Skip to content

בית הדין הארצי לעבודה מנע עיצומים בנמל אשדוד

העיצומים אמורים היו להתחיל בעוד יומיים. על פי החלטת בית הדין ההסתדרות והנהלת נמל אשדוד יקיימו הידברות במשך 60 יום, במטרה לפתור את הנושאים שבמחלוקת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בדיון שהתקיים הערב בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים הושגה הסכמה בין הנהלת נמל אשדוד לבין ההסתדרות והעובדים, לקיים הידברות במשך 60 יום, במטרה לפתור את הנושאים שבמחלוקת. במשך התקופה הזאת לא יינקטו צעדים חד צדדיים ולא יבוצע הניכוי משכר העובדים, שהשתתפו בשביתה לפני כחודש.

בעיצומים בנמל אשדוד בחודשים ינואר ופברואר השתתפו כ־140 מעובדי הנמל, בעיקר מאגפי המנהלה ובתי המלאכה. על רקע זה הורה קובי אמסלם, הממונה על השכר במשרד האוצר, להנהלת נמל אשדוד, לקזז את שעות העבודה שבהם היו עיצומים מהעובדים שהיו בעיצומים לכאורה. היקף הקיזוז המצטבר הוא כ־40 מיליון שקל.

על רקע זה הודיע ועד עובדי הנמל, כי התנהלות החברה גורמת להחרפה ביחסי העבודה, כולל ההחלטה לנכות באופן חד צדדי את שכר העובדים.

לפני כשבועיים, הוכרז בהסתדרות על סכסוך עבודה בנמל אשדוד. "בתקופה האחרונה יש התנהגות מאוד אלימה כלפי העובדים בנמל אשדוד כאשר מתכוונים לבצע הפחתות שכר חד צדדיות", ציין אז אבי אדרי, יושב ראש איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות.

ההנהלה, בהסכמת משרד האוצר, הודיעה, כי היא לא תנכה שכר מהעובדים, אלא תביא את כל הנושא לדיון בבית הדין הארצי לעבודה. כך היה, והערב הושגה בבית הדין הסכמה בין ההסתדרות והנהלת נמל אשדוד לקיים הידברות במשך 60 יום, כדי לפתור את הנושאים שבמחלוקת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן