Skip to content

משבר בשיחות בין הליכוד ביתנו ליש עתיד

מפלגתו של יאיר לפיד ביטלה את פגישת צוותי המו"מ הקואליציוני עם הליכוד ביתנו, על רקע הדרישה להקים ממשלה בת 28 שרים. ברקע של המשבר עומד גם סירובו החד משמעי של הליכוד למסור את תיק החוץ לידי יאיר לפיד. סילבן שלום: תיק החוץ יישאר בידי הליכוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משבר בשיחות בין הליכוד לבין יש עתיד. פגישת צוותי המשא ומתן של הליכוד ביתנו ויש עתיד,  שהייתה אמורה להתקיים היום, בוטלה ע"י אנשי מפלגתו של יאיר לפיד. זאת, לאחר שהליכוד הציב דרישה להקים ממשלה בת 28 שרים – פער של עשרה שרים מול דרישת לפיד להקים ממשלה בת 18 שרים בלבד.

"לא לממשלה מנופחת ובזבזנית". לפיד (צילום: דן בר דוב)
"לא לממשלה מנופחת ובזבזנית". לפיד (צילום: דן בר דוב)

בליכוד נמצאים במצוקה נוכח הכורח למצוא "סידור עבודה" לאלה שהיו שרים – ועלולים למצוא את עצמם מחוץ לממשלה החדשה. אבל, במפלגתו של יאיר לפיד לא התרשמו ממצוקות הליכוד והגיבו בכעס על דרישת הליכוד ביתנו, בעיקר לנוכח סירובו של הליכוד לאפשר את מתן תיק החוץ ליאיר לפיד.

גורמים במפלגת יש עתיד הבהירו היום כי לא יוותרו לליכוד ביתנו בנושא מספר השרים בממשלה. "לא יעלה על הדעת שבתקופה שבה נידרש לגזירות כלכליות קשות – נעמיד ממשלה מנופחת ובזבזנית למדינת ישראל", אמרו במפלגת יש עתיד. "הבטחנו – ונעמוד בהתחייבויותינו לבוחרים לצמצום מספר השרים. בתקופה הזאת דרושה דוגמה אישית לציבור, גם בצמצום מספר שרי הממשלה".

בליכוד ביתנו שאלו לעומת זאת מדוע לפיד מתעקש שלא לקבל לידיו את תיק החוץ. "לפיד שאל כל הזמן איפה הכסף", אמרו. "כשר אוצר הוא יוכל לקבל את התשובה לשאלותיו".

בתנועה לאיכות השלטון בירכו על עמדת יש עתיד: "כל הכבוד – סיעת יש עתיד ביטלה היום את פגישת המו"מ הקואליציוני, כיוון שהיא לא מוכנה לוותר על הדרישה לצמצום מספר השרים! אנחנו מקווים שגם שאר הפוליטיקאים יצטרפו לדרישה החשובה הזו ויפסיקו לזלזל בכספי הציבור!

"משא ומתן קואליציוני זה לא רק חלוקת תיקים וג'ובים – זה זמן לדבר גם על ערכים, להראות אחריות ציבורית ולממש את ההתחייבויות, וזה גם בדיוק הזמן לתת דוגמא אישית – אם מדברים איתנו על קיצוצים, שיתנו דוגמא אישית ויתחילו מהשרים ללא תיק ושאר התיקים המיותרים והבזבזניים", נאמר בתגובת התנועה לאיכות השלטון.

המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, מעריך כי תיק החוץ יישאר בליכוד. השר שלום הביע פליאה שדווקא האיש שהבטיח לתושבי ישראל לבדוק היכן הכסף, חושש לקחת את אותו תיק בו הוא יוכל לממש את אשר הבטיח לבוחריו.

תיק החוץ יישדאר בליכוד. השר סילבן שלום (צילום ארכיון: דן בר דוב)

"יוצאים מהמשבר על ידי זה שכולם צריכים להבין שהגיע הזמן להרכיב ממשלה וכולם חייבים להבין שאין להם 61 מנדטים", אמר השר שלום. בסופו של דבר, כדי לקיים שותפות צרכים ללכת אחד לקראת השני". השר שלום אמר זאת במהלך ביקור בדרום.

בתשובה לשאלה, האם לדעתו יאיר לפיד מתאים להיות שר האוצר, ענה השר שלום: "מגיע למפלגת 'יש עתיד' אחד משלושת התיקים הבכירים. אנחנו מציעים להם את תיק האוצר ובסופו של יום הכדור נמצא אצלו". 

השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום סייר היום (רביעי) בדרום והיה אורחו של ראש מועצת עומר, ח"כ לשעבר פיני בדש, שסקר בפניו תכניות פיתוח ופרויקטים שונים. מאוחר יותר השתתף בטקס בו העניק לו ראש מועצת מיתר, אבנר בן גרא, תואר "אזרחות לשם כבוד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן