Skip to content

הוצאות הצרכנים של ויזה באירופה נחלשו ב-0.1%-

ברבעון הרביעי של 2012, בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011; יחד עם זאת, צמיחה ב-3 מתוך 5 הכלכלות הגדולות ביבשת מעידה על שיפור ביחס לרבעון השלישי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוצאות הצרכנים של ויזה נחלשו ב-0.1%- במשך הרבעון הרביעי של 2012, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2011. למרות שההוצאות היו מעט נמוכות יותר מאשר ב-2011, מדובר בשיפור משמעותי ביחס לרבעון השלישי של 2012, כאשר ההוצאות היו נמוכות ב-1.7%- בהשוואה לתקופה המקבילה של שנת 2011.

ברומטר של הוצאות הצרכנים באירופה

ברומטר הוצאות הצרכנים של ויזה אירופה משקף באופן מדויק את ההוצאות במדינות אירופה, בהתאם להעדפותיהם לסוג אמצעי התשלום, כאשר כל 1 אירו מתוך 6.75 אירו משולם באמצעות כרטיס ויזה באירופה. הברומטר הוא מדד כלכלי אמין ומספק מבט מדויק ומורכב על עוצמת ההוצאות של הצרכנים באירופה.

באיחוד האירופי המשיכה מגמת הירידה הכוללת אבל, שיעורה התמתן כתוצאה מגידול בהוצאות הצרכנים בשלוש מתוך חמש הכלכלות הגדולות ביבשת. בעקבות המיתון שנרשם ברבעון השלישי של 2012, במשך הרבעון הרביעי צמחו הוצאות הצרכנים בצרפת ב-1.3% בהשוואה לשנה קודמת, ואילו בבריטניה נרשמה צמיחה שנתית של 2.1%. גרמניה המשיכה את הגידול בהוצאות הצרכנים, שנרשם במהלך הרבעון השלישי, והוסיפה לו עוד 2.6% במהלך הרבעון האחרון של 2012.

ירידות באיטליה, ספרד, פורטוגל ויוון

לעומת זאת, באיטליה ובספרד, הכלכלות הרביעית והחמישית בגודלן באיחוד האירופי, בהתאמה, המשיכו להרגיש את האצת המיתון בצריכתם של משקי בית במהלך הרבעון הרביעי (7.6%- ו-6.5%-, בהתאמה). במקומות אחרים, כמו פורטוגל ויוון (7.4%- ו-2.0%-, בהתאמה), המשיכו לרשום ירידות נוספות בהוצאות, אם כי בשיעורים מתונים יותר מאשר ברבעון השלישי של 2012.

2012 – שנה מאופקת

"שנת 2012 הוכיחה את עצמה כשנה מאופקת ברחבי האיחוד האירופי ביחס לשנה קודמת, כשהמיתון השפיע על שלושה מתוך ארבעת הרבעונים. עם זאת, השנה הסתיימה במגמה חיובית להוצאות הצרכנים, וכמעט בנשימה אחת עם רמות ההוצאה של שנת 2011. חזרה לגידול בהוצאות צרכנים עבור חלק מן הכלכלות הגדולות של אירופה מהווה סימן ברכה ומניע צמיחה, וזו מגמה שאנו מקווים לראות ממשיכה לתוך שנת 2013", מציין פיליפ סיימס, מנהל כספים ראשי בוויזה אירופה.

ברומטר הוצאות הצרכנים של ויזה אירופה מבוסס על כל הכרטיסים המונפקים על-ידי ויזה: חיוב מיידי (דביט), קרדיט וכרטיסים נטענים. מרקיט (Markit) פיתחה את הברומטר על-ידי יצירת מודל המאפנן מספר גורמים הקשורים במידע עסקאות הגלם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן