Skip to content

ראש פרה מזעזע אותך? ספר לי מה אכלת בצהריים

האמת פחות יפה כשהיא לא עטופה בפירורי לחם. אולי המיצג של הדם והראשים הכרותים במזרקות תל-אביב מזכיר לאנשים מה שהם מדחיקים בכל פעם שהם אוכלים בשר: בשר זה חיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כל אחד יודע שבשר זה בקר ושבקר זה פרה, גם שניצל זה חיה והמבורגר גם. כביכול, אתם יודעים שאתם אוכלים חיות מידי יום, אז למה כל כך מפריע לכם ומזעזע אתכם לראות ראש של פרה אצלכם במזרקה, כפי שקרה השבוע בתל אביב, ובמה זה שונה מהפרה היומית שאצלכם בצלחת? הרי אתם יודעים שבשביל לאכול בשר צריך להרוג את החיה, אז למה אתם כל כך מזועזעים לראות אותה, במה זה שונה הפעם? זאת אותה החיה, אתם רואים אותה באותה מצב, מתה, אצלכם בצלחת.

הדיווח של ערוץ החדשות - ערוץ 2, צילום מווידאו

אולי זה מזעזע, כי האמת פחות יפה כשהיא לא עטופה בפירורי לחם או חתוכה ונקיה בנייר נצמד. אולי כי נזכרתם לרגע במה שתמיד ניסיתם לשכוח, במה שהמצפון שלכם מאותת לכם בכל פעם שאתם אוכלים בשר: בשר זה חיה. אז למה אתם כל כך מזועזעים? למה אתם כל כך מתפלאים על המעשה הנורא?

אולי זה קרה כי לא הותרתם להם ברירה.

הטבעונים ברובם עדינים ונעימים, אין להם שום רצון לעצבן אתכם, גם אם זה נראה ככה כשמידי פעם הם מנסים לחלק לכם פלאייר כדי לחלוק עמכם פיסת אינפורמציה, או כשאתם רואים אותם בזווית העין מפגינים. אבל גם לטבעונים נמאס.

מעשה ה"דם" וכתובות הגרפיטי נעשו כנראה ממקום של נואשות, של רצון עז לעשות שינוי, של תסכול שאין מי ששומע ושה"לא טבעונים" מסרבים להקשיב. טבעונים מאוד רגישים לסבלם של חיות ומרגישים צורך לפעול בנידון, אבל נחסמים על ידי שלל רגשות חמלה, לא רק כלפי החיות אלא גם  כלפי הסביבה האנושית. וזו הסיבה שמעטות פעולות הזעזוע כדוגמת פעולה זו. אבל למישהו כנראה נשבר.

נסו להבין את הצד הטבעוני –  הם רואים סבל אדיר מול העיניים. הסבל הוא של החיות, אבל הם לא יכולים לסבול אותו יותר. חסרי אונים הם עומדים מול תאגידי ענק כמו רשתות סופרמרקטים, יבואנים, מייצאים, מגדלי חיות, חברות המוכרות בשר עוף ומוצריהם. הם עדים לניצול, מתמלאים בחמלה ומתוסכלים מגודל הבעיה. לפעמים זה הופך בלתי נסבל, לפעמים זה מתפוצץ ומופיע בצורת ראשים כרותים במזרקה שליד הבית שלכם.

תגידו שזה ונדאליזם ומגעיל, העיקר שתגידו, שתדברו על זה

תגידו שזו לא הדרך הנכונה, (אז מהי הדרך הנכונה?), תגידו שזה ונדאליזם ומגעיל, העיקר שתגידו. כי בדרך כלל אתם לא מדברים על זה. אולי זעזעו אתכם כדי שתזעמו, כדי שתצעקו, כדי שתכעסו, ובעיקר – כדי שתדברו.

העין קולטת רק מה שצהוב ומזעזע, (או במקרה הזה – אדום), רק מה שצהוב ומזעזע שווה שיחה, שווה שידברו עליו, ואחרי זה מתפלאים שדבר כזה קרה. כך נוצר הצורך לזעזע אתכם, והנה, הרי לכם זעזוע.

אז תמשיכו לדבר, גם "איכס" נחשב, ואולי סיפורם של אותם יצורים תמימים שלא יכולים לדבר יגיע בסופו של דבר לאוזניים פחות אטומות ולמוח שמספיק פתוח כדי לעצור ולחשוב לרגע.

כי מי ה"דם" האדומים שראיתם במזרקות ברחבי תל אביב הם הפרסומת המעצבנת ברדיו שאי אפשר להפסיק לזמזם. זה נדבק אליך, לתודעה שלך, זה מדבק וזה נושא נוראי ומזעזע, ובכל זאת אי אפשר להפסיק לדבר על זה. נסו להעביר ערוץ אם אתם יכולים. מאוחר מדי, זה כבר במחשבות שלכם. אולי תיזכרו במראות הקשים בפעם הבאה שתעמדו מול מקפיא הבשרים בסופרמרקט, אולי זה יזרז את נפילת האסימון, ואם לא לכם, אולי למישהו אחר.

אז אולי בכל זאת הרעיון של ראש של פרה במזרקה לא היה רעיון כזה נורא.

[related-posts title="עוד בנושא בעלי חיים"]

5 Comments

  1. נגה
    10 במרץ 2013 @ 11:34

    כמה הבהרות: טבעונים הם באמת זן רגיש ולא פוגעני, מאוד קשה להם שאף אחד לא מקשיב להם ושמזלזלים בידע הנחרב שיש להם להציע בכל הנוגע לעזרה לחיות. הם כואבים את כאבן של החיות, נורא מתסכל לדעת כמה בשר, עוף, דגים, חלב וביצים רע לגוף ואין אף אחד שמקשיב לך, גם לא המשפחה שלך מהם אתה מנסה למנוע מחלות ואסונות. זה לגמרי רציני ולא קשקוש.
    כפי שכתוב הטבעוניים הם ההפך הגמור מאלימים. ומה שקרה זה שלמישהו נמאס מההתעלמות הכואבת של הציבור.
    2. ראש הפרה, העז והחזיר שפוזרו בתל אביב נלקחו מבתי מטבחיים ולא נכרתו במיוחד כמובן. המטרה היתה להראות לציבור מה הוציאו מבית המטבחיים, בדיוק את זה אוכלים
    3. לא היה דם במזרקות זה היה צבע אדום.

  2. דותן
    10 במרץ 2013 @ 7:19

    "נגה פסו מזעזעת אותך? ספר לי מה היא אכלה בצהריים!"

    נגה, מה זה הקשקוש הזה?

    באמת.

    לטבעונים המסכנים אין ברירה, אז זריקת ראשי חיות ופיזור דם היא מעשה שמתקבל על הדעת?

    בואי נאמר שמישהו חושב שאנשים צריכים לשים יותר לב לפרשת בשר הסוסים באירופה. האם זה יהיה מקובל מבחינתך אם הוא יזרוק פגרים של סוסים ברחובות הערים בישראל?

    מה לגבי פעיל לזכויות בעלי החיים שעובד במקלט לכלבים נטושים? למה שאותו פעיל לא יזרוק את הכלבים המתים שעברו התעללות בחצרות בתי-ספר?

    את יודעת מהי הסיבה לכך שהתשובה ל-2 השאלות הללו היא "אסור שזה יקרה". את לא צריכה שאף אחד ינסח לך את זה במילים, ויכתוב על כך מסות מגובות במחקרים.

    יש דברים שלא עושים. יש דברים שאסור לעשות.

    חלק מה"דברים" הללו, כולל גם הרעלת מזרקות בדם ופיזור חלקי גופות של בעלי חיים ברשות הציבור.

    שבוע טוב.
    דותן

  3. חגי קמרט
    7 במרץ 2013 @ 13:25

    ועוד משהו לגופה של כתבה
    העמדת ראש פרה במזרקה בעיר זה מעשה וונדליזם לדעתי . מעשה שלא ייעשה במיוחד על ידי אנשים שאוהבים חיות. מי שעשה דבר כזה לדעתי הוא שונא חיות, חסר רגש אנושי, וטיפש כיוון ששום תוצאה לא ישיג אל ידי זה, אולי ההפך מכך.
    לזעזע אנשים אי אפשר על ידי הריגת החי שאתה בא להגן עליו לכרות ראשו ולהציב את הראש בלב עיר בתוך מזרקה. אנשים אוכלי בשר יילעגו לטיפש שעשה זאת והם ימשיכו לרקוד במשנה מרץ על סיר הבשר.

    הדרך צריכה להיות הסברתית חינוכית בנועם ובדיבור אל הרגש ואל השכל הישר .

    אך בוודאי לא בצורה ברוטאלית שכזאת

  4. חגי קמרט
    7 במרץ 2013 @ 13:21

    אני שומע על כך לראשונה. בעוונותיי הרבים לא תמיד יש לי את הזמן לראות חדשות. אך
    אינני מוצא קשר בעל זיקת עוצמה חזקה בין ראש פרה במזרקה בלב עיר ,לבין בשר שניצל או המבורגר בצלחת.
    מי שאוהב חיות ומרחם עליהן לא צריך שום זעזוע כדי לא לאכול תרנגולת או פרה. מצפונו דעתו ורגשותיו לא יתנו לו לעשות זאת.
    אדם כמוני שהולעט באכילת בשר מימי ילדות ואילך התרגל כבר למלה עוף למלה בשר ולצורה כפי שהם מופיעים בצלחת . הסוויץ נעשה באורח אוטומטי במחשבה והוא לא רואה שום פרה אל נגד עיניו וגם לא תרנגולת. זה כוחו של הרגל זו כוחה של "שטיפת מוח " מילדות וזה כוחו של חוש הטעם וצורך הקיום.

    עם זאת אדם כמוני שאוהב חיות ומנסה להבין את מסכנות התרנגולות בלוליהן. את אומללות האווזים המפוטמים ושנולדים בעצם למאכל אדם, ולא להנאת החיים כפי שנתנו להם. מי ששומע על זעקות התרנגולות המועברות בסרט נע לשחיטה ויודעות מה קורה לקודמיהן ומה עלול לקרות להן בעוד רגע. מי ששמע על רצח פרות שלא תמיד מתות מיד
    אותו אחד יעשה רציונליזציה של הדברים ואפשר שיגיע כמוני להחלטה להפסיק לטרוף את הבשר. לא אומר שחדלתי לחלוטין מאכילת בשר למרות אהבתי לחיות וידיעתי את הסבל שהן עוברות תחת שבטו הקשה של האדם.
    בוא נאמר האכילה שלי היא אחת ל – רק לצורכי ה-B12 .
    המסקנה היא שכח ההרגל ,החינוך מילדות לאכילה מסוימת, חזקים עד מאוד כך שאין דומה בין ראש פרה בלב עיר לשניצל בצלחת. הקשר בין הדברים רחוק מעיניי המתבונן מהסוג הזה.

  5. ויסיטור
    7 במרץ 2013 @ 12:05

    בדיוק כך

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן