Skip to content

גינויים במערכת הפוליטית להתגברות האלימות הגזענית נגד ערבים

השר משה (בוגי) יעלון: "בשבוע בו ליווינו למנוחת עולמים את הרב מנחם פרומן ז"ל, מנהיג שראה בהידברות הבין דתית ובכבוד ההדדי בין בני כל הדתות מפתח לקיום ולחיים מוסריים, עלינו לזכור את מאבקו הנחרץ נגד גזענות ואלימות, ולפעול למיגורן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גינויים במערכת הפוליטית לתופעת ההתקפות הגזעניות נגד ערבים, שהאחרונה בהן הייתה אמש נגד מורה ערביה, שבאה עם חברתה היהודיה לביקור תנחומים בשכונת קריית משה בירושלים.

מהממשלה הגיב עד עתה רק השר משה (בוגי) יעלון: "הגזענות והאלימות כלפי ערבים, להן אנו עדים בתקופה האחרונה באופן גובר, הן תופעות פסולות, מכוערות ולא מוסריות, ועלינו להילחם בהן ביד תקיפה", אמר השר יעלון. "המוסר היהודי והאנושי לא מאפשר לנו לעבור בשתיקה על עבריינות שכזו, ומחובתנו לטפל בה באופן נחוש הן בהיבט החוקי והן בהיבט החינוכי והערכי. בשבוע בו ליווינו למנוחת עולמים את הרב מנחם פרומן ז"ל, מנהיג שראה בהידברות הבין דתית ובכבוד ההדדי בין בני כל הדתות מפתח לקיום ולחיים מוסריים, עלינו לזכור את מאבקו הנחרץ נגד גזענות ואלימות, ולפעול למיגורן".

"תופעות פסולות, מכוערות ולא מוסריות". משה (בוגי) יעלון (צילום: דן בר דוב)
"תופעות פסולות, מכוערות ולא מוסריות". משה (בוגי) יעלון (צילום: דן בר דוב)

ח"כ נחמן שי (עבודה) פנה היום לראש הממשלה נתניהו ודרש ממנו לבוא למליאת הכנסת ולגנות את תופעות הגזענות. "בעקבות אירועי האלימות ההולכים וגוברים של יהודים כלפי ערבים על רקע גזעני, פניתי היום לראש הממשלה, בנימין נתניהו וביקשתי כי יגיע למליאת הכנסת ויגנה בפומבי תופעה זו", כתב ח"כ שי בעמוד הפייסבוק שלו. "לא מדובר באירועיים אקראיים וחד פעמיים אלא בתופעה מסוכנת ההולכת ומתרחבת. על ראש הממשלה לעצור אלימות זו בטרם תתפשט ותקרע שסעים נוספים ברקמה העדינה שבין יהודים וערבים בארץ ישראל כולה. בנוסף, קראתי לכל חברי הכנסת להצטרף לקריאתי ולהעלות הנושא במליאה בהקדם".

ח"כ עמרם מצנע (התנועה): "בושה, בושה, בושה . הבוקר אני מתבייש בהיותי ישראלי !!! אני מקשיב לתיאור של המורה ריווטל וולקוב שהותקפה על ידי חרדים בירושלים רק בגלל שהסיעה את חברתה הערבייה המורה סוהאד לביקור תנחומים. לאן הגענו? כן, אנחנו העם היהודי במדינתנו העצמאית השואפת להיות אור לגויים. בכוונתי להעלות הצעת חוק המחמירה מאוד עם אלימות ממניעים גזעניים. כל אחד ואחת מאיתנו חייב להוקיע ולעשות הכל כדי להילחם עד חורמה בתופעות כאלו".

יו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני (התנועה): "די לתופעה המכוערת שמרימה ראש בחברה שלנו של גילויי האלימות הגזענים המתרבים. אסור לשתוק או לעצום עין, זה מעיד קודם כל מי אנחנו ומהם הערכים שלנו. חייבים לפעול נגדה בכל מגרש אפשרי: חינוך, אכיפה וענישה".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון: "שתי נשים נוספו אתמול למעגל קורבנות האלימות הגזענית שהפכה בשבועות האחרונים לעניין יומיומי. העובדה שרוב התוקפים הם בני נוער מטרידה במיוחד ומעידה יותר מכל על כך שהאלימות הזאת היא תוצאה של מדיניות. אלה ילדים שגדלו לתוך מציאות שבה אוכלוסייה שלמה מופלה בצורה ממוסדת בשירותים, במשאבים ובתשתיות. מציאות שבה מערכת החינוך הממלכתית לוקחת את תלמידיה לסיורים בחברון בהם לומדים על מורשת העם היהודי ומתעלמים מהעם שחי שם היום. מציאות של הפרדה בקווי אוטובוס בין יהודים לפלסטינים. מציאות של הסתה. מציאות שבה מי שמעז לומר שהכיבוש הורס את הדמוקרטיה ומכניס לכאן שיח גזעני, ממותג כבוגד קיצוני.

"הממשלה האחרונה בראשותו של נתניהו הנהיגה מדיניות לאומנית ואנטי דמוקרטית, והתקיפות האיומות שאנחנו עדים להן היום הן התוצאה. שתיקתו הנוכחית של ראש הממשלה לנוכח גילויי האלימות הגזעניים שהפכו לעניין שבשגרה, נותנת לגיטימציה נוספת להשתוללות הגזענות ברחובות ותחושה שיש אזרחים בישראל שדמם מותר", אומרת ח"כ גלאון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן