Skip to content

סערה באגם הברבורים: המנהל האמנותי בבולשוי הותקף בחומצה

הרקדן המואשם בתכנון התקיפה של המנהל האמנותי, סרגיי פילין, כדי לנקום את נקמת חברתו, אמר בבית משפט שלא התכוון שיישפכו עליו חומצה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
דמיטריצ'נקו בדמות איוואן האיום
דמיטריצ'נקו בדמות איוואן האיום

פאבל דמיטריצ'נקו, רקדן להקת הבולשוי, שהתפרסם בגילום דמות הצאר, איוון האיום, נעצר ביום שלישי השבוע והואשם בתכנון התקיפה של המנהל האמנותי, סרגיי פילין. המניע: נקמה על כך שמחברתו הרקדנית נמנעו תפקידים משמעותיים.

דמיטריצ'נקו הופיע בבית המשפט עם שני נאשמים נוספים שסייעו לו במעשה. כך מדווח ה-BBC. לדברי המשטרה, כל השלושה הודו במיוחס להם.

ראייתו של פילין נפגעה קשה כאשר תוקף עטוי מסכה הטיל בפרצופו חומצה גופריתנית בביתו בחודש ינואר. אחרי סדרת ניתוחים בעיניו, הועבר פילין, בן 42, לגרמניה, שם הביעו רופאים תקווה שטיפול נוסף עשוי לשפר את ראייתו. הבוקר אמר דמיטריצ'נקו בבית המשפט, שהוא התלונן על פילין באוזני חבר שהציע "להכות אותו": "לא נכון שהוריתי לשפוך חומצה על פילין", אמר.

פילין - עזה ממוות האהבה
פילין - עזה ממוות האהבה

שני החשודים הנוספים הם יורי זרוצקי, החשוד בתקיפה, וגבר שלישי המואשם בנהיגת רכב ההימלטות. דמיטריצ'נקו ופילין רקדו בעבר יחדיו על בימת הבולשוי, והביאו תהילה ללהקה המפורסמת ברוסיה. עתה מואשם הכוכב במעשה המזכיר לרבים את המותחן זוכה האוסקר "ברבור שחור", שבו נאבקות שתי רקדניות מאבק מר על הבכורה.

על פי הדיווח בגארדיין, מקורות אנונימיים חשפו תמונה קשה של דמיטריצ'נקו כאדם חסר מעצורים ובלתי צפוי שהיה מאוהב עד כלות בחברתו, רקדנית הבלט אנג'לינה וורונצובה.

עד שנת 2009 רקדה וורונצובה בהדרכת פילין בלהקת הבלט הגדולה השנייה של מוסקבה, הסטניסלבסקי. אז היא עברה לבולשוי והחלה לרקוד וללמוד אצל ניקולאי ציצקארידה, רקדן ראשי ראוותני, שהיה עם הזמן לאויבו המר של פילין.

כאשר הצטרף פילין לבולשוי ב-2011, הוא חש נבגד כנראה מכך שוורונצובה המשיכה ללמוד אצל ציצקארידה. על פי השמועות, דמיטריצ'נקו האמין שמסיבה זאת נמנעו מוורנצובה תפקידים ראשיים, בפרט תפקיד החלומות באגם הברבורים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן