Skip to content

בעקבות יאהו, עובדי בסט-ביי לא יעבדו יותר מהבית כרצונם

דובר בסט ביי, מאט פורמן: "אנו מאמינים בגמישות תעסוקה אך מבקשים להכניס אותה למסגרת של שיחה בין העובד למנהל שלו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מריסה מאייר - מה שנכון ליאהו
מריסה מאייר - מה שנכון ליאהו

שבוע אחד אחרי שמריסה מאייר, מנכ"לית יאהו, אסרה על עבודה מהבית, בסט-ביי מסיימת את תכנית העבודה הגמישה בחברה. אולם, שלא כיאהו, רשת CNN מדווחת שכמה מ-4,000 עובדי בסט-ביי, שאינם עובדים בחנויות והצטרפו לתכנית העבודה מהבית, יוכלו עדיין לעבוד מהבית או ליהנות משעות עבודה גמישות. החל מיום שני הם יאלצו לקבל אישור של מנהל לשם כך, כפי שהיה בעבר.

"עד עכשיו זאת היתה זכות בלתי תלויה במנהל. עכשיו הדבר משתנה", אמר דובר בסט ביי, מאט פורמן: "אנו מאמינים בגמישות תעסוקה אך מבקשים להכניס אותה למסגרת של שיחה בין העובד למנהל שלו".

תכנית העבודה מהבית של בסט-ביי, שכונתה "סביבת עבודה תלוית תוצאות", הושקה ב-2005 בתרועות רמות. היא זכתה לתשבחות התומכים בגמישות שעות העבודה ובכתבת שער בביזנס וויק. אולם, כמו יאהו, בסט-ביי נקלעה לזמנים קשים, ולאחרונה גייסה מנכ"ל חדש. הקמעונאית הגדולה נאבקת בשוק הנשלט על ידי חנויות אונליין כמו אמאזון וגמישות בעבודה אינה מתאימה לתכנית ההתאוששות של הרשת.

"בהקשר של מהפך עסקי, יש טעם לשקול לא רק את התוצאות אלא את האופן שבו העבודה נעשית", אמר פורמן. "כולם צריכים להתגייס עכשיו בבסט-ביי, והכוונה היא שכל העובדים ישהו מה שיותר במקום העבודה, כדי לשתף פעולה ולחשוב בצוותא על דרכים לשיפור העסק".

הצעד נחשב מכה נוספת לשיטת העבודה מהבית, שוויכוחים על אודות יתרונותיה וחסרונותיה סערו מאז הפסיקה אותה מנכ"לית יאהו בשבוע שעבר. תומכיה טוענים שההחזרה למקום העבודה מיושנת לנוכח התקדמות הטכנולוגיה, ופוגעת בנשים יותר מאשר בגברים. המתנגדים אומרים שקשה לשתף פעולה בלי נוכחות פנים אל פנים במשרד.

ביאהו הגיבו לביקורת ואמרו שהצעד: "אינו הבעת דעה על רעיון העבודה מהבית, אלא על מה שנכון ליאהו, עכשיו".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן