Skip to content

המוציא לחם מן החושך

רשת מאפיות לחם מפורסמת מחליטה להשיק סדרת לחמים במקום החשוך עלי אדמות • כתב מגפון, אסף דודאי, הובל ללוע השחור משחור וחזר עם חוויה מאירת עיניים ופוערת פה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראלים אוהבים לחם. עם המשפט הזה אף אחד לא יעז להתווכח. עוד מימי הגן ובית הספר שההורים שולחים אותנו עם סנדוויץ', אנו למדים על בשרנו, או דרך הקיבה, שללחם מקום של כבוד בדיאטה שלנו. ועל כן, אנחנו אוכלים לחם כמעט בכל הזדמנות. אפילו במסעדות, כשאנחנו לפני ארוחה מלאה, אנחנו מתרעמים באם לחם לא מוגש לשולחן, ואוכל הרחוב שלנו מגיע כמעט תמיד על לחם, או בתוך לחם. כל תסביך הלחם שלנו מתנקז לכיכרות שאנחנו קונים באופן קבוע הביתה.

לחם מעושר בכל טוב (צילום: אסף דודאי)
לחם מעושר בכל טוב (צילום: אסף דודאי)

אז מה יעשה מותג לחם ותיק שמשיק סדרת לחמים חדשה ורוצה קצת תשומת לב? איך מתחרים בשוק צפוף להחריד? איך מבדלים את הלחמים החדשים מעשרות הלחמים הקיימים? השאלה החשובה ביותר בעידן בו אנחנו חיים וצורכים היא, איך גורמים לעיתונאי מזון ובלוגרי אוכל לכתוב על סדרת לחמים חדשה?

נראה שחשבו רבות על השאלה במאפיות ברמן הוותיקות. אירוע ההשקה לארבעה לחמים חדשים ממותג "לחם הארץ" נערך במרכז "נא לגעת" בנמל יפו. במרכז תיאטרון המעלה הפקות של אנסמבל שחקנים חרשים-עיוורים, מסעדת "בלק-אאוט" המופעלת בחשיכה מוחלטת על-ידי מלצרים עיוורים וקפה "קפיש" שמלצריו חרשים. המרכז מכניס את הקהל הרואה-שומע לעולמם של החרשים-עיוורים. למי שלא היה, חבל. זו חוויה שראוי שכל אחד יעבור. טעימת הלחמים החדשים נערכה ב"בלק-אאוט".

ברגע שהובלנו פנימה ללוע השחור משחור של המסעדה (סידרו אותנו כמו ילדי גן, בטור, כשכל אחד מניח את ידיו על כתפיו של זה שלפניו) היוצרות התהפכו. לא היינו מסוגלים לעשות צעד או להזיז יד ללא הליווי וההכוונה של צוות המלצרים. זו הרגשה מכוננת. היו הרבה צחוקים נבוכים וכולנו הרגשנו את האחיזה של האחר על הכתפיים שלנו מתהדקת עם כל צעד. אנחת רווחה קולקטיבית נשמעה בחלל כשהושיבו אותנו, אחת אחד, לשולחן. צעידה של כשלושים שניות הרגישה לנו כטיול שנתי.

כך, בחושך מוחלט – זה חושך מסוג אחר, אף לא גרגר אחד של אור מצליח למצוא את דרכו פנימה – טעמנו את ארבעת הלחמים החדשים. צוות המלצרים ריחף מסביבנו, הגיש ופינה צלחות וכוסות; כל כך הרבה התרחשות הייתה ואנו לא היינו מודעים לרובה. כמה פעמים במהלך השעה ומשהו שהיינו ב"בלק-אאוט", מלצר או מלצרית פינו צלחת מבלי ששמתי לב. רגע אחד הצלחת הייתה שם, ואז שלחתי את ידי שוב לקחת טעימה נוספת והצלחת נעלמה. או אחרת הופיעה במקומה.

המוציא לחם בריא מהארץ

‫"לחם הארץ" הוא מותג פרמיום של "מאפיות ברמן". אחרי שעשה שמות בשוק הכוהל, ה'פרמיום' שולח את ידיו הארוכות גם לפלחי שוק אחרים. פסטה – מאחורייך! המותג "לחם הארץ" קיים כבר 12 שנה וכולל יותר מעשרה לחמים פרוסים, שפונים לקהל שמחפש קצת בריאות, אפילו בלחם. הלחמים כולם נאפים מקמחי חיטה ושיפון מלאים ומחמצת שמרים טבעיים.

מבחר לחמי מאפיית ברמן (צילום: אסף דודאי)
מבחר לחמי מאפיית ברמן (צילום: אסף דודאי)

מארבעת הלחמים החדשים, שלושה מגיעים פרוסים, כשאר הלחמים בסדרה:

לחם קל מחיטה מלאה – 189 קלוריות, 1.8 גרם שומנים ל-100 גר'. (ב-100 גרם של לחם לבן יש 247 קלוריות, לשם השוואה).

לחם קל 100% שיפון – 184 קלוריות, 1.9 גרם שומנים ל-100 גרם.

לחם חמניות – 294 קלוריות, 12.2 גרם שומנים ל-100 גרם. כאן הספירה עולה, בגלל קמח השיפון המלא שממנו נאפה הלחם, וגרעיני החמניות (22%).

הלחם הרביעי אמנם מגיע ארוז כשאר לחמי הסדרה, אך בשונה מהם, הוא לא פרוס. חלת הארץ – חלה שלמה מ-100% קמח שיפון מלא ושמן זית (256 קלוריות, 7.6 גרם שומנים ל-100 גרם). הצבע הצחור של החלה הקלאסית פינה את מקומו לצבע הכהה יותר של לחמים מקמח מלא, עם נגיעה ירקרקה של השמן זית. תביעת היד של השמן נוכחת גם בטעמה של החלה, שכיאה לחלה קלועה, שמרה על הרכות המזוהה עימה.

הנשיקה של הלחם (צילום: אסף דודאי)
הנשיקה של הלחם (צילום: אסף דודאי)

האירוע ב"נא לגעת", בהחלט חוויה מאירת עיניים ופוערת פה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן