Skip to content

נזקים כבדים ליבולים בדרום ממכת הארבה

"בלילה המזיקים הללו ישנו ובבוקר החלה הקטסרופה. היה פה ענן שחור ענק של מיליוני פרטים של ארבה במשך שלוש שעות. אצלי השטחים פתוחים ואין דרך להתגונן, רק להתפלל", מספר פאבל רוזנפלד ממושב באר מילכה, המגדל תפוחי אדמה ובצל. אנשי משרד החקלאות מרססים מהאוויר ומהקרקע כל זמן שהרוחות מאפשרות זאת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משעות הבוקר המוקדמות היום (רביעי) פשטו מיליוני חגבים של ארבה שהגיעו ממצרים, נחתו על השדות בנגב וגרמו נזק כבד. הנחילים החלו את מסעם אתמול בצהריים ופקדו את השטחים הפתוחים ברמת הנגב, באזור פתחת ניצנה קציעות ועד לשדה בוקר. אנשי משרד החקלאות מרססים מהאוויר ומהקרקע כל זמן שהרוחות מאפשרות זאת. 

במשרד החקלאות ובמועצה האזורית רמת הנגב עוקבים בדאגה אחר התפשטות הארבה והנחייה נמסרה לתושבים לאטום בתים, רשתות וחממות. 

מיליוני חגבים באוויר ועל הקרקע (צילום: אדווה לויד)
מיליוני חגבים באוויר ועל הקרקע ברמת הנגב (צילום: אדווה לויד)

את פאבל רוזנפלד ממושב באר מילכה, המגדל תפוחי אדמה ובצל, תפסנו הבוקר בעת שערך סיור בשטח עם אנשי משרד החקלאות' כדי לראות את ממדי הנזק. "בלילה המזיקים הללו ישנו ובבוקר החלה הקטסרופה. היה פה ענן שחור ענק של מיליוני פרטים של ארבה במשך שלוש שעות. הם לא הפסיקו להתעופף מעל חלקת הגידולים הפתוחה. זה היה מדהים. מכת הארבה ב-2004 הייתה משחק ילדים לעומת המכה הנוכחית. אצלי השטחים פתוחים ואין דרך להתגונן, רק להתפלל. אנחנו נתונים לחסדי הרוחות. אני מעריך שהנזק עד כה הוא בערך 40 אחוז, שזה מגיעה ל-500-600 אלף שקל לדונם". 

(צילום: אדווה לויד)
אנשי משרד החקלאות בשטח. "אנחנו נתונים לחסדי הרוחות" (צילום: אדוה לויד)

בשלב זה אנשי משרד החקלאות לא מפסיקים לרסס את השטחים הפתוחים. פעולות הריסוס נשקלות מדי שעה לנוכח ההתפתחויות וכיוון התנועה של נחיל הארבה.

ראש מועצת רמת הנגב, שמוליק ריפמן, אמר ל"מגפון" שהוא מקווה שמשרד החקלאות יצליח להשמיד את הנחילים ולצמצם את הנזק. הוא הסביר שחומר הריסוס אינו מסוכן והוא אפקטיבי במשך כשעה.

ממשרד החקלאות נמסר כי אנשי המשרד מיפו אתמול את מיקומו של נחיל הארבה שחדר לישראל ממצרים, שנחת על הקרקע. המשרד קורא לציבור לגלות ערנות ומבקש שאם נתקלים בנחילים המכילים אלפי פרטים, להתקשר ל"קו הארבה" במשרד החקלאות, בטלפון: 03-9681500, בין השעות 7:30 בבוקר ל- 19:00 בערב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן