Skip to content

מעמיק השבר בין סוריה וחמאס: בתו של משעל נעצרה באשמת שחיתות

על רקע הדיווחים על העתקת מקום מושבה של הנהגת חמאס מדמשק ומתיחות בין התנועה למשטר הסורי, נעצרה בתו של ח'אלד משעל יחד עם בן זוגה באשמת שחיתות. חמאס:"הדיווח שקרי ונועד לפגוע בתנועה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע הדיווחים על העתקת מקום מושבה של הנהגת חמאס מדמשק ומתיחות בין התנועה למשטר הסורי, נעצרה בתו של ח'אלד משעל יחד עם בן זוגה באשמת שחיתות. חמאס:"הדיווח שקרי ונועד לפגוע בתנועה"

מאת עידו וולקן

ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס
"שקרים שנועדו להרע לתנועת חמאס? ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס

האתר הערבי הלונדוני "אילאף" מדווח מפי "מקור דיפלומטי",  כי בתו של ח'אלד משעל נעצרה לאחרונה בסוריה יחד עם בעלה באשמת שחיתות. בחודשים האחרונים גוברים הדיווחים על מתיחות בין הנהגת תנועת חמאס, היושבת בדמשק, לבין המשטר הסורי, על רקע המחאה ההמונית במדינה בשנה החולפת. בחודש שעבר אף דווח כי בכירי התנועה עזבו את דמשק עם משפחותיהם, במסגרת תהליך העתקת מטה התנועה למדינה אחרת, ידיעה שאותה הכחישה חמאס.

"אילאף" מוסיף עוד כי מוסא אבו-מרזוק, סגנו של משעל,  העשוי להחליפו בתפקיד יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, כבר עזב עם משפחתו לקהיר. בהתייחסות לדיווח זה, פרסמה חמאס הודעה שבה הכחישה את דבר מעצרה של בתו של משעל: "דיווחים אלה, המתבססים על מקורות זדוניים ורכילותיים, אינם אלא שקרים שנועדו להרע לתנועת חמאס".

מאז פרוץ המחאה, לפני כ-10 חודשים, שוררת מתיחות בין המשטר הסורי לחמאס, שמתקשה להעלים עין מדיכויין האלים של ההפגנות. "אילאף" מוסיף כי עוד בראשית ההתקוממות הסורית, לאחר העימותים האלימים בין כוחות הביטחון של אסד למפגינים בעיר דרעא, ביקש משעל להיוועד עם הנשיא הסורי ולשכנעו לסיים את העימותים על-מנת להמנע משפיכות דמים ומשנכשלו נסיונותיו, ביקש מחסן נסראללה, מזכ"ל חזבאללה להתערב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן