Skip to content

עימותים בין פלסטינים למתנחלים שחדרו לכפר מרייר בבנימין

לטעת המתנחלים ממאחז עדי עד הסמוך לכפר מרייר, עדר עיזים נגנב מהם במהלך הלילה והם הגיעו לחפשו בתוך הכפר. עשרות פלסטינים תושבי המקום יצאו למנוע את כניסתם וכוחות מג"ב נזעקו להפריד. בכפר עבוד מתקיימת הלוויית הצעיר שנפגע בהפגנות לפני שבועיים. בצה"ל ובמג"ב נערכים להפגנות אלימות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות פלסטינים ומתנחלים התעמתו סמוך למאחז עדי עד בבנימין. לטענת המתנחלים, הסיבה לעימות נעוצה בכך שבמהלך הלילה נגנב עדר גדול מהמאחז. המתנחלים הגיעו בעצמם לכניסה לכפר מרייר הסמוך במטרה לחפש את העדר הגנוב.  לאחר הגעתם לכפר, החל עימות בין המתנחלים לפלסטינים השוהים בו.

כוחות מג"ב הגיעו למקום והפרידו בין הצדדים. שלושה פלסטינים נפצעו בעימות ורועה צאן כבן 60 מכפר מרייר טען שהוכה על ידי המתנחלים. הפלסטינים טוענים כי מתנחלים נכנסו לכפר מרייר, שחטו בקר ופצעו חיות כנקמה על גניבת עדר של מתנחלים מעדי עד.מדובר צה"ל נמסר כי "בעימות שפרץ בין 20 מתנחלים ל – 120 פלסטינים במבואות הכפר, נאלץ כוח צה"ל להפעיל אמצעים לפיזור הפגנות. הכוח זיהה פלסטיני אחד שנפצע קל מפגיעת כדור גומי". עוד נודע כי קודם לכן הגישו הפלסטינים תלונה על גניבת עדר בקר משטחם ולאחר מכן הגישו המתנחלים תלונה נגדית על גניבת עדר משטחם.

מאחז עדי עד (צילום: אתר יש"ע)
מאחז עדי עד (צילום: אתר יש"ע)

יצוין כי נגד מאחז עדי עד, שהוקם ב-1998 כמאחז לא חוקי, הוצאו כשישים צווי הריסה לגבי מבנים, כבישים, מחסנים וכדומה מאז הקמתו ועד היום. מרבית הצווים נותרו על גבי הנייר.

מוקדם יותר נפצעו שני פלסטינים בתאונת דרכים שאירעה בדרום הר חברון, סמוך לישוב בית חגי. לטענת הפלסטינים, רכב בעל מספר ישראלי גרם להם לסטות מהכביש. צוותי "הסהר האדום", שהגיעו למקום, פינו את השניים שנפצעו באורח קל לבית חולים.

בצה"ל ובמג"ב ממתינים בדריכות לסיום תפילות הצהריים כשבסיומן תיערך הלווייתו של מוחמד עספור (22) מכפר עבוד, שמת אתמול לאחר שנפגע מירי כדור גומי בעת ההפגנות לפני קצת יותר משבועיים במהלך פיזור הפגנה ליד רמאללה. החשש הוא כי ההלוויה תצית הפגנות אלימות עם סיומה.   

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן