Skip to content

גלאון למפקח על הבנקים: דרוש הסבר מבל"ל על הלוואה לתשובה

"העובדה שבנק לאומי, שהוא בנק בבעלות ציבורית, מחליט לתת לתשובה עוד ועוד אשראי, ולהמר בכספים ציבוריים על ההרפתקאות המופקרות שלו, היא שערורייתית ומקוממת", אומרת ח"כ זהבה גלאון. "הנהלת בנק לאומי צריכה הייתה לגלגל את תשובה מכל המדרגות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, פנתה הבוקר למפקח על הבנקים בבנק ישראל, וביקשה ממנו לדרוש הסברים מדירקטוריון בנק לאומי, על ההחלטה לתת ליצחק תשובה אשראי של 230 מיליון שקלים.

דורשת הסברים מבנק לאומי. זהבה גלאון (צילום: ציפי מנשה)
דורשת הסברים מבנק לאומי. זהבה גלאון (צילום: ציפי מנשה)

"יצחק תשובה ביקש השבוע מבנק לאומי אשראי של 230 מיליון שקל – ביקש וקיבל", כתבה ח"כ גלאון בעמוד הפייסבוק שלה. "תשובה קיבל, למרות שלא חלפה שנה מאז שקיבל ממש מאותו בנק לאומי הלוואה של 270 מיליון ש"ח לעסקיו בדלק נדל"ן והצליח להחזיר רק כמחצית ממנה. קיבל, למרות שביצע תספורות עמוקות בכספי הפנסיה שלנו והבהיר פעם אחר פעם שטובת הציבור לא מעניינת אותו.

"העובדה שבנק לאומי, שהוא בנק בבעלות ציבורית, מחליט לתת לתשובה עוד ועוד אשראי, ולהמר בכספים ציבוריים על ההרפתקאות המופקרות שלו, היא שערורייתית ומקוממת", אומרת ח"כ זהבה גלאון. "הנהלת בנק לאומי צריכה הייתה לגלגל את תשובה מכל המדרגות כשבא לבקש ממנה הלוואה, כמו שהייתה עושה לכל אחד אחר עם רקורד החזר הלוואות כמו שלו. פניתי הבוקר למפקח על הבנקים וביקשתי ממנו לדרוש מדירקטוריון בנק לאומי, לנמק את ההחלטה האומללה שקיבל – להמשיך לממן את תשובה ואת ההתנהלות חסרת האחריות וחסרת הבושה שלו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן