Skip to content

ההערכה: הממשלה תושבע עד סוף השבוע הבא

עפ"י המסתמן, הממשלה ה-33 של מדינת ישראל תכלול 23 שרים ושמונה סגני שרים. לפיד יכהן כנראה כשר פנים בעל סמכויות מורחבות, בנט יהיה שר האוצר, משה (בוגי) יעלון יהיה שר הביטחון ולאביגדור ליברמן יישמר תיק החוץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לו הקמת ממשלה הייתה לידה, היינו בשתי אצבעות פתיחה, והרופא אופטימי". כך מתאר הבוקר נפתלי בנט, בעמוד הפייסבוק שלו, את מצב המו"מ להקמת ממשלה. ואכן, ההערכה היא כי כבר בשבוע הבא, ביום רביעי או חמישי, יוכל בנימין נתניהו להציג את ממשלתו החדשה בכנסת, כאשר תפקיד שר החוץ יישמר ע"י ראש הממשלה עבור אביגדור ליברמן; כשר הביטחון יכהן משה (בוגי) יעלון ושר האוצר יהיה נפתלי בנט. יאיר לפיד יהיה שר הפנים ובידיו יופקדו סמכויות מורחבות – ויתכן כי למשרד זה יצורף גם משרד הרווחה. הממשלה ה-33 תמנה 23 שרים בלבד.

"פתיחה שתי אצבעות". נפתלי בנט (צילום: ענבל כהן חמו)
"שתי אצבעות פתיחה, והרופא אופטימי". נפתלי בנט (צילום: ענבל כהן חמו)

מפלגת "יש עתיד" צפויה לקבל לידיה עוד ארבעה תפקידי שרים, שני סגני שרים ואת ראשות ועדת הכספים. כשר החינוך יכהן מספר 2 ברשימה, ח"כ שי פירון. הבית היהודי צפויה לקבל לידיה עוד שלושה תפקידי שר. הליכוד-ביתנו יקבל 12 תפקידי שרים – שמונה מהם מטעם הליכוד וארבעה  מטעם ישראל ביתנו. למפלגת "התנועה" בראשות לבני, שהייתה הראשונה לחתום על הסכם קואליציוני, כבר הוענקו תיקי המשפטים והגנת הסביבה במסגרת ההסכם הקואליציוני.

שר הפנים הבא? יאיר לפיד (צילום: ליאור גרונדמן)
שר הפנים הבא? יאיר לפיד (צילום: ליאור גרונדמן)

בסך הכל יכהנו בממשלה הבאה, ככל הנראה, שמונה סגני שרים: שניים ללפיד, אחד לבית היהודי, אחד לתנועה וארבעה לליכוד ביתנו. השרים החדשים בליכוד ביתנו יהיו, ככל הנראה, צחי הנגבי ויאיר שמיר.

לעומת זה טוענים במפלגתו של לפיד, יש עתיד, כי הפרסומים על פריצת הדרך במו"מ על הקמת ממשלה חדשה הםפ ספין של הליכוד. חברת הכנסת יעל גרמן, מספר שלוש ביש עתיד, דחתה הבוקר בראיון בתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל את הדיווחים על כך שמפלגתה והבית היהודי קרובות לחתימה על הסכם עם הליכוד-ביתנו. "מדובר בעוד ספין של הליכוד", היא אמרה והוסיפה: "מעולם לא הציעו ליאיר לפיד את תיק האוצר". לדבריה, לפיד שמע את ההצעה על תיק האוצר מהרדיו. "מעולם לא התקשרו להציע לו את תיק האוצר ולכן הוא מכולם לא אמר לא".

ובינתיים, יושבת-ראש מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', מבטיחה לנתניהו רשת ביטחון – אם אם תפרוש מפלגת הבית היהודי מהקואליציה, ערב חתימה על הסדר מדיני. יחימוביץ' אמרה אמש בקיבוץ גינוסר, באירוע שהתקיים לציון 33 שנים למותו של השר יגאל אלון ז"ל, כי העבודה לא תהיה זו שתמנע חתימה על הסכם מדיני, אפילו אם יהיה מדובר רק על הסדר ביניים ולא על הסדר קבע.

רשת ביטחון לנתניהו. שלי יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)
רשת ביטחון לנתניהו. שלי יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)

"הבטחתי לראש הממשלה שיש לו עוד 15 אצבעות באופוזיציה שיתמכו בכל פעימה והתקדמות", אמרה יחימוביץ'. "אני לא מאמינה שזה יקרה, אבל אם נמצא את עצמנו ערב חתימה של הסדר כלשהו, ובנט יפרוש מהממשלה – אנחנו ניכנס. לא נהיה אלה שמעכבים שום התפתחות היסטורית שמקדמת אותנו לקראת שלום עם שכננו, אנחנו לא נהיה אלה שימנעו חתימה על הסדר. עד אז, נהיה אופוזיציה לוחמת".

3 Comments

  1. רפונזל
    8 במרץ 2013 @ 13:11

    לא מצחיק.
    נתניהו שלא מצליח להיות ראש ממשלה יהיה גם ראש ממשלה וגם שר חוץ?
    מה הרעיון? להפחיד את העדים שליברמן יחזור.
    "ויקו למשפט והנה משפח"… אמר הנביא.
    אסור לנו להסכים. זו התערבות בוטה בהליכים משפטיים.

  2. פנינה כץ
    8 במרץ 2013 @ 12:53

    זה לא נגמר עד שזה לא נגמר. מאמינה שעד הרגע האחרון ממש יהיו בעיות וכמובן שמרגע שממשלה משונה זו תצא לדרך, היא רק אז מתחילה להתמודד עם מסלול המהמורות האמיתיות.
    נתראה בבחירות הקרובות.

  3. מאורו קירש
    8 במרץ 2013 @ 11:39

    התעייפתי – תחזרו אלי לאחר אישור הממשלה בכנסת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן