Skip to content

אסיפות מחאה באוניברסיטאות במחאה על הקיצוץ הצפוי

ביום שלישי, במהלך שעות הבוקר והצהריים, יתקיימו באוניברסיטאות ובמכללות ברחבי הארץ עצרות מחאה והסברה, במהלכן יופסקו הלימודים. זהו מהלך משותף למניעת קיצוץ תקציבי בהשכלה הגבוהה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע כוונת הממשלה לקצץ שוב ובאופן דרמטי בתקציבי ההשכלה הגבוהה, חברו יחד הנהלות כל האוניברסיטאות והמכללות, התאחדות הסטודנטים הארצית וכל ארגוני הסגל האקדמי, כדי לדרוש המשך השקעה במערך ההשכלה הגבוהה על פי המתווה של הממשלה היוצאת. המטרה היא להיערך ולמנוע אפשרות של קיצוץ במערכת ההשכלה הגבוהה.

ביום שלישי, במהלך שעות הבוקר והצהריים, יתקיימו באוניברסיטאות ובמכללות ברחבי הארץ עצרות מחאה והסברה, במהלכן תתקיים הפסקת לימודים. זו פעם ראשונה בה התאגדו כל הגופים בכל הרמות למהלך משותף למניעת קיצוץ תקציבי בהשכלה הגבוהה.

(צילום מסך: אתר אגודת הסטודנטים, אונ' ת"א)
סטודנטים יוותרו מראש על קריירה אקדמית (צילום מסך: אתר אגודת הסטודנטים, אונ' ת"א)

ראש ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), ראש ועד ראשי המכללות (ור"מ), נשיאי האוניברסיטאות והמכללות, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, יו"ר אגודות הסטודנטים, יו"ר המועצה המתאמת של הסגל האקדמי הבכיר ויו"ר פורום ועדי העובדים המנהליים באוניברסיטאות, פנו במכתב לסטודנטים ולחברי הסגל האקדמי והמנהלי, בו קראו להם להגיע לאסיפות ולהביע מחאתם נגד הכוונה לקצץ בתקציבים.

"כל פגיעה תקציבית בתכנית עליה התחייבו הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה ומשרדי החינוך והאוצר, תחזיר אותנו שנים לאחור. ההשלכות יורגשו הן בכיתות הלימוד והן במעבדות המחקר, הן במדעי הרוח והחברה והן במדעי הטבע", נאמר במכתב.

עוד נכתב כי "במקרה של קיצוץ, סטודנטים עתידיים יוותרו מראש על קריירה אקדמית, חוקרים צעירים יוותרו על המשך המחקר בארץ ויתורו אחר הזדמנויות בחו"ל וחוקרים שכבר עשו זאת ימאנו לשוב. יכולתנו כמדינה וכחברה להתמודד עם העתיד והאתגרים שהוא צופן בחובו תיחלש עד מאוד. לאחר שנתיים וחצי של עמידה בתכנית ותוספת משאבים למערכת ההשכלה הגבוהה אנו ניצבים בפני איום ממשי על המשך יישומה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן