות
• שני פתחי אוורור למושבים האחוריים
• מד סל"ד
• פתיחה מתוך המכונית של מכסה פתח מילוי הדלק
• כיס אחסון בגב מושב הנוסע הקדמי
• משענת יד מרכזית מאחור עם שני מחזיקי ספלים
• שליטה מגלגל ההגה על מערכת השמע
• משענת יד מרכזית ניתנת להזזה
• תא אחסון מרכזי
• צג LCD מסוג תצוגת מקטעים
• מחשב דרך
• רדיו/נגן תקליטורים עם 4 רמקולים בדלתות
• קישוריות MP3, AUX ו-USB
• דיבורית Bluetooth® עם שליטה מגלגל ההגה
• My Music – זיכרון פנימי במערכת השמע לאחסון קבצי מוסיקה
• שני רמקולים קדמיים מסוג טוויטר
• שעון דיגיטאלי
• מד טמפרטורה חיצונית
• תא כפפות מואר
• החלק המרכזי של לוח המכשירים בגימור צבעי פחם
• חלונות קדמיים חשמליים (עם פתיחה בלחיצה אחת של חלון הנהג והנוסע)
• חלונות אחוריים חשמליים

בטיחות וביטחון

• כריות אוויר קדמיות, כרית נוסע ניתנת לניתוק
• חגורות בטיחות בעלות 3 נקודות עיגון במושבים הקדמיים ובמושבים מאחור
• מנעולי בטיחות נגד פתיחה עצמאית של ילדים בדלתות האחוריות
• ABS עם בלמי דיסק אחוריים
• ESC (בקרת יציבות אלקטרונית)
• HAC (סיוע לזינוק בעליה)
• VSM (ניהול יציבות הרכב)
• כריות אוויר צדיות מלפנים
• כריות וילון
• פנסי ערפל קדמיים
• פנס בלימה עילי
• נעילת דלתות אוטומטית בהתאם למהירות
• 3 משענות ראש מתכווננות לגובה במושבים האחוריים

קיה פורטה EX אבזור המותקן במפעל בנוסף לאבזור הכלול בפורטה LX
• מערכת בקרת אקלים אוטומטית מפוצלת לשני אזורים
• מערכת להפשרת אדים אוטומטית לשמשה הקדמית
• חישוקי סגסוגת 16.0 x 6.5 אינץ' עם צמיגים 205/55
• גלגל חלופי מסגסוגת בגודל מלא

צריכת דלק 14.7 ק"מ לליטר (ליטר/100 ק"מ 6.8)
פליטות CO2 (גר'/ק"מ) 160

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן